تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
کد مطلب : ۱۵۹۸۹۵
گزارش خبرگزاری رویترز حاکی است پلیس نژادپرست آمریکا در سال 2015 که در روزهای پایانی آن هستیم دست کم 1152 نفر را کشته است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، کشتار سیاهان توسط ماموران سفید پوست پلیس آمریکا چند سالی است که اعتراضات گسترده‌ای را در جامعه سیاهان آمریکا برانگیخته است و هر از چندگاهی با انتشار تصاویر یا فیلم‌های ویدئویی مربوط به این کشتارها مردم در شهرهای مختلف از فرگوسن گرفته تا نیویورک به خیابان‌ها می‌ریزند و خواستار پایان نژادپرستی در این کشور مدعی آزادی و حقوق بشر می‌شوند اما ظاهرا گوش شنوایی وجود ندارد.

خبرگزاری رویترز در زمینه کشتار مردم توسط پلیس آمریکا بر اساس آمار فعالان ضدخشونت اعلام کرده «پلیس آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی هزار و ۱۵۲ نفر را کشته است. آمار فعالان طرح رصد خشونت پلیس آمریکا همچنین نشان می‌دهد 60 اداره پلیس این کشور اشخاص سیاه پوست را به طرز وحشیانه‌ای کشته‌اند.»

بر اساس این گزارش، گروه فعالان ضد خشونت آمریکا  اعلام کرده بیشتر اداره‌های پلیس ، آمار کشته‌هایی را که افسران در آن دست داشتند ارائه نکرده‌اند علاوه بر این در این بررسی از رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی، اخبار کشته‌شدگان، گزارش‌های پلیس و دیگر منابع استفاده شده است.

این گزارش می‌افزاید: «حدود 40 درصد از کسانی که در بیش از 60 اداره بزرگ پلیس کشته شده‌اند سیاه پوست هستند. این درحالی است که نسبت آمریکایی‌های آفریقایی الاصل در این مناطق تنها 20 درصد بوده است. 33 درصد سیاه‌پوستانی هم که توسط پلیس کشته شده‌اند مسلح نبودند و در مقابل تنها 18 درصد سفیدپوستان کشته شده توسط پلیس مسلح نبودند.»

این گروه که« ساموئل سنیانگوی» استاد آمار و دو فعال دیگر« یونیتا السی» و «دیری مکیسون» آن را تشکیل داده‌اند می‌افزاید: «پلیس آمریکا در سال 2014 نیز 1172 نفر و در سال 2013 هزار و 140 نفر را کشته بود. در این آمار همه اطلاعات اقدامات توسل به زور پلیس که کشته برجا گذاشته است مانند تیراندازی، خفه کردن، حمله با خودرو و شوکر برقی جمع‌آوری شده است.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷