تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱
کد مطلب : ۱۷۲۴۶۲
یک اقتصاددان گفت: پارسال 70 میلیارد واردات داشتیم که این رقم ۷ میلیون شغل ایجاد می‌کرد.
۰
plusresetminus
واردات بی‌رویه در سال گذشته 7 میلیون شغل را از بین برد
به گزارش بلاغ، ابراهیم رزاقی در یک برنامه تلویزیونی درباره واردات بی‌رویه و تبعات آن اظهار کرد: در شرایط فعلی تولیدکنندگان ضرر می‌کنند و ساختار وارداتی داریم. پارسال 70 میلیارد دلار واردات داشتیم که این رقم هفت میلیون شغل ایجاد می‌کرد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان در مقایسه با غیرتولیدکنندگان سود بسیار کمتری می‌برند چراکه برخی اوقات سود واردات 200 تا 300 درصد است درحالی که کشورهای غربی با دریافت مالیات از واردات از تولیدات داخلی خود حمایت می‌کنند.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه پس از دفاع مقدس حدود 1200 میلیارد دلار واردات داشتیم افزود: جهان‌بینی و مبانی ارزشی جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد مورد توجه قرار نگرفته و اعتقاد عملی به قانون اساسی در زمینه اقتصادی در دولت ما به درستی اجرا نشده است.

رزاقی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک الگو در جهان است ادامه داد: متأسفانه در زمینه اقتصادی سیاست‌های قبل از انقلاب از جمله خام‌فروشی نفت و واردات زیاد ادامه یافت و این رویه باید با استفاده از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تغییر کند. کشورهای سرمایه‌داری سعی می‌کنند به روش‌های مختلف از جمله کودتا و حمله، کشورهای دیگر را عقب نگه دارند تا آنها همیشه مصرف‌کننده و خام‌فروش باشند و نتوانند پیشرفت کنند و نیازمند خارج باقی بمانند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سیاست‌های پولی، یکی از راه‌های کنترل تورم است گفت: افزایش عرضه داخلی از روش‌های دیگر است. درحال حاضر 900 هزار میلیارد تومان پول در اختیار بخش خصوصی است اما به تولید وارد نمی‌شود زیرا سود فعالیت های دلالی بالاست.

رزاقی درباره پیوستن به سازمان تجارت جهانی خاطرنشان کرد: تا زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای پیوستن کشورمان به اقتصاد جهانی فراهم نباشد، فقط خام‌فروشی‌های ما درصورت پیوستن به سازمان تجارت جهانی ادامه می‌یابد چرا که ساختار صادرات ما بیشتر صدور نفت و مواد خام است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴