تاریخ انتشارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
کد مطلب : ۱۶۵۳۳۸
سرپرست باشگاه پرسپولیس می‌گوید مسئولان باشگاه نفت با اذهان عمومی بازی می‌کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، علی اکبر طاهری درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس صحبت کرد. او می‌گوید مسئولان باشگاه نفت بارها موضع خود را در قبال انتقال بیرانوند تغییر داده‌اند. البته باشگاه پرسپولیس هم منتظر پاسخ نفتی‌ها برای انتقال بیرانوند نمی‌ماند و اقدامات خود را برای جذب دروازه‌بان انجام می‌دهد. سرپرست باشگاه پرسپولیس انتقاداتی هم به مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال داشت. او اعتقاد دارد این مجمع شبیه زورخانه‌ای است که هر شخصی، هر کاری دوست دارد انجام می‌دهد و هرجایی می‌رود تا رای دیگران را به نفع خود تغییر دهد.

در ادامه گفت‌وگو با علی اکبر طاهری می‌خوانید:

* سوال اول ما درباره آخرین وضعیت پرسپولیس است. چند روزی از آغاز تمرین‌هایتان میگذرد. شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید؟

چند روزی است که دور جدید تمرین‌ها آغاز شده و کادر فنی نیز برنامه مشخصی را برای تمرین‌ها اتخاذ کرده است. البته قصد برگزاری اردویی را در کشور امارات داشتیم که به خاطر مسائلی این اردو را لغو کردیم. در حال حاضر هم همه چیز خوب است و بدون مشکلی تیم تمرین‌هایش را در تهران پشت سر می‌گذارد.

* مسولان شهرداری با کمک شورای شهر ورزشگاه شهید کاظمی را در اختیار پرسپولیس قرار دادند. آیا قرار است در این ورزشگاه دیدارهای خانگی‌تان را برگزار کنید؟

ابتدا باید از مسئولان شورای شهر و شهرداری تشکر کنم که این مجموعه ورزشی را در اختیار ما قرار دادند. اینکه بخواهیم بازی‌های خانگی را در آن برگزار کنیم باید مجوزهای لازم را بگیرم. البته با توجه به شرایط ورزشگاه فکر نمی‌کنم بشود در آنجا بازی برگزار کرد زیرا هم مسائل امنیتی را باید در نظر بگیریم و هم اینکه این ورزشگاه گنجایش زیادی برای تماشاگران ندارد.

* طی روزهای اخیر تلاش زیادی برای جذب علیرضا بیرانوند انجام دادید. با کش و قوس‌های فراوان در نهایت مسئولان باشگاه نفت پیشنهاد معاوضه بیرانوند را با یکی از بازیکنان‌تان ارائه کردند. موضع شما در قبال این پیشنهاد چیست؟

با شروع فصل نقل و انتقالات برای جذب بیرانوند اقدام کردم. نفتی‌ها ابتدا عنوان کردند که به این بازیکن نیاز دارند و اجازه حضورش در پرسپولیس را نمی‌دهند. اما در ادامه اعلام کردند حاضرند بیرانوند را به طور قرضی به ما بدهند. ما هم گفتیم لطفا شرایط انتقال قطعی را اعلام کنید زیرا ما می‌خواهیم او را به صورت قطعی جذب کنیم. در ادامه به ما گفتند ما به او نیاز داریم و رضایت نامه بیرانوند را نمی‌دهیم. این درحالی است که نفتی‌ها جدیدا گفته‌اند حاضر هستند بیرانوند را با یکی از بازینکان ما که در پستی غیر از دروازه‌بان بازی می‌کند، معاوضه کنند. من می‌گویم از اول تکلیف خودتان را مشخص کنید و بیرانوند را هم اذیت نکنید. اگر بیرانوند را نیاز دارید که هیچ، اما وقتی می‌گوئید او را با یک بازیکن معاوضه می‌کنیم یعنی به بیرانوند نیاز ندارید! پس چرا با اذهان عمومی بازی می‌کنید؟ اگر واقعا نمی‌خواهید بیرانوند را به ما بدهید بگویید لازمش داریم و نمی‌دهیم. اما وقتی پیشنهاد معاوضه را می‌دهید انگار در پست دروازه‌بان مشکلی از بابت بازیکن ندارید. بالاخره هر باشگاهی لیست مازاد و فروش دارد که باید آن را مشخص کند.

* همه این اتفاقات در حالی رخ داد که علیرضا بیرانوند به شدت به دنبال دریافت رضایت‌نامه‌اش بود تا به پرسپولیس بپیوندد!

بله، همینطور است. بیرانوند بازیکنی است که هر تیمی تمایل دارد او را به خدمت بگیرد. ما هم به دنبال جذبش هستیم اما مطمئنا منتظر نمی‌نشینیم تا نفتی‌ها در دقیقه نود با صدور رضایت نامه او موافقت کنند . تیم ما نیاز به دروازه‌بان دارد و ما هم بر همین اساس کارهای‌مان را ادامه می‌دهیم تا گزینه مناسب را جذب کنیم. من می‌دانم دروازه‌بان جدید باید هرچه زودتر به تیم ملحق شود تا در تمرین‌ها شرکت کند و از هر نظر با تیم به هماهنگی برسد.

* درباره حضور سوشا مکانی در پرسپولیس، موضع باشگاه چیست؟ آیا او به تمرین‌های تیم تیم برمی‌گردد؟

در مورد سوشا مکانی منتظر مراجع قضایی هستیم. کارها را پیگیری می‌کنیم و باید ببینیم اصلا می‌توانیم از او استفاده کنیم یا خیر. مطمئنا ما تابع تصمیمات مقامات قضایی هستم. اگر مشکلش حل شد و کمیته اخلاق هم اجازه بازی او را صادر کرد، این موضوع را در هیات مدیره مطرح می‌کنیم و هر تصمیمی هیات مدیره گرفت، به آن عمل خواهیم کرد. بازیکنان باید بدانند مسائل اخلاقی در اولویت است و باید مراقب خودشان باشند تا چنین مشکلاتی برایشان پیش نیاید.

* گویا مبلغ 250 میلیون تومان هم به حساب خانواده نوروزی واریز کردید.

بله، با حل مشکلات حقوقی و قانونی این خانواده مبلغی از مطالبات مرحوم نوروزی را پرداخت کردیم. باشگاه پرسپولیس تمام مطالبات نوروزی را پرداخت خواهد کرد زیرا از نظر اخلاقی هم درست نیست که مطالبات‌شان را ندهیم. اما در ابتدای امر مشکلات قانونی و مسئله انحصار وراثت و همینطور تعیین سرپرست فرزند نوروزی و مسائل این چنینی مطرح بود که من به وکیل خودمان گفتم مشکلات را پیگیری و حل کند. با حل شدن مشکلات مبلغی پول واریز کردیم و در ادامه نیز با تامین مالی که انجام خواهد شد، مابقی مطالبات را پرداخت می‌کنیم.

* در مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال گویا به گزارش حسابرس اعتراض داشتید؟

مجامع تشکیل می‌شوند تا به همین مسائل رسیدگی کنند. من گزارش حسابرس را مطالعه کرده بودم و ایراداتی به آن گرفتم. سایر اعضای مجمع هم باید مشاور مالی استخدام کنند تا اشراف دقیقی به این مسائل داشته باشند. متاسفانه در مجمع اتفاقاتی رخ داد که من یاد زورخانه‌ای افتادم که هرکس در وسط است و این‌طرف و آن طرف می‌رود، بیشتر به چشم می آید. کسانی که ادعا می‌کنند سال‌هاست در فوتبال هستند از این طرف به آن‌طرف می‌رفتند تا روی رای اعضای مجمع تاثیر بگذارند. نباید در مجمع چنین اتفاقاتی رخ دهد و افراد به دنبال تغییر رای دیگران باشند. این موضوع هم به هیات رییسه برمی‌گردد که نباید اجازه بدهد این بی‌اخلاقی‌ها در مجمع رخ دهد.

* در همین مجمع که شما آن را به زورخانه تشبیه کردید، انتخابات فدراسیون فوتبال که قرار بود اواخر اسفند برگزار شود، به اردیبهشت ماه موکول شد. البته به گفته کفاشیان گویا وزیر ورزش هم با تعویق انتخابات موافق بود.

اواخر اسفند با تواجه به نزدیک بودن سال نو، زمان مناسبی برای انتخابات فدراسیون فوتبال نبود. در اواخر مجمع بود که درباره تعویق انتخابات رای گیری شد و در آن زمان وزیر در جلسه حضور نداشت که موافقت و یا مخالفت خود را اعلام کند. شاید در اوایل جلسه کفاشیان با وزیر در این باره صحبت کرده و نظرش را پرسیده که من از آن بی اطلاعم.

* چند جلسه از تمرین‌های‌تان در زمین شماره دو ورزشگاه آزادی برگزار شد. اما استقلال هم از این زمین برای تمرین‌هایش استفاده می‌کند و به همین خاطر گاهی زمان تمرینات شما و استقلال تداخل دارد. برای حل این مشکل فکری کرده اید؟

از همان ابتدا، خودم کارها را پیگیری کردم تا زمین شماره دو ورزشگاه آزادی در اختیار استقلال و پرسپولیس باشد. با پیگیری‌های من این اتفاق رخ داد. مدتی قبل به افشارزاده پیغام دادم که ما هم می‌خواهیم از این زمین استفاده کنیم. بنابراین باید زمان تمرین‌های‌مان را مشخص کینم. اما استقلالی‌ها جوابی ندادند. در نهایت هم خودم اقدام کردم و الان بدون تداخل تمرین‌های استقلال و پرسپولیس در زمین شماره دو ورزشگاه آزادی انجام می‌شود./م

منبع : صراط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴