تاریخ انتشارجمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۱۶۵۸۹۵
منابع یمنی گزارش داده‌اند که عربستان به دلیل بحران مالی، به رئیس جمهور فراری یمن و دیگر مسئولان فراری این کشور دستور داده خاک این کشور را ترک کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، گویا شکست‌های پی‌درپی عربستان در یمن، سعودی‌ها را به تدریج به سمت «خط پایان نبرد» می‌کشاند. عربستان که در 9 ماه حمله شبانه‌روزی به همسایه جنوبی خود نتوانسته به هیچ یک از اهدافش دست یابد و به دلیل این شکست، فشار داخلی و منطقه‌ای زیادی را متحمل شده است، گویا به دنبال کنار آمدن در برابر انقلابیون یمنی و دور شدن از باتلاق این کشور است.

در این ارتباط یکی از خبرگزاری‌های یمن گزارش قابل توجه‌ای منتشر کرده است. به گزارش فارس، خبرگزاری «خبر» یمن اعلام کرده مقامات سعودی تصمیم گرفته‌اند برای کاهش هزینه‌های این کشور، صدها مسئول فراری را که در هتل‌های پنج ستاره عربستان اسکان یافته‌اند اخراج کنند. این خبرگزاری به نقل از «منابع آگاه» خود، نوشته«یکی از مسئولان بلندپایه عربستان بر عرشه یک ناوچه با «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن دیدار و از وضع میدان جنگ و پیشروی نکردن نیروهای هم پیمان ریاض انتقاد کرده است.

این مسئول سعودی به منصور هادی گفته وی و همه مقامات فراری یمن باید ریاض را به مقصد عدن و یا هر جایی که خودشان انتخاب می‌کنند، ترک کنند.» پیش از این نیز عربستان گروهی از جنگجویان زخمی یمنی همپیمان خود را به دلیل اعتراض به کم‌توجهی مسئولان سعودی به مشکلات خود، از بیمارستان‌های ریاض اخراج و از راه زمینی با یک اتوبوس راهی یمن کرده بود.
ریاض حتی گاهی مزدوران خود را در یمن بمباران می‌کند!

اتاق عملیات سعودی‌ها در مأرب به هوا رفت

خبر اخراج احتمالی منصورهادی و دیگر مسئولان فراری یمن در حالی منتشر می‌شود که  نیروی موشکی ارتش یمن صبح دیروز با موشک بالستیک «توشکا»، پایگاه البیرق در استان مارب واقع در شرق یمن را هدف قرار دادند. 

فرمانده نظامی انصارالله یمن دیروز ضمن تایید شلیک این موشک از انهدام اتاق عملیات سعودی‌ها در مارب خبر داد. «علی الحوثی» گفت: انهدام اتاق عملیات سرکرده‌های سعودی در مأرب، پیروزی اطلاعاتی و راهبردی بزرگی برای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است.

وی تاکید کرد: «موشک توشکا با دقت بالایی به هدف اصابت کرده و ده‌ها نفر از جمله یک فرمانده نظامی ارشد سعودی را که روز شنبه خود را به این پایگاه رسانده بود، کشته است علاوه بر اینکه مقادیر زیادی تجهیزات نظامی و جنگی مدرن و پیشرفته در این پایگاه نابود شدند.»

از سوی دیگر، یگان توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سایت نظامی «الموسم» در جیزان در خاک عربستان را با شلیک خمپاره در هم کوبید که با فرار جمعی نظامیان سعودی همراه بود. یگان موشکی یمنی‌ها همچنین یک فروند موشک به گذرگاه «الطوال» در عربستان پرتاب کرد که به آتش‌سوزی مهیبی در آنجا منجر شد. در نجران هم یک منبع نظامی اعلام کرده یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی 2 سایت «الخضراء» و «الخباش» را با چندین موشک درهم کوبیدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴