تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۱
کد مطلب : ۱۶۷۷۲۹
روزنامه ایندیپندنت با اعلام اینکه عربستان تاکنون130 بیمارستان و مرکز درمانی را در یمن بمباران کرده نتیجه گرفت آل سعود مرتکب جنایت جنگی شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، روزنامه «ایندیپندنت» در گزارشی با عنوان «آیا عربستان در یمن جنایت جنگی مرتکب شده است؟» به انتشار اخبار مربوط به نقض قوانین انسانی و جنگی از سوی ارتش سعودی در یمن پرداخت و نوشت: عربستان بیمارستان «شهاره» در شمال یمن را در 10 ژانویه (20 دی ماه) بمباران کرد که در این حمله شش نفر از جمله سه نفر از پرسنل بیمارستان به شهادت رسیده و شمار دیگری زخمی شدند. «تریسا سانکریستوفال» رئیس بخش اورژانس سازمان پزشکان بدون مرز که مدیریت بیمارستان «شهاره» را برعهده دارد، گفت: «زخمی‌ها هدف اصابت ترکش موشک‌ها و ترکش‌های ناشی از حصار آهنی اطراف بیمارستان قرار گرفته‌اند.»

به گزارش العالم، ایندیپندنت تاکید کرد، حمله به بیمارستان شهاره یکی از 130 مورد حمله به مراکز بهداشتی و پزشکی یمن از زمان آغاز حملات هوایی ارتش سعودی به این کشور تاکنون به شمار می‌رود. این چهارمین حمله به بیمارستانی بود که زیر نظر سازمان پزشکان بدون مرز اداره می‌شود. بنابر گزارش ایندیپندنت سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده حملات به بیمارستان‌های سازمان پزشکان بدون مرز در یمن در حد «جنایت جنگی» است. در همین حال، سازمان پزشکان بدون مرز دفاع «فیلیب هاموند» وزیر خارجه انگلیس از موارد نقض قوانین بشردوستانه از سوی عربستان در یمن را «اهانت‌آمیز» خواند. عربستان علاوه بر بیمارستان‌ها، تاکنون صدها مدرسه و مسجد را هم بمباران کرده و حتی مرکز نابینایان در صنعا را نیز هدف قرار داده است.

کمپین ضد آمریکایی

از سوی دیگر، فعالان یمنی، عرب و خارجی در شبکه‌های اجتماعی کمپین محکومیت مشارکت آمریکا و نقش آن در جنایات جنگی یمن را راه‌اندازی کرده‌اند. هدف از راه‌اندازی این کمپین «رسوا کردن آمریکا و عربستان» و نقش آنها در «جنگ‌افروزی‌ها و درگیری‌های منطقه» تحت اسامی و شعارهای مختلف به علاوه انتشار تصاویری از جنایات ائتلاف آمریکایی - عربستانی علیه یمن و مردم آن طی بیش از 300 روز گذشته عنوان شده است. این کمپین پس از سخنان «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی روز شنبه 23 ژانویه (3 بهمن) در ریاض با حضور «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان و اعتراف وی به حمایت از ائتلاف سعودی علیه یمن شکل گرفت.

«محمدعلی الحوثی»، رئیس کمیته انقلاب یمن، در مراسم افتتاح کمپین مردمی مقابله با تجاوز آمریکا به یمن، گفت:‌ «آمریکا همواره در برخورد و سیاست‌های خود بر کشتار غیرنظامیان تکیه داشته است تا کفه ترازوی خود در اقدام نظامی را بالا ببرد و مردم و کشورها را به زانو درآورد.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما