تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۱۶۱۷۲۵
دادگاهی در نیجریه شیخ «ابراهیم الزکزاکی» را به «توطئه جنایی و تحریک به اغتشاشات عمومی» متهم کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، در حالی که مردم نیجریه و جامعه جهانی منتظر مجازات عاملان کشتار خونین دوستداران اهل بیت(ع) بودند، سه‌شنبه گذشته یک دادگاه در «ابوجا» پایتخت نیجریه، شیخ ابراهیم الزکزاکی را به توطئه و اغتشاش متهم کرد. قاضی این دادگاه پس از احضار الزکزاکی از بازداشتگاه ارتش به دادگاه، به اصطلاح او را تفهیم اتهام کرد.

«اولابیسی کولاوول» مسئول روابط عمومی پلیس نیجریه گفت: این رهبر شیعه به دادگاه احضار و به توطئه جنایی و تحریک اغتشاشات عمومی متهم شد. به گفته کولاوول، زکزاکی سپس به بازداشتگاه بازگردانده و بررسی پرونده او، به بعد موکول شد.

نیروهای ارتش نیجریه 22 آذر بدون دلیل به منزل شیخ زکزاکی و حسینیه «بقیه‌الله» شهر زاریا در شمال  این کشور یورش بردند. در این حمله ناجوانمردانه حدود 1000 نفر جان خود را از دست داده‌اند و شخص زکزاکی نیز با چهار گلوله زخمی و سپس بازداشت شد. در این ماجرا، همسر و یک فرزند دیگر این رهبر شیعیان و رهبر «جنبش اسلامی» نیجریه نیز شهید شده‌اند.

ماجرای زاریا بهت و حیرت مردم نیجریه و افکار عمومی جهان را برانگیخت

ارتش نیجریه شیعیان را به توطئه برای قتل رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور متهم کرده بودند. این اتهام از طرف شیعیان و شیخ زکزاکی رد شده است.

ارتش و بوروکراسی نیجریه تحت تأثیر آموزه‌های وهابی از یک طرف و دولت عربستان قرار دارند. در این کشور علاوه بر ارتش، گروه تروریستی بوکوحرام نیز شیعیان را هدف حملات خونین قرار می‌دهد. این گروه تروریستی از جانب وهابی‌های سعودی حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴