رئیس اتحادیه آهن‌فروشان عنوان کرد

واردات اجباری آهن چینی با وجود انباشت تولید داخلی

تاریخ انتشاردوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۱۵۴۲۱۴
رئیس اتحادیه آهن‌فروشان گفت: درحالی که تولیدات کارخانجات آهن روی دست تولیدکنندگان داخلی مانده، فروش اجباری و تهاتر آهن از کشورهایی مثل چین به ضرر تولید شده است.
۰
plusresetminus
واردات اجباری آهن چینی با وجود انباشت تولید داخلی
به گزارش بلاغ، محمد آزاد درباره وضعیت کارخانجات آهن اظهار کرد: تولیدات کارخانجات آهن روی دست تولیدکنندگان داخلی مانده و قیمت آهن داخلی از خارجی ارزان‌تر شده است.

وی ادامه داد: فروش اجباری و تهاتر آهن از کشورهایی مانند چین به ضرر تولید شده است چون کارخانجات در کشور نیمه فعال شده‌اند و با نصف ظرفیت کار می‌کنند.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان ادامه داد: اگرچه از برنامه پیش‌بینی شده عقب هستیم ولی تولیدات رشد کرده و درحال حاضر کیفیت محصولات تولیدی ما در مقابل کشورهای دیگر حرف اول را می‌زند.

آزاد با بیان اینکه استانداردهای ملی ما بالاتر از اروپا و آسیاست، تأکید کرد: اگر مرزها باز شود، واردات به ضرر این بخش است.

وی با بیان این که تولیدات کارخانجات آهن روی دست‌شان مانده است، در پاسخ به این سؤال که باتوجه به طرح اعتباری خرید خودرو آیا می‌توان گشایشی را در بازار آهن شاهد بود؟ گفت: خودروسازان ورقی را که برای بدنه خودرو استفاده می‌کنند مستقیماً از کارخانه مجتمع فولاد مبارکه خریداری می‌کنند و با توجه به این که خودروسازان از این کارخانه سهمیه داشتند قبل از آغاز طرح اعتباری خرید خودرو باتوجه به رکود بازار خودرو از این سهمیه استفاده نمی‌کردند، ولی بعد از آغاز این طرح از سهمیه خود استفاده می‌کنند و نیاز به تولیدات جدید دارند.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان ادامه داد: کارخانه‌های ذوب‌آهن یا فولاد خوزستان مستقیماً سنگ‌آهن را از معادن گرفته و ذوب می‌کنند و آن را به صورت ورق به کارخانه فولاد مبارکه می‌دهند و این کارخانه به خودروسازان تحویل می‌دهد.

آزاد درعین حال تصریح کرد: کارخانه‌های ما باید تولیداتشان را صادر کنند و با توجه به رکودی که در بازار وجود دارد، چه بسا قیمت صادراتی ما نسبت به واردات ارزان‌تر باشد.

وی درباره میزان صادرات آهن نیز توضیح داد: بخشی از صادرات به کشورهایی مانند عراق، پاکستان و کشورهای شیخ‌نشین خلیج‌فارس صورت می‌گیرد و بخشی از ورق‌های حساس نیز که در داخل کشور استفاده نمی‌شود به آلمان صادر می‌شود.

آزاد در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در شش ماهه ابتدای سال سه میلیون تن آهن و فولاد صادر کردیم که اگر این میزان صادرات انجام نمی‌شد باید نصف کارخانجات آهن و فولاد ما تعطیل می‌شدند، گفت: در نیمه اول سال جاری حدود 8/5 میلیون تن آهن و فولاد تولید کردیم که 5/5 میلیون تن آن برای مصرف داخل کشور بود و بقیه صادر شد.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان با بیان اینکه در کشورمان بازاری برای آهن وجود ندارد، تأکید کرد: به طور کلی با توجه به رکود در بازار مسکن و توقف فعالیت انبوه‌سازان، شاهد رکود در بازار آهن هستیم و این درحالی است که با فعال شدن ساخت و ساز حدود 80 شغل فعال می‌شود که از آن جمله می‌توان به بازار آهن، سیمان، سنگ، در و پنجره، پارچه، فرش و یا لوازم خانگی اشاره کرد، ولی درحال حاضر با توجه به رکود مسکن، شاهد رکود بازار آهن نیز هستیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴