تاریخ انتشارسه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۱۴۵۸۱۱
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عربستان کوچکتر از آن است بخواهد مستقیما توطئه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران اجرا کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز(سه‌شنبه) در حاشیه دیدار با "ایوانف" مشاور پیشین رئیس‌جمهور روسیه در امور امنیتی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به توافق با روسیه برای حل معضل موادمخدر در منطقه اظهار داشت: در دیدار امروز تاکید شد که موضوع مبارزه با موادمخدر یک مسئله مجرد نیست و با تروریسم اتصال ارگانیک دارد چرا که بخش عمده‌ای از هزینه‌های تروریست‌ها از طریق موادمخدر تامین می‌شود لذا معتقدیم مبارزه با موادمخدر، مبارزه با تروریسم نیز محسوب می‌شود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: همکاری‌های ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم و موادمخدر باید بیش از پیش توسعه یابد.

ولایتی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره نامه اخیر رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور در تایید مشروط برجام اظهارداشت: مسئله هسته‌ای و توافق برجام موضوعی بسیار حیاتی و مهم برای جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود لذا رهبر انقلاب در این نامه برخی کاستی‌هایی که ممکن بود حین اجرای برجام پیش آید و همچنین نقایصی که در این سند وجود دارد را متذکر شدند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امیدواریم اجرای توافق برجام بدون هرگونه کاستی انجام شود، اضافه کرد: استمرار توافق و حمایت مقام معظم رهبری که عنصر اصلی در قضیه برجام محسوب می‌شود، منوط به این است که آنچه که ایشان تذکر داده‌اند، توسط مسئولان و مجریان اجرا شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ولایتی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره آخرین اظهارات عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت: وزیر خارجه تازه‌کار و بی‌تجربه سعودی به خود اجازه می‌دهد در هر امری که به دولتش هیچ ربطی ندارد، دخالت کند.

وی افزود: وزیر خارجه سعودی به چه مجوزی از طرف کشورهای عربی اظهارنظرهای ناپخته می‌کند؟ ایران به عنوان قدرت اول در منطقه هرجا احساس کند که همپیمانانش در معرض توطئه‌ای از سوی دیگر کشورها هستند، از آنها دفاع خواهد کرد.

ولایتی با تاکید بر اینکه عربستان اجراکننده سیاست‌های آمریکا در منطقه است، اظهار داشت: عربستان کوچکتر از آن است که بخواهد توطئه‌ای مستقیم علیه ایران داشته باشد، سعودی‌ها به نمایندگی از طرف‌های غربی به خصوص آمریکا در حال پیشبرد اهداف آنها و حمایت از تروریست‌ها و فعالیت‌های تروریستی در کشورهای منطقه و مسلمان هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: همانطور که شاهدیم، سعودیها مردم یمن را بدون هیچگونه مجوز شرعی و قانونی به خاک و خون می‌کشد و آمریکایی‌ها هم با سکوت خود از این اقدامات حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: حکام آل سعود همواره در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت می‌کنند و لذا طبیعی است که در توجیه اعمالشان چنین اظهاراتی را بیان کنند.

ولایتی تصریح کرد: اظهارات وزیر خارجه سعودی در مورد سیاست‌های عادلانه جمهوری اسلامی ایران در حالی مطرح می‌شود که ایران با درخواست حکومت‌های قانونی منطقه مانند سوریه در این کشورها حضور پیدا کرده است، اما حضور سعودی‌ها در سوریه علی‌رغم خواست حکومت قانونی این کشور و با اهداف خاصی بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تاکید کرد: وزیر تازه‌کار سعودی چنین اظهارنظرهای ناپسندی را بیان می‌کند که البته این تهدیدات در جهان مخاطبی ندارد، چرا که همه می‌دانند از سر تعقل و تدبیر نیست./ش
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴