تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰
کد مطلب : ۱۴۷۰۰۶
نمایندگان کنگره آمریکا به بهانه دستگیری یک دلال نفتی توسط ایران، خواستار وضع تحریم‌های جدید علیه ایران شدند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، نمایندگان کنگره آمریکا با طرح این ادعا که ایران شهروندی دارای تابعیت دوگانه ایرانی - آمریکایی را دستگیر کرده، خواستار وضع تحریم‌های جدید علیه ایران شدند.

به گزارش جام نیوز، نمایندگان آمریکایی با ادعای دستگیری «سیامک نمازی» که وی را «مدیر دفتر برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت نفتی کرسنت در امارات» معرفی می‌کنند، گفته‌اند باید تحریم‌های شدیدتری علیه تهران و سپاه پاسداران وضع شود.

لازم به ذکر است که سیامک نمازی دلال مشهور نفتی ایرانی  و مشاور وودرو ویلسون، NED، نایاک و بسیاری از بنیادهای استراتژیک آمریکایی- اسرائیلی است.

 واردات سیگار، برگی دیگر از رفع تحریم‌ها در پسابرجام!

وبگاه  «ناولج وارتن» وابسته به دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا در گزارشی نوشت: آمریکا تنها به دلایل اقتصادی وارد ایران نمی‌شود بلکه به دلایل ژئو‌پولتیک قصد ورود به این کشور را دارد.

در ادامه گزارش آمده است: بعد از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی و رفع تحریم‌ها تا سال آینده میلادی، حال شرکت‌های دخانیاتی با عجله در پی سهم بردن از بازار بکر محصولات دخانیاتی ایران هستند.

این پایگاه آمریکایی افزود: در حالی‌که اینک در کشورهای توسعه یافته چندین سال است که فروش سیگار کاهش پیدا کرده اما این شرکت‌ها در پی چرخش به سمت بازارهای نوظهور هستند. در این بین ایران مکانی مطلوب برای شرکت‌های دخانیاتی خارجی  است.

در صورت رفع تحریم‌ها، ممکن است ایران دسترسی قانونی محصولات شرکت‌های غربی چون «مارلبرو» را که قاچاقی وارد این کشور می‌شوند ، هموار سازد.

گفتنی است پیش از این، آمریکا صادرات نوشابه « ArKay»  به ایران را از تحریم خارج کرد!

«دیوید آنجل» مدیر فروش این شرکت با اشاره به این موضوع گفت: اکنون نوشیدنی‌های آرکی در دسترس ۱۰۰ میلیون مصرف‌کننده ایرانی قرار دارد. این به نفع همه است. ما نوشیدنی‌هایمان را از آمریکا به ایران صادر می‌کنیم و این برای کارگران آمریکایی شغل بیشتر به ارمغان خواهد آورد. این یک موقعیت برد-برد است (!)

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری گفت: کری و ظریف در نشست دوجانبه در وین درباره برجام و وضعیت بازداشت‌شدگان در ایران گفت‌وگو کردند.

«آنتونی بلینکن» معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در نشست امنیتی «منامه» مدعی شد: آمریکا همچنان پس از توافق هسته‌ای با تهران، به اقدامات غیرقابل قبول ایران از جمله حمایت از تروریسم در منطقه، کاملا متمرکز است.

 هیچ اشاره‌ای به سلاح هسته‌ای اسرائیل نمی‌شود

«نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب در نشست منامه گفت: این موضوع مهم است که همه کشورها به ان پی تی پیوسته و به مفاد آن تبعیت کنند اما متاسفانه شاهدیم که سلاح‌های هسته‌ای دارند اما به این معاهده نمی‌پیوندند من منظورم اسرائیل است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴