تاریخ انتشارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۱۶۳۷۷۷
وکیل خانواده هاشمی با ابراز گلایه از اینکه کسی در فرمانداری تهران پاسخ‌گوی مردم نیست، گفت: مستندات رد صلاحیت مرا بر خلاف قانون نمی‌دهند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سید وحید ابوالمعالی با اشاره به برخورد نامناسب هیأت اجرایی در خصوص ارائه مستندات رد صلاحیتش برای مجلس شورای اسلامی، گفت: متأسفانه زمانی که برای دریافت مستندات رد صلاحیت خود به فرمانداری مراجعه کرده بودم پاسخ مناسبی دریافت نکردم.
وکیل خاندان هاشمی: دولت تدبیر بدیهیات مردم را هم تضییع می‌کند!
وی افزود: امروز به فرمانداری رفتم و گفتم مستندات رد صلاحیتم را می‌خواهم اما به من گفتند ما نمی‌توانیم مستندات را به شما بدهیم، اعتراضتان را مکتوب اعلام کنید و بروید من هم گفتم دکترای حقوق دارم و قانون را برایشان خواندم اما آقایی که آنجا بود در پاسخ به من گفت قانون را برای ما نخوانید ما وظیفه خودمان را می‌دانیم.

ابوالمعالی ادامه داد: مدتی گذشت تا اینکه در نهایت با هماهنگی نگهبانی فرمانداری پیش فردی به نام «ن» رفتم و شروع به صحبت کردم. در همان حین آقایی به نام «ی» که آقای «ن» او را مهمان خود معرفی کرد وارد اتاق شد که بعدم فهمید که ایشان مدیرکل سیاسی استان است.

وی ادامه داد: آقای «ن» به من گفت که ما نمی‌توانیم مستندات را بدهیم و شما باید به مرجع قانونی اعتراض کنید، ما همین توضیحات را به آقای رسایی هم دادیم، من در پاسخ قانون را برایشان خواندم و گفتم مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است که شما باید مستندات را به من ارائه دهید و هیچ مرجعی نمی‌تواند مصوبات مجمع تشخیص را نقض کند.

وکیل خانواده هاشمی تصریح کرد: به ایشان گفتم روز سومی است که برای دریافت مستندات به فرمانداری می‌آیم، اما کسی پاسخگو نیست من در یک خانواده سیاسی بزرگ شدم همیشه به دولت احمدی‌نژاد نقد داشتم و جزو کسانی بودم که به دولت روحانی رأی دادم، اما خجالت‌آور است کاری که وزارت کشور دولت احمدی‌نژاد نکرد شما انجام می‌دهید.

ابوالمعالی در ادامه گفت: ابتدا مستندات را نمی‌دادند و با این که پرونده متن روی میزشان بود، می‌گفتند ما مکلف نیستیم دلایل را به شما بدهیم ما به هیأت نظارت اعلام می‌کنیم، من قانون را برایشان خواندم و گفتم قانون آنقدر روشن است که جایی برای بدفهمی نمی‌گذارد، شما باید به قانون عمل کنید. اما توجهی نکردند اما پس از اینکه قاطعیت من را دیدند آقای «ن» متن نامه وزارت اطلاعات را که ۳ یا ۴ خط بود برایم خواند و گفت بر اساس این نامه عنوان شده که من اعتقادی به اسلام ندارم.

وی تصریح کرد: به ایشان گفتم حداقل شماره نامه را به من بدهید تا پیگیری کنم و گفتند محرمانه است من هم گفتم اگر نامه محرمانه است چطور شما آن را در حضور فردی که میهمان‌تان است قرائت کرده‌اید، آن وقت شماره نامه را به من نمی‌دهید؟ در این زمان آقای «ی» بلند شد و با لحنی تند گفت من نمی‌دانم تو داری صدای ما را ضبط می‌کنی یا نه؟ من هم در پاسخ گفتم این چه حرفی است من در مکتب هاشمی بزرگ شدم صدای کسی را ضبط نمی‌کنم شما دارید به من توهین می‌کنید.

وی ادامه داد: من گفتم در مصوبه مجمع گفته شده که مراجع رسیدگی‌کننده ملزم هستند مستندات را ارائه دهند، اما آن‌ها گفتند ما مشمول این قانون نیستیم. گفتم یعنی هیأت اجرایی مرجع رسیدگی نیست؟ گفتند نه نیست. گفتم من این مطلب را به نقل از شما می‌گویم اما اعتنایی نکردند. این در حالی است که در ماده واحده مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۷۸ عنوان شده در صورت درخواست کتبی، دلایل و مدارک رد صلاحیت به اطلاع شما خواهد رسید.

وکیل خانواده هاشمی تأکید کرد: در هر صورت از نظر من عملکرد فرمانداری کاملاً خلاف قانون بوده و کسانی که حقوقدان هستند و حب و بغض سیاسی ندارند به خوبی می‌دانند که اینها خلاف می‌کنند. جالب اینجاست که گفتند ۳۰ سال است کار ما این بوده یعنی این‌ها ۳۰ سال است حق مردم را تضییع می‌کنند؟

وی گفت: دولت روحانی، دولت تدبیر و امید است اما بدیهیات مردم را تضییع می‌کنند، دیگر چه تدبیر و امیدی باقی می‌ماند؟ چیزی که در نامه وزارت اطلاعات آمده بی‌معنا و مسخره است.

وی در خصوص رد صلاحیت علیزاده طباطبایی، گفت: موضوع رد صلاحیت ایشان چیز دیگری بوده که چون نامه محرمانه است بهتر است خودشان در این مورد توضیح دهند.
منبع : جهان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰