تاریخ انتشارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۶
کد مطلب : ۱۵۳۴۶۲
دبیر شورای توسعه صادرات مازندران از صدور مرغ تولیدی از این استان به کشور روسیه خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محمد محمدپورعمران دبیر شورای توسعه صادرات مازندران اظهار کرد: علاوه بر آن مجوز صادرات آبزیان از این استان به روسیه طبق پروتکل دو جانبه بین رؤسای جمهوری دو کشور وارد مرحله اجرایی شد.

وی اضافه کرد: برای صدور لبنیات، مواد پروتئینی و آبزیان مازندران به روسیه، بلاروس و قزاقستان یخچال کانتینردار نیز خریداری شده و دولت نیز برای حمل کالا از این تجهیزات یارانه پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: این استان حدود 25 درصد تولید مرغ کشور را داراست و تجهیز امکانات زیرساختی برای صادرات مواد پروتئینی به کشورهای روسیه و سی‌ای‌اس موقعیت مناسبی را برای تجار ما فراهم کرد.

محمدپورعمران با اشاره به تحریم روسیه از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا گفت: هم‌اکنون این کشور و سایر کشورهای منطقه به تولیدهای ما نیاز دارند و ما با رعایت استانداردهای جهانی می‌توانیم سهم خوبی از بازار این کشورها به دست آوریم.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی خط منظم کشتیرانی از بنادر مازندران به آکتاو قزاقستان و آستاراخان روسیه نیز برقرار است و به زودی نیز با پیگیری‌های فرودگاه ساری خط پروازی نیز به کشور سی‌ای‌اس برقرار می‌شود.

محمدپور مهم‌ترین مزیت تجاری بین ایران و روسیه طبق پروتکل منعقده بین روسای جمهوری دو کشور را حذف دلار از معاملات خارجی این دو کشور و جایگزینی ریال و روبل اعلام کرد.

وی توسعه صادرات به قزاقستان به‌ویژه استان منگستاو خبر داد و از عراق، افغانستان، ترکیه و ترکمنستان به عنوان سایر کشورهای هدف صادراتی اشاره کرد و خواهان گسترش مبادلات تجاری مازندران با این کشورها به خصوص عراق و افغانستان به عنوان کشورهای هدف اصلی صادراتی شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷