تاریخ انتشارسه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۲
کد مطلب : ۱۵۹۳۳۴
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: مصوبه اخیر کنگره آمریکا موجب افزایش سوءتفاهم و بی‌اعتمادی می‌شود و می‌تواند تاثیرات جبران‌ناپذیری بر روند اجرای تعهدات متقابل در اجرای برجام داشته باشد.
۰
plusresetminus
مصوبه کنگره آمریکا تاثیرات جبران‌ناپذیری بر روند اجرای برجام دارد
به گزارش بلاغ، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار ژرار لارشه رئیس مجلس سنای فرانسه با اشاره به آغاز فصل نوین در روابط همه‌جانبه میان ایران و فرانسه در فضای پساتحریم گفت: برداشتن گام‌های مشترک و سازنده برای بازسازی و تقویت اعتماد، سرآغاز شکل‌گیری مناسبات جدید بر پایه احترام متقابل و تامین منافع دو ملت است.

وی فضای پسابرجام را زمینه‌ای مناسب برای جایگزینی گفت‌و‌گو و مفاهمه به جای خصومت و منازعه عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت صیانت طرفین مذاکره از دستاوردهای آن اظهار داشت: برخی اقدامات و تصمیماتی که اخیرا نمونه‌ای از آن در مصوبه کنگره آمریکا بروز و ظهور یافت به طور قطع موجب افزایش سوءتفاهم و بی اعتمادی می شود و می‌تواند تاثیرات جبران‌ناپذیری را بر روند اجرای تعهدات متقابل در اجرای برجام به دنبال داشته باشد.

شمخانی با اشاره به بحران سوریه و اولویت مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات به منظور پیگیری فرآیندهای سیاسی در این کشور افزود: حمایت جهانی از دولت قانونی و نیروهای مسلح سوریه برای بازگرداندن امنیت به این کشور مقدمه شکل‌گیری فرآیندهای سیاسی مبتنی بر خواست و اراده مردم سوریه است.

وی در ادامه با ابراز تاسف از سکوت  مجامع جهانی در قبال اعمال خشونت افسار‌گسیخته از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین و همچنین کشتار بی رحمانه مردم مظلوم یمن از سوی عربستان سعودی ابراز داشت‌: نمی‌توان از مبارزه با تروریسم سخن گفت و در قبال رفتارهای غیر انسانی بزرگ‌ترین مظهر تروریسم دولتی یعنی رژیم صهیونیستی بی‌تفاوت بود.

ژرار لارشه رئیس مجلس سنای فرانسه نیز با تقدیر از پیام همدردی ملت ایران با مردم فرانسه در خصوص حوادث تروریستی اخیر این کشور گفت: با صراحت اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران مرکز ثبات و تعادل در منطقه غرب آسیا است. به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اراده رهبران دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی تهران ـ پاریس و ضرورت تلاش مشترک برای ایجاد زمینه‌های جدید در مناسبات فی‌مابین خاطرنشان کرد‌: امیدواریم در سفر رئیس‌جمهوری ایران به پاریس شاهد پایه‌گذاری فصلی جدید در توسعه همکاری‌ها و مناسبات همه‌جانبه میان دو کشور باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴