تاریخ انتشارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۱۴۶۹۴۲
غرب که از راهبردهای خود برای حل بحران سوریه ناامید شده است، تنها چشم امیدش به تهران و مسکو است.
۰
plusresetminus
ایران و روسیه تنها امید غرب برای حل بحران سوریه
 به گزارش بلاغ، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی به قلم «جی سولومون» نوشت: در جستجوی ثبات در خاورمیانه، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا و متحدان اروپایی واشنگتن به طور فزاینده ای بر ایران و روسیه - کشورهایی که آمریکا زمانی آنهارا غیر قابل اعتماد و عامل تضعیف ثبات منطقه می دانست - اتکا کرده اند.

پس از جلسه «چهار جانبه خاورمیانه » متشکل از اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد، روسیه و ایالات متحده، طرفین اروپایی و آمریکایی تاکید کردند که بحران در سوریه، عراق و یمن بدون مشارکت مسکو و تهران حل و فصل نخواهد شد.

بنابراین، «فردریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که روسیه و ایران ممکن است گام هایی را برای رفع بی ثباتی در خاورمیانه بردارند اگر که آنها بتوانند «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را برای روند انتقال قدرت سیاسی آماده کنند.

«جان کری» نیز به نوبه خود به این خبر که یکی از متحدان اصلی آمریکا در منطقه و عضو ائتلاف غربی علیه داعش یعنی اردن داده های اطلاعاتی خود را به اشتراک خواهد گذاشت و فعالیت های نظامی خود را با روسیه و عراق هماهنگ خواهد کرد، ابراز خرسندی کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از جان کری پس از نشست چهار جانبه گفت: «حتی ممکن است اثبات شود که چنین اقدامی برای همه بسیار مفید است.»

این روزنامه می افزاید: شرکت دادن مسکو و تهران در گفت و گو با واشنگتن و بروکسل می تواند همچنین به این معنی باشد که توازن قدرت در خاور میانه در حال تغییر است.

وال استریت ژورنال به نقل از «امیل هوکایم» یک تحلیلگر مستقر در لندن می افزاید: آنچه در سوریه اتفاق می افتد، کلید نظم جدید در خاورمیانه خواهد بود. ممکن است در کوتاه مدت به نظر رسد که این کار ارزشش را دارد اما با گذشت زمان، ایالات متحده تجمع شرکای خود و تعیین تکلیف کردن برای دیگر مسائل امنیت منطقه ای را کار دشواری خواهد دید.

این روزنامه افزود: علاوه بر این، سیستم های امنیتی و ساختار ائتلاف های منطقه ای که آمریکا در طول 50 سال گذشته در خاورمیانه ایجاد کرده، از بین خواهد رفت و این امر موجب می شود تا کشورهای عربی به سمت روسیه متمایل شوند.
منبع : خبرگزاری شبستان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰