اختصاصی / مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار مازندران خبر داد

کاهش 2/5 درصدی رشد طلاق در استان مازندران

تاریخ انتشارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۱۶۴۱۰
مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار با اشاره به کاهش دو و نیم درصدی طلاق در سطح استان،گفت: با فعالیت های انجام شده،آمار طلاق در سطح استان کاهش پیدا کرد.
۰
plusresetminus
کاهش 2/5 درصدی رشد طلاق در استان مازندران
به گزارش خبرنگار بلاغ،زهرا شرف الدین در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های مرکز امور بانوان و خانواده استانداری پرداخت واظهارداشت:حضرت زهرا به عنوان کاملترین اسوه زنان هستی است،الگو گرفتن از ایشان بدان معنی نیست که شرایط زندگی ایشان را الگو قرار دهیم بلکه هدف الگو قراردادن از شیوه های زندگی ایشان است.
وی افزود:الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) یعنی دریافت اصول زندگی از سیره زندگی آن حضرت و تطبیق آن با شرایط کنونی زندگی جامعه امروز است.
شرف الدین تجلیل از بانوان نمونه مازندرا را در مشاغل و عرصه های مختلف همچون،معرفی استاد دانشگاه ،استاد حوزه،بانوان خانواده شهدا و جانباز،سرپرست خانوار،کارافرین برتر ، معلم،مربی ،بسیجی و کارمند را از جمله برنامه های شاخص این هفته برشمرد و افزود:چهارده بانوی برتر در رشته های مختلف با حضور استاندار مازندران مورد تقدیر قرار می گیرند.
وی یادآورشد: همچنین از یازده کارمند نمونه نیز تجلیل می شود.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استاندار همچنین از افتتاح پارک ویژه بانوان در شهرستان بابل خبرداد که همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س)این پارک افتتاح می شود.
وی با اشاره به برگزاری جشن کوثر در تمامی شهرهای استان ، اظهار داشت:برگزاری نمایشگاه و بازارچه های توانمندی بانوان،نمایشگاه عفاف و حجاب،برگزاری همایش با هدف تبیین منزلت و جایگاه زن و خانواده دراسلام و آموزش مهارت های زندگی با رویکرد دینی از جمله برنامه های هفته زن است.
شرف الدین خاطرنشان کرد:امسال سعی کردیم از برگزاری برنامه های شعاری پرهیز کنیم،به کیفیت و تاثیرگذاری برنامه ها بیشتر ازگذشته توجه شد.
شرف الدین،تصریح کرد:طبق بررسی های به عمل آمده در احراز پست های مدیرتی بانوان در دولت نهم و دهم ،شواهد نشان می دهد که آمار بانوان در پست های مدیریتی افزایش یافت.
وی افزود:بیش از9برابر در سطح پست های مدیریتی به تعداد بانوان افزوده شد.این مسول تعداد مدیران زن استان در بخش مدیران ارشد و میانی راحدود406نفر اعلام کرد.
وی ادامه داد: طبق آماربانک اطلاعاتی در سال86 به دست آوردیم،تعداد بانوان حدود45 نفر بود.
وی علت افزایش پست های مدیریتی زنان را، تلاش مستمرو پیگیری های بانوان عنوان کرد که توانستند طی این سال ها توانایی های خود را نشان دهند.
شرف الدین از جمله علت های این رشد مدیرتی را ارتقا سطح علمی بانوان وتغییر نگرش مدیران استان نسبت به توانمندی های بانوان عنوان کرد.
وی  با بیان این که با پیگیری های مستمر امور خانواده ،فعالیت های ورزشی بانوان  در سطح دستگاه های استان افزایش یافت،گفت: در مسابقات ورزشی که سال گذشته برگزارشد ،بیش از 400نفر از بانوان موفق به کسب مقام اول تا سوم شدند. شرف الدین خاطر نشان کرد:فرهنگ انجام ورزش های همگانی در سطح بانوان مازندرانی نهادینه شده است.
وی با بیان این که رویکرد امور بانوان و خانواده،توانمند سازی بانوان در ابعاد مختلف،تحکیم بنیان خانواده و تعیین ارزش های دینی است،بیان کرد:از سال 86تا کنون110هزار نفر از زنان خانه دار مازندرانی در طرح رحمت شرکت کردند.
وی افزود: برای بهبود زندگی زوج های جوان،آموزش های ویژه ای برای آن ها برای کسب مهارت های لازم برگزار می شود و تاکنون 13هزارو834نفر از زوج ها آموزش ها را فرا گرفتند.
شرف الدین تصریح کرد: دستگاه های اجرایی نیز مبادرت به برگزاری کلاس آموزش مهارت های زندگی برای کارمندان وگروه های هدف خود کردند که144هزارو305نفر در این کلاس ها حضور داشتند.
وی از دیگر فعالیت های مرکز اموربانوان و خانواده استانداری را آموزش توانمندی سازی به بیش از 33هزار  دختران روستایی و دختران دانش آموزعنوان کرد و در ادامه اظهارداشت: آموزش متمرکز برای ترویج عفاف و حجاب نیز در سطح دستگاه های اجرایی برگزار می شود.
وی متذکرشد:آمار طلاق در بین کسانی که در کلاس های آموزشی ما شرکت کردند،صفر است.
شرف الدین افزود:در کار فرهنگی نمی توان تاثیرات آن را اندازه گیری کرد.
وی با بیان این برای این که یادگیری درست اتفاق بی افتد باید معلمان و مربیان توانمند باشند،گفت: روش های سنتی غلط و روش های غربی خانواده هارا با مشکل مواجه کرد.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استاندار با اشاره به کاهش دو و نیم درصدی طلاق در سطح استان،گفت: با فعالیت های انجام شده،آمار طلاق در سطح استان کاهش پیدا کرد.
شرف الدین در پایان یاد آورشد: در بحث طلاق رتبه مازندران در بین سایر استان ها چهارم بوده که به هشتم تقلیل پیدا کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲