نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوب نیست حجت الاسلام سیدحسن خمینی در دسته سیاسی خاصی تعریف شود، گفت: نباید آبرو و اعتبار امام خمینی (ره) برای کسانی خرج شود که التزامی به روش و منش ایشان ندارند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، علیرضا زاکانی در مراسم گرامیداشت 13 آبان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: به نظر می رسد آقایان سید حسن خمینی، خاتمی و هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری برنامه دارند.

وی ادامه داد: آقای هاشمی مسیری که دنبال می کند برخلاف مسیری است که امام خمینی (ره) تبیین کرده بود و اینکه این اواخر گفته اند: امام (ره) راضی بودند شعار مرگ بر آمریکا حذف بشود، نشان می دهد که ایشان نیاز دارند وصیت نامه امام را دوباره بخوانند و با محکمات آن روبرو شوند.

زاکانی با بیان اینکه  شرایط ما شبیه شرایط صلح امام حسن (ع) نیست، افزود: ما در موضع قدرت هستیم، دستاورد های زیادی در منطقه کسب کرده ایم  به طوری که دشمنان ما اعلام می کنند بدون حضور ایران نمی توانند مشکلات خود را در منطقه حل بکنند. از سال گذشته آمریکاییها را مجبور کرده ایم در خلیج فارس با ما فارسی صحبت بکنند اینها از اعتماد به نفس بالای ما در مقابل دشمنان خود نشات می گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: جبهه استکبار آمریکا را گل سر سبد تمدن غرب می داند و آن را  الگوی تمام تمدن و فرهنگ غربی که تنها به دنبال یک جهانی‌سازی است معرفی می کند.

وی ادامه داد: به برده گرفتن و سودجویی از همه جهان برای ایجاد مدینه فاضله‌ در غرب هدف آمریکاست که تمام شعارهای لیبرال دموکراسی در آن نیز در نظر گرفته شده است،  البته ایران نیز به دنبال جهانی‌سازی دموکراسی مبتنی بر قرآن است و این دو در تمام مراحل با هم تفاوت دارند.

رئیس کمیسیون ویژه برجام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متهجرترین کشورهای منطقه و پلیدترین قدرت‌ها مانند رژیم صهیونیستی دست در دست آمریکا دارند و در مقابل ایران اسلامی که به دنبال پیشرفت و آزادی و عدالت و استقلال و معنویت در جهان است ایستاده افزود: رژیم استکبار در مقابل اردواگاهی قرار گرفته که ایران اسلامی سردمدار آن است.

خروجی اندیشه انقلاب اسلامی حزب الله بود


وی با بیان اینکه  ابزار های ما ابزار های روشنگری است، گفت: در لبنان و فلسطین تا سال 61 یک روش و منش می دیدیم که فقط از رژیم صهیونیستی اجازه حیات می خواستند و اندیشه انقلاب اسلامی بنیان جدیدی در آنجا ایجاد کرد و خروجی این اندیشه حزب الله بود..

آمریکا به همه به عنوان یک برده نگاه می‌کند


وی با طرح این سئوال که خیر آمریکا به کدام کشوری رسیده است افزود: در بررسی تجربه‌های تاریخی هیچ کشوری را مشاهده نمی‌کنیم که آمریکا برای خیر رسانی به آن اقدام کرده باشد و با همه به عنوان یک برده رفتار می‌کند.

زاکانی ادامه داد:  ما در هدف اصلی، همپیمانان و بهره‌گیری از ابزارها و ایدئولوژی با آمریکا مشترک نیستیم؛ در حالی که آمریکا در موضع حملات وحشیانه قرار دارد، ایران اسلامی در موضوع دفاع و پاسداری از ارزش‌ها قرار دارد و ابزاری برای روشنگری فرهنگی است.


وی ادامه داد: پرونده آمریکا در مورد ایران مملو از خیانت های تاریخی است؛ آمریکا حرف خوش سرش نمی شود، حتی با طرح مذاکره با ایران نیز فقط به دنبال ابلاغ  منویات خود است و چون ما مسیر خوشبینانه ی برد - برد را در پیش نگرفته است.

در مرحله ششم تقابل با آمریکا هستیم


رئیس کمیسیون ویژه برجام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشجویان خط امام مولود انقلاب اسلامی بودند و با تسخیر لانه جاسوسی هیمنه آمریکا را شکستند.

وی خاطرنشان کرد:  شاید گفته شود آمریکا در سال‌های اخیر تفاوت کرده اما همین آمریکا در سال‌های اخیر این رفتار را با ملت افغانستان و عراق کرد و خوی وحشیگری آمریکا همیشه ادامه داشته است.

زاکانی با بیان اینکه در سی و پنج سال گذشته آمریکا روش های مختلفی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته است، ادامه داد: آمریکا می‌خواهد مانند یک شطرنج باز ماهر حریف را از میدان به در کند و تا امروز 5 دوره تقابلی را با آمریکا طی کرده‌ایم و امروز وارد ششمین دوره تقابلی با آمریکا می‌شویم.

وی تصریح کرد: مردم در ابتدای انقلاب با آمریکا برخورد نکردند و هدف اصلی ضدیت با استبداد بود اما به تدریج با ایجاد فضایی مسموم آمریکاییها در داخل ایران در ابتدای انقلاب و مشخص شدن ردپای سفارت آمریکا در تمام جنایت‌ها دانشجویان عزیز این لانه فساد را تسخیر کردند.

زاکانی ادامه داد: از سال 89 جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران از طرف آمریکا اعمال شد و اینکه زمانی که آمریکا به این نتیجه رسید که تحریم‌ها بی‌نتیجه است تلاش کرد تا فروش نفت ایران را به صفر برساند که ناکام ماند، هم اکنون ایران و آمریکا در مرحله ششم تقابل با هم قرار دارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: در چنین شرایطی برخی در داخل کشور سعی در دوست معرفی کردن آمریکا دارند، بهانه آنها این است که آمریکا دست دوستی به سمت ما گرفته است در حالیکه در مرحله ششم دشمن دست از دخالت های کوتاه مدت برداشته است.

آمریکا در باتلاقی که خود در منطقه ایجاد کرد گرفتار شده است


وی با بیان اینکه دشمن سوریه را ضعیف ترین حلقه مقاومت می دانست، تمام تلاش خود را برای تسخیرسوریه و سقوط بشار اسد به کار گرفت،  گفت: ایران به خاطر همراه بودن بشار اسد با محور مقاومت از او حمایت کرد و تنها کسی که از بشار اسد در سخت‌ترین شرایط حمایت کرد ایران بود.

زاکانی خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا در باتلاقی که خود در منطقه ایجاد کرده گرفتار شده است و خود اذعان دارد بدون حضور جمهوری اسلامی ایران توان مدیریت مشکلات منطقه را ندارد.

برخی به دنبال تطهیر چهره آمریکا در کشور هستند


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها، هم جمهوری‌خواه و هم دموکرات‌های آنان به دنبال نابودی جمهوری اسلامی هستند، افزود: در شرایطی که آمریکا همان رفتار و استراتژی قبل را ادامه می‌دهد و تنها نقابی بر چهره دارد،عده ای به دنبال تطهیر جنایات آمریکا در کشور هستند که جای سئوال دارد.

گفتنی است، «وقتی گرگ کدخدا می‌شود» عنوان برنامه ای بود که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با ایراد سخنرانی علیرضا زاکانی برگزار شد.
منبع : شبکه اطلاع رسانی راه دانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴