تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۱۳۸۹۲۷
مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک به تازگی در دیداری که با نخست وزیر هندوستان داشته است، خاطره ای را بیان کرده که تا کنون در هیچ فضای عمومی بازگو نکرده بود؛ خاطره ای از دیدارش با استیو جابز در یکی از حساس ترین برهه های زندگی حرفه ای و توصیه ای که جابز به وی کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، «نارندرا مودی»، نخست وزیر هندوستان به تازگی در سفری که به ایالات متحده و نیویورک داشته، با تعدادی از چهره های برجسته تکنولوژیک همچون تیم کوک، مدیر عامل اپل و مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک، دیدار کرده است. در دیدار زاکربرگ با وی، مدیر عامل فیسبوک خاطره ای از توصیه جدی جابز در حساس ترین روزهای فیسبوک بیان کرده است.

تقریبا همه دوستداران اپل به خوبی می دانند که داستان سفر زیارتی جابز به هندوستان چگونه و در چه راستایی بوده است؛ سفری که منجر به فرموله کردن بسیاری از ایده های آینده جابز برای اپل شد، ولی شاید هیچ کس تا همین اواخر نمی دانست که جابز سالها بعد به صاحبان مشاغل نیز توصیه کرده که از معبد اوشو آشرام بازدید کنند.

بر اساس نقل قول جدیدی که مارک زاکربرگ بیان کرده، این همان توصیه ای است که جابز به مدیر عامل فیسبوک داشته است. مارک زاکربرگ داستان را در دیدار با نخست وزیر هند به این شکل بیان کرده است:

این ماجرایی است که پیش از این در فضای عمومی نگفته بودم و افراد اندکی از آن با خبر بودند. در اوایل شروع به کار فیسبوک و قبل از آنکه همه چیز اینقدر خوب از کار دربیاید، دوران سختی را می گذراندیم و بسیاری برای خرید فیس بوک اقدام می کردند و این فکر وجود داشت که ما باید این شرکت را بفروشیم. از این رو به دیدن یکی از مرشدان خودم، یعنی استیو جابز رفتم و او به من گفت که برای ارتباط مجدد و الهام از اینکه هدف و مأموریت من در این شرکت چیست، باید به هند رفته و از معبدی که خود جابز در دوران اولیه تفکراتش در مورد آینده اپل از آن بازدید کرده بود، دیدن کنم.

مارک اذعان کرده است که به توصیه جابز عمل کرده که بر اساس تجربیاتش، آینده فیسبوک را به وضوح در مقابل چشمان خود دیده است.

توصیه‌ای که جابز به زاکربرگ کرد

گفتنی است، در دیدار تیم کوک مدیر عامل اپل با نخست وزیر هند، تیم کوک اظهار کرده، هندوستان جایگاه ویژه ای در قلب همه کارمندان اپل دارد، زیرا کشوری است که استیو جابز در دوران جوانی و به دنبال الهامات خود به آن سفر کرده؛ الهاماتی که نتیجه آنها شکل گیری آینده اپل بوده است./آ
منبع : تابناک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴