اختصاصی / در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامسر مطرح شد؛

ایجاد منطقه گردشگری آزاد اسلامی با محوریت رامسر

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۱۴۴۱۵
شهرستان رامسر با ظرفیت بالایی که در جذب گردشگر داشته، می تواند برای اجرایی شدن منطقه آزاد گردشگری اسلامی در کشور مطرح شود.
۰
plusresetminus
ایجاد منطقه گردشگری آزاد اسلامی با محوریت رامسر
به گزارش خبرنگار بلاغ در شهرستان رامسر،هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامسر با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان برگزار شد.
دستور کار این جلسه که به دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر بررسی اجمالی مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی و چگونگی اجرای آنها از ابتدای سال 91 تا بهمن 91 ، برنامه ریزی ستاد تسهیلات نوروزی و بزرگداشت ایام فاطمیه بود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر و دبیر شورای فرهنگ عمومی این شهرستان ضمن تشکر از حضور فعال اعضا، گزارش هایی در خصوص مصوبات اجرا شده این شورا در شهرستان رامسر ارائه داد.
محمد شریفی تشکیل کار گروه مدیریت فرهنگی ، تشکیل کارگروه نامگذاری اماکن ، هماهنگی با اداره صنعت و معدن و تجارت در خصوص استعلام تاییدیه نام اماکن فرهنگی و اصناف از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از صدور جواز کسب، مکاتبه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در خصوص نگارش تابلوهای اماکن عمومی و فرهنگی به 3 زبان فارسی- عربی- انگلیسی جهت رفاه حال مسافرین داخلی و خارجی را از جمله موارد مورد پیگیری و اجرایی شده این شهرستان نام برد.
وی همچنین تصریح کرد: برنامه ریزی برای اجرایی کردن برنامه های مناسبتی عید نوروز با حفظ شانیت ایام فاطمیه مورد تاکید است.
در ادامه امام جمعه رامسر و رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه گفت: برنامه های ایام فاطمیه و نوروز 92 که در سطح شهرستان برگزار می شود بصورت متمرکز باشد.
حجه السلام و المسلمین سید جلیل مرتضوی خاطر نشان کرد: در اجرای برنامه های فرهنگی در ولادت ها و شهادت های ائمه باید اهتمام بیشتری صورت گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگر پذیری رامسر و همچنین بعد مذهبی این شهرستان تصریح کرد: شهرستان رامسر با دارابودن مواهب طبیعی، تاریخی ، اماکن متبرکه و مذهبی و همچنین قهرمانان ملی و سرداران رشید اسلام در دفاع مقدس، ظرفیت بالایی در جذب گردشگر داشته که می تواند برای اجرایی شدن منطقه آزاد گردشگری اسلامی در کشور مطرح شود.
در ادامه فرماندار رامسر نیز بیان داشت: ستاد تسهیلات سفر از 20 اسفند با حضور کلیه کمیته های 9 گانه به دبیری اداره میراث فرهنگی و گردشگری شروع می شود و فعالیت آن تا 14 فروردین ادامه دارد.
رستم زرودی بیان داشت: حضور پر رنگ تر نیروی انتظامی ، مجمع امور صنفی و بیمارستانها و شهرداریها در روز چهار شنبه سوری مورد تاکید است و باید تمامی اقدامات برای هرچه کمتر آسیب های احتمالی و مشکلات اجتماعی صورت گیرد.
وی همچنین بر نظارت بیشتر اداره میراث فرهنگی و گردشگری برای اسکان مسافران به ویژه اتاق های استیجاری تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش نیز برای آماده سازی و تجهیز کلاس ها برای اسکان مسافران فرهنگی اقدام کند.
زرودی آماده سازی مساجد بین راهی و کشیک در ایام نوروز توسط اداره اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی، نصب بنر هایی با محتوی رعایت حجاب و بهداشت که همراه با احادیث و روایات از ائمه باشد توسط شهرداران رامسر و کتالم و سادات شهر در مراکز گردشگری و تفریحی، برنامه ریزی اجرای برنامه های ایام فاطمیه توسط اداره اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی در ساعاتی که قابل استفاده برای مسافرین هم باشد را از جمله موارد مورد پیگیری در مدت باقیمانده تا تعطیلات نورورزی برشمرد.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر نیز در این جلسه به چاپ عکس متوفیان خانم بر اعلامیه ها و سنگ های قبر اشاره کرد و خواستار مصوبه ای برای جلوگیری از این کار شد.
حجت الاسلام قبادی همچنین اظهار داشت: 4 مسجد پر تردد کوی شهید رجایی، چالکرود، لات محله و اشکونکوه در ایام نوروز از اذان صبح تا 11 شب باز هستند و شهرداران در این ایام از نظر نظافت به این مساجد کمک کنند.
وی ادامه داد: برنامه دعای توسل با همکاری هیئت رزمندگان اسلام در روز چهار شنبه آخر سال و به صورت متمرکز در سطح شهرستان برگزار شود.
در ادامه شهردار رامسر، مسئول هیئت رزمندگان اسلام، میراث فرهنگی و گردشگری، صنعت معدن و تجارت،آموزش و پرورش مطالبی در خصوص برنامه های موردنظر خود بیان داشتند.
تدوین تقویم فرهنگی به صورت سالانه برای تخصیص اعتبار ، نظافت عمومی مساجد پرتردد با همکاری اوقاف توسط شهرداری ها، اجرای برنامه تحویل سال در گلزار شهدای زینبیه توسط هیئت رزمندگان، اجرای برنامه ویژه شب فاطمیه اول در رامسر و کتالم و سادات شهر با حضور آیت الله خاتمی و حاج صادق آهنگران، نصب پارچه های عزا در سطح شهر و تاکسی ها، توزیع بروشورها و بسته های فرهنگی با محتوای آداب سفر بین مسافران نوروزی، هدایت دستفروشان برای جلوگیری از سد معبر،آماده سازی 325 کلاس درس برای اسکان مسافران فرهنگی از جمله پیشنهادات و برنامه های این مدیران بود.
در این جلسه مصوب شد تا تاریخ شهادت و وفات ائمه به تالارهای عروسی اعلام شود تا در آن تاریخ مراسم جشن و عروسی برگزار نشود. همچنین اطلاع رسانی به چاپخانه ها درخصوص عدم چاپ عکس خانم ها ی متوفی درجزوات قرآنی و ادعیه و اطلاعیه های ترحیم انجام گیرد و شهرداری ها در خصوص عکس خانم های متوفی بر روی قبور پیگیری کنند.
تهیه تقویمی با روزشمار دینی ، سیاسی و فرهنگی به صورت متمرکز در سطح شهرستان و برآورد هزینه های تقریبی اجرای برنامه ها از دیگر مصوبات هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی رامسر بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷