کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قلعه‌نویی: آقایی را که تیم خاکی هم به او نمی دهند نیاوردم با من بد شد

مشرق , 20 بهمن 1394 ساعت 16:30

سرمربی تراکتورسازی می گوید: متاسفانه یک سری آدم مغرض نشسته اند و حرف می زنند. یکی از آنها ایراد گرفته که فوتبال دهه 60 را انجام می دهیم و بازیکن دفاع را جلو می بریم. همین فرد 100 بار به من زنگ زد که من را به تراکتور ببر.


به گزارش بلاغ، شکست روز گذشته تراکتورسازان تبریز برابر پدیده مشهد برای کمتر کسی قابل انتظار بود. تیم امیر قلعه نویی که با امیدواری های فراوان قدم به مسابقات لیگ در نیم فصل دوم گذاشته بود در شرایطی این بازی را واگذار کرد که هجمه انتقادات به شکل فزاینده ای علیه تراکتورسازی و به ویژه مدیریت این باشگاه ایجاد شده بود.

قلعه نویی که دل و دماغ کافی برای حرف زدن نداشت و به گفته  خودش با بیماری آنفلوآنزا دست و پنجه نرم می کرد در گفت وگویی به اتفاقات این روزهای باشگاه محبوب تبریزی اشاراتی داشت که متن آن را در زیر می خوانید:

* کسی انتظار نداشت که تیم شما در خانه متحمل شکست شود، ابتدا درباره بازی دیروز صحبت کنید.
قبل از هر چیز باید بگویم که مقصر این نتایج شخص امیر قلعه نویی است. ما از روزی که به این تیم آمده ایم در لیگ دو مساوی، دو برد، یک باخت داشته ایم. این آمار ایده آل من نیست اما بد هم نیست. بنده افکار و اهداف دیگری داشته ام و در تبریز به دنبال آن اهداف می گردم. بازی دیروز در نیمه اول خوب بودیم و همه آنهایی که مسابقه را دیدند لذت بردند. اما از دقیقه 50 وقتی شرایط آب و هوا تغییر پیدا کرد و آن جو ایجاد شد دیگر فوتبال معنایی نداشت. خودتان می دانید که وقتی یک بازی 20 دقیقه تعطیل شود چه اتفاقاتی می افتد. با این حال ما می توانستیم به گل برسیم و مستحق شکست نبودیم. ضمن اینکه داور یک پنالتی برای ما نگرفت ولی باز هم به تیم داوری خسته نباشید می گویم و اعلام می کنم این شکست قابل توجیه نیست.ولی باید یک موضوع مهم را بگویم.

بفرمایید.
متاسفانه یک سری آدم مغرض نشسته اند و حرف می زنند. یکی از آنها ایراد گرفته که فوتبال دهه 60 را انجام می دهیم و بازیکن دفاع را جلو می بریم. همین فرد 100 بار به من زنگ زد که من را به تراکتور ببر. اگر خواستید پرینت تلفن هایش را نشان می دهم. آقای محترم به شما یک تیم خاکی هم نمی دهند و به خاطر اینکه به تراکتور نیاوردمت این حرف ها را می زنی. مگر دیروز گاس هیدینگ، جان تری را جلو نبرد و گل زد؟ تیم ما خوب کار می کند. ما دو بار فیلم بازی را دیدیم و نیمه اول یکی از بهترین روزهای ما بود. متاسفانه شرایط جوی طوری شد که نتوانستیم نتیجه بگیریم.

* با تمام این تفاسیر کسی انتظار نداشت تیم شما در خانه تن به شکست بدهد.
من نمی خواهم توجیه کنم و برای چندمین بار این شکست را گردن می گیرم. ولی باید فوتبالی به قضیه نگاه کرد. من مطمئن هستم تراکتورسازی در بازی های آینده این شکست را جبران می کند. وقتی دوستان به من مراجعه کردند پیشنهادات زیادی داشتم. من امسال می خواستم استراحت کنم. عباسی به من گفت قبلا در تراکتور بودی و بیا کمک کن. من به او گفتم اجازه بده نیم فصل بیایم اما تونی رفت و ما در یک شرایط سخت آمدیم. فوتبال اینطور نیست که یک تیم را در بیست روز درست کنید. یورگن کلوپ، مربی بزرگی است. آیا به این سادگی توانست لیورپول را درست کند؟ یا سپاهان مربی بزرگی آورد اما هنوز به آنچه می خواسته نرسیده است. فوتبال نیاز به زمان دارد. تراکتور مشکلات خاص خودش را داشته است. درگیری در تمرین داشته است. سه،چهار گروه در تیم بودند. این مشکلات را داشتیم. هرچند همیشه گفته ام مسولیت شکست با من است. عباسی هر آنچه ما خواستیم را انجام داده است. به نمازی که می خوانم می گویم او یکی از بهترین مدیرانی بوده است که با او کار کردم.

* به نظر می رسد تیم شما هنوز از نظر تاکتیکی به هارمونی نرسیده است و همین موضوع لب تیز انتقادات را به سمت شما می کشاند.
من از بچه‌ها که زحمت کشیده اند تشکر می کنم. ولی واقعیت این  است که نفرات جدید برای هماهنگی بیشتر به زمان احتیاج دارند.

* روزی که از استقلال جدا شدید خیلی ها بر این نظر بودند که امیر قلعه نویی هرجا برود با کوهی از انگیزه آن تیم را به موفقیت می رساند، امروز این سوال مطرح است که آیا شما انگیزه مورد نظر را دارید؟
صددرصد انگیزه دارم و مطمئن هستم این تیم همانی می شود که مردم فوتبالدوست و فهیم شهر تبریز می خواهند بنده اگر انگیزه نداشتم طی یک هفته اخیر با وجود آنکه پزشکان توصیه کرده بودند استراحت  کنم در تمرینات حاضر نمی شدم. همین امروز که تمرین سبکی داشتیم با آنکه هوای تبریز بسیار سرد شده بود خودم را به محل تمرین رساندم. این نشان می دهد که انگیزه زیادی دارم.

* با این وجود قطعا قبول دارید که تا وقتی تراکتور نتیجه نگیرد منتقدان شما این صحبت ها را بهانه می دانند.
قول می‌دهم همانی شویم که انتظار می رود. البته الان هم شرایط تیم بحرانی نیست. حالا ممکن است یک عده بیایند و حرف هایی را بزنند و به دنبال متشنج کردن جو سکوها باشند. ما کار خودما را می کنیم و انشاالله نتیجه هم می گیریم.

* مدیرعامل تراکتورسازی امروز در مصاحبه ای بار دیگر از شما حمایت کرد.
بنده از آقای عباسی تشکر می کنم. ضمنا باید خدمت شما عرض کنم که امیر قلعه نویی بدون مطالعه به این تیم نیامده، من به کارم اعتقاد دارم حالا این وسط یک عده هم هستند که منافعشان ایجاب می کند جوسازی کنند.

* عباسی اعلام کرده که برخی به دلیل آنکه چلوکباب شان قطع شده علیه تیم موضع می گیرند.
خدا شاهد است که من مصاحبه ایشان را نخوانده ام و حرف هایی هم که زدم نظر خودم بود. یعنی این هم به بنده و هم به اقای عباسی ثابت شده که عده ای به دنبال منافع تراکتورسازی و فوتبال تبریز نیستند.

* یعنی شما هم معتقدید از جایی خط می گیرند؟
اشکالی ندارد؛ خط بگیرند. ببین، یکسری آدم ها براساس توانایی و توکل شان به خدا به جایی می رسند، یک عده هم هستند با این کارها منافع خود را دنبال می کنند. به طور حتم این منافع پایدار نیست و همانطور که سریع آمد به سرعت هم می رود. خدا را شاهد می گیرم در مقطع فعلی که به تراکتور آمدم، در مقطعی  5،6 ماه یک ریال پول نگرفتم. با 6 میلیارد تیم را آسیایی کردیم. حسن آذرنیا را سوال کنید ببینید واقعیت را می گویم یا نه. اگر به اینجا آمدم وظیفه ام بوده است کمک کنم. من نمی گویم اما مگر فراموش کرده اید تونی هم از حواشی سخن گفت. تونی گفت کسی بوده است که نمی خواهد تراکتور نتیجه بگیرد. او دروغ نمی گفت. من نیازی نداشتم به اینجا بیایم. 22 قهرمانی در کارنامه ام دارم. دیدید مصطفی دنیزلی چه چیزی گفت. تراکتور بزرگ است و هواداران بزرگی دارد. این را می گویم که این تیم آینده بزرگی دارد.

* با این وجود تا وقتی تیم شما رنگ پیروزی را نبیند و در  جدول رده بندی شرایط بهتری پیدا نکند، نباید توقع داشته باشیم که جو روی سکوها آرام شود.
بله. اینکه طبیعی است. فقط برد و برد می تواند آرامش را به تراکتورسازی برگرداند.

* به عنوان سوال آخر فکر نمی کنید تیم تان به تغییرات تاکتیکی و چیدمان نیاز دارد؟
مشکل اصلی ما این است که نفرات تازه وارد با قبلی ها به هماهنگی لازم نرسیده اند که جای نگرانی نیست. انشاالله از بازی های بعدی به این هماهنگی خواهیم رسید. قول می دهم تا دو هفته آینده تراکتور متحولی را خواهید دید./م


کد مطلب: 170967

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/170967/قلعه-نویی-آقایی-تیم-خاکی-هم-او-نمی-دهند-نیاوردم-بد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com