تاریخ انتشاريکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۱۶۷۰۷۰
مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی درباره بهداشت میوه های وارداتی و آلوده بودن آنها به سم و آفت کش های بیش از حد مجاز هشدار داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حسن پور گفت: کشورهای دیگر که میوه به ایران صادر می کنند برای افزایش ماندگاری آنها از آفت کش ها و سموم بیشتری استفاده می کنند و معمولا بیش از حد مجاز این سموم در میوه ها باقی می ماند.

قاسم حسن پور با بیان اینکه در کشور ما تا 17 میلیون تن هم محصول باغی و مرکبات تولید می شود ، گفت: این محصولات به دلیل شرایط آب و هوایی و میزان تابش آفتاب از بالاترین کیفیت برخوردار است.

وی افزود: میزان سموم باقیمانده در محصولات ایرانی کمتر از حدمجاز است و در مواردی هم بدون استفاده از این مواد تولید می شود.

حسن پور گفت: کشورهای دیگر که میوه به ایران صادر می کنند برای افزایش ماندگاری آنها از آفت کش ها و سموم بیشتری استفاده می کنند و معمولا بیش از حد مجاز این سموم در میوه ها باقی می ماند.

امسال 2 میلیون و 500 هزار تن پرتقال از باغات کشور برداشت می شود و در کشور به ازای هر نفر 50 کیلو مرکبات تولید می کنیم.

وی افزود: با توجه به کیفیت و کمیت تولید میوه های داخلی هیچ نیازی به واردات نداریم و فقط میوه موز که به اندازه کافی در داخل تولید نمی شود اجازه واردات دارد که آن هم باید تحت نظارت استاندارد و بهداشت و همچنین قرنطینه کشاورزی صورت گیرد.

حسن پور درباره واردات قاچاق نارنگی های پاکستانی هشدار داد این میوه ها استاندارد بهداشتی لازم را ندارد و از شهروندان می خواهیم که در خرید این محصولات دقت کنند.

وی گفت: البته باید با پدیده قاچاق میوه و با همکاری همه دستگاهها مبارزه و کنترل کرد.

حسن پور افزود: قیمت های میوه های داخلی در سال جاری خوب است و امسال محصول کیوی هم بیشتر تولید شده است و باید به دنبال صادرات باشیم.

مرکبات از مهمترین محصولات باغبانی کشور است و از حدود 17 میلیون تن تولید در بخش باغبانی 4 میلیون و 500 هزار تن مربوط به مرکبات است.

سطح زیر کشت باغات مرکبات 310 هزار هکتار است که عمده آن در سه استان شمالی قرار دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴