تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۱۴۹۱۵۲
کتاب عکس الکترونیک «شوق وصال»، مشتمل بر بیش از 300 تصویر مربوط به دفاع مقدس ، با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، در فضای مجازی منتشر شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، کتاب عکس "شوق وصال" مجموعه‌ای از عکس‌های سردار سرلشکر صفوی از دوران جنگ تحمیلی است که حاشیه‌نگاری شده و با زبان تصویر چهره شهدای والامقام و بسیجیان و رزمندگان دریادل دوران دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد.

 

این اثر به در خواست وهمت انتشارات موزه دفاع مقدس تهران گردآوری و در مهرماه سال جاری رونمایی شد و شامل10 فصل است که در ابتدای هر فصل عملیات‌های شاخص سال‌های دفاع مقدس به همراه نقشه عملیاتی آن تشریح شده است.

سرلشکر صفوی در ابتدای این اثر و در بیان ضرورت انتشار کتاب عکس شوق وصال گفته است:دغدغه و نگرانی این بنده جامانده از قافله یاران و همسنگران شهیدم همواره این است که آن واقعه زنده و پویا در آینده‌ای نه چندان دور به عنوان یک افسانه مورد قضاوت و تلقی عده‌ای قرار گیرد که این خیانت و ظلم به شهدا،جانبازان،ایثارگران و آزادگان و ملتی است که در آن هشت سال اوج وفاداری شان به رهبر انقلاب اسلامی و فداکاری در راه ارزش‌ها را نشان دادند و با ظرفیت مقاومت و ایثارگری خود دشمنان را غافلگیر کردند و حماسه اقتدار ملی را آفریدند.

 

 

این نگرانی و دغدغه سبب شد تا پس از چاپ کتاب خاطراتم با عنوان "از جنوب لبنان تا جنوب ایران " و بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس ، عکس‌های خود در دوران جنگ تحمیلی را جمع‌آوری و حاشیه‌نگاری کنم و با توجه به تغییر ذائقه نسل امروز،با زبان تصویر کتاب عکسی را که مزین به چهره‌های منور شهدای مظلوم و بسیجیان و رزمندگان دریادل است را منتشر و تقدیم آن حماسه‌سازان عاشورایی نمایم.

 

فصل دهم کتاب عکس شوق وصال به بیان تصویری کوتاهی از حضور رهبر معظم انقلاب ، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در جبهه‌های جنگ تحمیلی پرداخته و به توصیف بخشی از تصمیمات سرنوشت‌ساز ایشان در دفاع مقدس می‌پردازد./آ

منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴