تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد مطلب : ۱۵۹۰۸۶
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی تاکید کردند: فتنه‌گران حق حضور در مجلس را ندارند و کاندیداها می‌بایست درباره فتنه به صورت شفاف و قاطع موضع‌گیری کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، با نزدیک شدن به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های انتخاباتی هر روز رنگ و بوی بیشتری به خود می‌گیرد.

از همین روی، احزاب و جریانات سیاسی، فعالیت‌های قانونی خود را به صورت غیررسمی آغاز کرده‌اند ولیکن نکته قابل تامل اینجاست که فعالین فتنه 88 نیز با ژستی طلبکارانه و با هدف فرار به جلو، خواستار حضور در عرصه انتخابات هستند. گفتنی است که دست‌اندرکاران فتنه 88 رسما و علنا مورد حمایت مثلث استکبار (آمریکا، انگلیس و اسرائیل) قرار داشتند و آشوب نیابتی سرویس‌های جاسوسی سیا، ام‌آی‌سیکس و موساد را به اجرا گذاشتند.

با توجه به اینکه فتنه خط قرمز نظام است، کیهان در گفت‌و‌گو با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی الزامات کاندیداتوری در انتخابات و وظایف دستگاه‌های نظارتی و عموم مردم نسبت به این موضوع پرداخته است.

 میدان دادن به فتنه‌گران از سوی برخی رسانه‌ها و جریانات منتسب به دولت

«محمدحسن آصفری» نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در این مصاحبه  گفت: فعالین فتنه 88 و ساکتین فتنه نه تنها اجازه حضور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را ندارند، بلکه اجازه ثبت‌نام نیز ندارند.

آصفری افزود: متاسفانه برخی رسانه و جریانات منتسب به دولت به دنبال میدان دادن به این افراد هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: فتنه سال 88 یکی از بزرگترین خیانت‌هایی بوده است که از سوی جریان‌برانداز علیه نظام صورت گرفت و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

وی خاطرنشان کرد: برای نمونه و براساس مستندات متعدد، در مذاکرات هسته‌ای امتیازات زیادی به دلیل اثرات سوء فتنه 88 به طرف مقابل واگذار شد.

آصفری اظهار داشت: کسانی‌که در فتنه 88 به اهداف خود نرسیدند در آستانه انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به دنبال تسویه‌حساب با نظام هستند.

وی تاکید کرد: این جماعت به دنبال ثبت‌نام و تصاحب کرسی‌های مجلس است؛ هدفشان خدمت به مردم نیست، بلکه هدف اساسی، عملیاتی کردن اهداف ناکام در فتنه 88 است.

 ملاک پذیرش برای کاندیداتوری اعلام برائت از فتنه 88

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: به همین منظور، مجموعه‌های نظارتی و مردم نباید به سادگی از این موضوع بگذرند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: ملاک پذیرش برای کاندیداتوری افراد باید پذیرش نظام و برائت و دوری از فتنه 88 باشد.

آصفری اظهار داشت: کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی میبایست به صورت صریح و شفاف نسبت به فتنه موضع‌گیری کنند.

 بی‌طرف بودن نسبت به فتنه معنا ندارد

«اسماعیل کوثری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در مصاحبه با خبرنگار کیهان گفت: در قاطبه مردم به هیچ وجه قابل قبول نیست که شخصی کاندید شود و نسبت به فتنه بی‌طرف باشد.

کوثری افزود: کسی که فتنه را محکوم نمی‌کند معلوم است که در آینده می‌خواهد این صحنه‌ها را به وجود بیاورد.

وی در ادامه گفت: فتنه گران علی‌رغم تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیگیری امور از روال قانونی، بر خواسته‌های غیرقانونی خود اصرار کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مردم به کسانیکه فتنه را دنبال کردند اجازه حضور در عرصه انتخاباتی را نخواهند داد.

 بررسی صلاحیت کاندیداها، بدون اغماض و با حساسیت زیاد

حجت‌الاسلام «نصرالله پژمان فر» نماینده مردم مشهد در مجلس نیز در این مصاحبه گفت: از شورای نگهبان انتظار داریم که کما‌فی‌السابق بدون اغماض و با حساسیت زیاد صلاحیت کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را بررسی کند.

پژمان فر افزود: نیروهای متعهد به انقلاب و مردم می‌بایست صریح و شفاف نسبت به فتنه موضع‌گیری کرده و در جهت تنویر افکار عمومی فعالیت کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: نیروهای متعهد به انقلاب می‌بایست به موازات این اقدام با انسجام و هم افزایی، اختلافات داخلی را مدیریت و برطرف کنند.

حمایت از فصل الخطاب بودن شورای نگهبان در تعیین صلاحیت کاندیداها

«سید‌حمیدرضا طباطبایی نائینی» نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همه باید از فصل‌الخطاب بودن شورای نگهبان در مسئله تعیین صلاحیت کاندیداها حمایت کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: چارچوب‌های قانونی تعیین شده است و قطعا کسانیکه از مسیر اصلی منحرف شدند و در فتنه نقش داشته‌اند، صلاحیت حضور در انتخابات را ندارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما