تاریخ انتشارشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۱۵۰۸۳
رئیس ستاد راهیان نور مازندران گفت: از سال 78 تا بهمن ماه سال 91 حدود 356 هزار نفر از مردم مازندران به کربلای ایران اعزام شدند.
۰
plusresetminus
اعزام 356 هزار زائر مازندرانی به کربلای ایران
به گزارش خبرنگار اعزامی بلاغ از خرمشهر،سرهنگ پاسدار احمد الماس پور رئیس ستاد راهیان نور استان مازندران گفت : از اهمیت راهیان نور همین بس که مقام معظم رهبری در طول مدت راهیان نور 8 بار در این مناطق حضور پیدا کردند.
وی افزود : مقام معظم رهبری فرمودند امروز ، فردا و فرداهای این ملت و این کشور مرهون فداکاری شهیدانی عزیزی است که این منطقه عظیم را با جسم و جان خود محافظت کردند و استقلال کشور را حفظ کردند و عزت این ملت را حفظ کردند.
معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا اذعان کرد : اصل و اساس کار عظیم فرهنگی کشور ، باید سرچشمه اش از مناطق عملیاتی دفاع مقدس آغاز شود چرا که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس در این مکانها رشادت ها آفریدند و ما امروز وظیفه داریم فرهنگ دفاع مقدس را بدون کم و کاست به نسل های جدید انتقال دهیم.
وی بیان داشت:امروز جمهوری اسلامی ایران تمام پیشرفت های خود را مدیون شهدایی است که در این مناطق با کمترین امکانات در مقابل دشمن ایستادند و از انقلاب اسلامی دفاع کردند تا انقلاب ما به دنیا صادر شود.
رئیس ستاد راهیان نور مازندران در ادامه افزود:از سال 78 تا بهمن ماه سال 91 حدود  356 هزار نفر از مردم مازندران به این مناطق اعزام شدند که اعزام این تعداد طی 13 سال گذشته انجام پذیرفت که در 4 سال اخیر شاهد بیشترین استقبال از مردم هستیم.
وی با اشاره به ساخت اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر گفت:در چند سال گذشته با بررسی های میدانی که از کاروان های مختلف داشتیم به این نتیجه رسیدیم که یکی از مشکلات اساسی در سفر راهیان نور ، نداشتن اسکان مناسب برای زائران است که از این جهت دو اقدام مناسب در این راستا انجام پذیرفت.
الماس پور گفت : اقدام اول بهره برداری از اردوگاه شهید جعفرزاده واقع در شمال خوزستان بود که از سال 90 مورد بهره برداری قرار گرفت که در آن 40 سوله جنگی با ظرفیت حدود 1500 نفر پیش بینی شده است که تمام کاروانها ی مازندارن به مدت 24 ساعت در آنجا اسکان خواهند داشت.
وی افزود:دومین اقدام اینکه از سوی سازمان بسیج مستضعفین یک اردوگاه بنام شهید باکری برای 14 استان در خرمشهر واقع در جنوب خوزستان پیش بینی شده است که مساحت 3/3 هکتار از این اردوگاه در اختیار استان مازندران قرار داده شد.
الماس پور ادامه داد : در بهمن ماه سال89 به اتفاق مسئولین استان و شهرستانی و اعضای شورای فرماندهی سپاه کربلا ، کلنگ ساخت این اردوگاه زده شد و با همت والای مسئولین استانی کمتر از 24 ماه با ظرفیت 1200 نفر به صورت تختخواب و همچنین 16 سوله سنگری کف خواب به بهره برداری رسید که در مجموع حدود 2000 نفر ظرفیت شب مانی را در این اردوگاه داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور زائران بار اولی گفت : در سال 90-91 آمار کسانی که برای اولین بار در این مناطق حضور پیدا می کردند بین 65 تا 70 درصد بود که 65 درصد از این آمار شامل جوانان عزیز بود.
معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا تصریح کرد : دشمن بداند در شدیدترین بمباران تبلیغاتی نمی تواند جلوی هوشیاری و آگاهی ملت ایران را بگیرد بلکه مردم ما تحت فرمان ولایت فقیه بوده و  راز خلق حماسه 22 بهمن  ، 9 دی و ... نیز در همین است.
رئیس ستاد راهیان نور مازندران در پایان با اشاره به اینکه از کشورهای مختلف زائران برای زیارت یادمان های شهدا در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا می کنند گفت : به خانواده های محترم توصیه می کنم که حتما یکی از برنامه های فراغت خود را سفر زیارت یادمان های دفاع مقدس قرار دهند که مطمئنا شاهد تاثیراتش خواهند بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴