تاریخ انتشارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۱۴۸۴۱۱
انقلابیون یمنی این بار موفق شدند طی عملیاتی شهر «الربوعه» در استان عسیر واقع در جنوب عربستان را به‌طور کامل به تصرف خود درآورند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، شبکه المسیره یمن با انتشار تصاویری از تصرف کامل شهر «الربوعه» در استان «عسیر» در جنوب عربستان به دست نظامیان یمنی خبر داده است. طبق این گزارش نیروهای یمنی چند روز پیش طی عملیاتی در این شهر مرزی، نظامیان سعودی را وادار به فرار از شهر «الربوعه» کردند و کنترل این شهر را به طور کامل به دست گرفتند.

انقلابیون یمنی در این عملیات علاوه بر منهدم کردن تعداد زیادی خودروی زرهی ارتش سعودی، ده‌ها تانک، نفربر و خودروی زرهی سعودی را به غنمیت گرفتند. نیروهای یمنی در چند ماه اخیر توانسته‌اند با پیشروی گسترده در خاک عربستان، صدها سرباز سعودی را به هلاکت رسانده و ده‌ها پایگاه نظامی عربستان را به کنترل خود درآورند. انقلابیون حتی ده‌ها نظامی سودانی را که به اجاره ارتش سعودی درآمده بودند را در همان روزهای اول ورودشان به جنگ اسیر کردند.

یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اما پایگاه نظامی «خباش» در استان «نجران» و یک پایگاه نظامی در نزدیکی روستای «المعنق» واقع در استان «جیزان» عربستان را هدف قرار دادند که منجر به هلاکت و زخمی شدن شماری از سربازان سعودی شد. همچنین خبرگزاری رسمی یمن اعلام کرده پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانسته‌اند یک فروند جنگنده ائتلاف سعودی را در کوه «اللهام» شهر بلاد الروس استان «صنعا» سرنگون کنند.

تحویل شهر عدن به القاعده!

از سوی دیگر خبر می‌رسد آل سعود شهر «عدن» در جنوب یمن را دو دستی به تروریست‌های مورد حمایت خود یعنی القاعده تقدیم کرده است. به گزارش ایرنا، خبرهای رسیده حاکی است عناصر القاعده هم اکنون پرچم خود را بر فراز اداره پلیس عدن به اهتزاز درآورده‌اند و جوی از رعب و وحشت در میان ساکنان این شهر ایجاد کرده‌اند. پس از عقب نشینی تاکتیکی انصارالله از جنوب یمن، تروریست‌ها با کمک عربستان و امارات، جنوب یمن را تصرف کردند.

محاصره یمن شکست

خبر دیگر اینکه، هواپیمای متعلق به روسیه که حامل کمک‌های انسان دوستانه بود با شکستن محاصره هوایی یمن در فرودگاه بین‌المللی صنعا پایتخت این کشور به زمین نشست. این نخستین هواپیما است که بطور مستقیم از روسیه وارد صنعا پایتخت یمن شده و با وجود محاصره هوایی این کشور در فرودگاه صنعا به زمین نشسته است. ظاهرا سعودی‌ها برای خروج این هواپیما از یمن مشکلاتی به وجود آورده‌اند.
منبع : ابنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
یمنی ها دیگه معطلش نکنید هر جور شده بتازید دشمن شما بسیار ترسو و بز دل است یورش حیدری کنید کار عربستان تمام است و شاه عربستان به امریکا فرار بر قرار را ترجیع میدهد
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴