تاریخ انتشارجمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۱۴۲۳۸۵
وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با یک روزنامه صهیونیستی صراحتا اعتراف کرد، برای ریاض، سوریه و یمن مهم‌تر از فلسطین و دفاع از مردم آن است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، با وجود آنکه عربستان در سال‌های گذشته عملا مسئله فلسطین را از اولویت‌های خود خارج کرده و به صورت پنهان و آشکار با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرده است، اما وزیر خارجه این کشور برای اولین بار صراحتا به این امر اعتراف کرد. به گزارش فارس، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیلی «معاریو» اعلام کرد: «ریاض فعلا رسیدگی به مسائل سوریه و یمن را واجب‌تر از فلسطین می‌داند.»

«الجبیر» در دیدار با هیئتی از روزنامه «معاریو» به ریاست «جوعون کوتس» در ریاض گفت: «عربستان معتقد است که مسئله سوریه، وضعیت یمن و تروریسم مانند داعش در حال حاضر واجب‌تر از مسئله فلسطین است.» این مواضع «الجبیر» در حالی است که انتفاضه قدس وارد سومین هفته خود شده و تاکنون 36 شهید و 1500 زخمی داده است. از سوی دیگر اواخر هفته گذشته بحث خرید سامانه «گنبد آهنین» اسرائیل توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس در رسانه‌ها نیز بحث‌برانگیز شده است. روزنامه «اسرائیل الیوم» در همین زمینه نوشت، برخی کشورهای عربی از ترس ایران و توانایی رو به رشد موشکی آن به دنبال خرید سامانه موشکی گنبد آهنین از تل‌آویو هستند.

عربستان در سال‌های اخیر روابط خود با اسرائیل را افزایش داده است. روزنامه صهیونیستی جروزالم پست ماه گذشته در این مورد اعلام کرد: «در اوج ناامیدی، عربستان همکاری خود را در پشت صحنه با اسرائیل در سطوح بی‌سابقه‌ای افزایش داد». روزنامه صهیونیستی معاریو نیز خرداد ماه گذشته اعلام کرد، عربستان در مسیر عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل گام برمی‌دارد زیرا ایران دشمن مشترک اسرائیل و عربستان است. به نوشته این روزنامه، «افرادی درعربستان خواستار گشایش سفارت سعودی در تل‌آویو هستند.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴