تاریخ انتشارجمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۱۷۱۹۲
سازمان ملل متحد از انتقال اولین گروه از اعضای فرقه رجوی به خارج از عراق خبر داده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،برپایه اعلام مارتین کوبلر نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق، 14 نفر از اعضای فرقه رجوی طی روز گذشته این کشور را ترک کرده‌ و وارد کشور آلبانی شده‌اند.
نماینده سازمان ملل این اقدام را قدمی مثبت در مسیر خارج‌کردن بیش از سه هزار عضو سازمان مجاهدین خلق از خاک عراق قلمداد کرده است! کوبلر از دیگر کشورهای جهان هم خواسته است به اعضای این سازمان پناه دهند.
حمایت کامل آمریکا از سازمان تروریستی منافقین دولت آمریکا هم از آلبانی به خاطر پذیرفتن اعضای سازمان مجاهدین خلق تقدیر کرده و از این گروه خواسته است در روند جابه‌جایی آنها "همکاری کامل" را انجام دهد.
در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: "رهبری سازمان مجاهدین خلق موظف است که دسترسی آزاد و بدون قید افراد مقیم در اردوگاه آزادی را به ناظران حقوق بشری سازمان ملل متحد تسهیل کند."
فلامور نوکا، وزیر کشور آلبانی، گفته است که روند پناهندگی این 14 عضو سازمان مجاهدین خلق به‌سرعت صورت خواهد گرفت.در عین حال وی یاداوری کرده است که اعضای گروهک تروریستی منافقین فعلا امکان خروج از پایتخت این کشور را ندارند.
گروهک تروریستی منافقین که عامل کشتارهای بی رحمانه بسیار زیادی علیه شهروندان ایرانی است ،سال‌ها در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار داشت، ولی مهرماه سال گذشته و با علنی شدن سیاست های آمریکا در حوزه حمایت از تروریسم و فرقه یاد شده  از این فهرست حذف شد.
بازگشایی دفتر "شورای ملی مقاومت ایران" در واشنگتن
اما حمایت های آمریکا به اینجا نیز ختم نشده و ابعاد جدی تر نیز یافته است بطور مثال در هفته‌های گذشته "شورای ملی مقاومت ایران" در واشنگتن دفتری را برای سازمان دهی اقدامات خصمانه اش علیه ایران تاسیس کرده است.
سازمان تروریستی مجاهدین خلق مهم‌ترین عضو شورای ملی مقاومت است که عموما دست به اقدامات سیاهی علیه امنیت شهروندان ایرانی می زند.
دولت آمریکا در سال 2002 دفتر نمایندگی این شورا را به علت ارتباط با مجاهدین خلق تعطیل کرده بود.
در اواخر اسفند سال گذشته، گزارش‌هایی درباره پیشنهاد دولت آلبانی برای پذیرفتن 210 نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق منتشر شده بود.
سالی بریشا، نخست وزیر آلبانی، روز  26 اسفند 91، در پی ملاقات با باربارا لیف، معاون وزیر خارجه آمریکا و مارتین کوبلر، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق اعلام کرده بود که کشورش آماده پذیرفتن اعضای سازمان مجاهدین خلق است.
بعد از آن دولت آمریکا تاکید کرد که این سازمان باید پیشنهاد آلبانی را مغتنم بشمارد.
پیش از پیشنهاد آلبانی، مریم رجوی، گفته بود که یا باید همه اعضای این سازمان که در عراق هستند، به  آمریکا منتقل شوند و یا به اردوگاه اشرف در شمال بغداد بازگردند که طبیعتا دولت عراق با اینگونه اظهار نظرهای سرکرده تروریست های تحت حمایت آمریکا مخالفت های شدیدی را ابراز کرده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴