تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۱۵۵۶۱۰
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پرونده هسته‌ای ایران، گفت: این گزارش، گزارشِ درست و صحیحی نیست و بازهم نشان می‌دهد آمانو تحت تاثیر بنگاه‌های صهیونیستی و آمریکایی‌ها، چنین گزارشی را تنظیم کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، علیرضا زاکانی در واکنش به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پرونده هسته‌ای ایران، اظهار داشت: آمانو گزارش خود را ارائه کرد اما اشکالی که این گزارش داشت، این بود که ادعاهای دروغ‌شان را مجدداً تکرار کردند.

وی افزود: تکرار این ادعاهای دروغ بدونِ سند، منتج به هر نتیجه‌ای که شود، در واقع "یک استخوان لای زخمی است" که هرموقع بخواهند به این ادعاها می توانند رجوع کرده و مسیر غلط گذشته را اجرا کنند؛ علاوه براینکه یک حقانیت و درستی را برای جنایت‌های قبلی‌شان فراهم می‌کند که هم گذشته نادرست و عمل ناشایست‌شان را توجیه می‌کند و هم زمینه را برای دخالت‌ها و ورود غیرقانونی برای آینده مهیا خواهد کرد. 

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید براینکه گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی، گزارشِ درست و صحیحی نیست، تاکید کرد: بازهم آقای آمانو تحت تاثیر بنگاه‌های صهیونیستی و آمریکایی‌، چنین گزارشی را تنظیم کرده که این اساساً با تعهدی که ایشان در کمیسیون برجام مجلس مطرح کردند نسبت به اینکه گزارشی عادلانه‌ای ارائه می‌کنند، منافات دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما خودمان از قبل هم به آقای آمانو گفته بودیم این فرصتی برای راستی‌آزمایی عملکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که در این بخش آقای آمانو مجدد دچار رفوزگی شد و ما شاهد ارائه گزارشی نادرست همراه با ادعاهایی بی‌اساس از سوی ایشان بودیم. 

زاکانی تصریح کرد: بنده معتقد هستم PMD باید بسته شود و اگر بسته نشود، حتما راه برای ادامه برجام مهیا نخواهد بود، اما انتظار این بود که بسته‌شدن PMD با مقدمه‌ای عادلانه و درستی صورت بگیرد نه با گزارشی که کاملاً مغرضانه است. 

وی با تکراری خواندن ادعاهای بی‌اساس گزارش آژانس درباره انحراف در برنامه هسته‌ای ایران تا پیش از سال 2003 در واکنش به برخی اظهارنظر‌های داخلی نسبت به درست و صحیح‌بودن گزارش آژانس گفت: جای این سئوال باقی است که کدام قسمت این گزارش درست است؟ گزارش ادعا کرده ما قبل از سال 2003 ساختار تولید بمب هسته‌ای درست کردیم؛ همچنین اعلام کرده ما مدل‌سازی کامپیوتری داشتیم و در واقع یک مخزنِ ادعایی که بوده را این‌ها ندیدند و یقین هم ندارند که نبوده باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: بنابراین این گزارش حاوی مطالب و ادعاهای بدون سند بوده است، حال کدام قسمت گزارش درست است که این‌گونه برخی هیجان زده نسبت به آن صحبت می‌کنند؟!

منبع : حزب الله
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما