رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ایران برای اقتصادی شکوفا، فرهنگ کار و تلاش، خودباوری و همت، مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح کم دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سردار نقدی در مجمع عالی بسیج سپاه شهدا آذربایجان غربی به توطئه های دشمنان برای نفوذ اشاره و اظهار کرد: مهم ترین تلاش دشمن برای نفوذ، در زمینه فرهنگی است که آن هم با تغییر در باورها پیاده می کند که در برابر آن وظیفه بسیجیان و آحاد مردم انقلابی شناسایی راه های نفوذ و سد آنها است.

وی افزود: مهم ترین معبری که امروزه دشمن از آن نفوذ کرده، باور بهبود اقتصاد ایران در ارتباط با آمریکا است، که زندگی بدون دغدغه را در گرو آزادی بی اندازه شخصی و سبک زندگی غربی می دانند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه پاسخ اعتقادی و ایدئولوژیک برای این حربه می توان داد، تصریح کرد: اقتصاد مولد و پیشرو، نیروی انسانی، دانش و فناوری، مواد اولیه، انرژی، بازار مصرف و سرمایه مالی می طلبد که کشورمان جوان‌ترین کشور با میلیون ها جوان بیکار، رتبه 17 ام علمی دنیا، رتبه اول انرژی فسیلی، دسترسی به اکثر مواد اولیه و دارای 80 میلیون بازار مصرف داخلی و 400 میلیون
نفر خارجی و 820 هزار میلیارد دلار نقدینگی دارد.

نقدی به چرایی عدم شکوفایی اقتصاد ایران با وجود داشتن 6 رکن اصلی اقتصاد مولد، پاسخ داد و گفت: ایران برای اقتصادی شکوفا، فرهنگ کار و تلاش، خودباوری و همت، مدیریت و برنامه ریزی صحیح کم دارد.

وی افزود: نمونه‌های بارزی از برنامه ریزی و مدیریت صحیح در شکوفایی اقتصاد وجود دارد به عنوان مثال با وجود دسترسی به مواد اولیه جوهر پرینتر، بنر و سایر اقلام در ارتباط با این موضوع آن را از خارج کشور وارد می کنیم و یا اینکه با وجود عدم دسترسی کافی به مواد اولیه ماکارونی، کارخانه آن را احداث می کنیم که مجبور به واردات مواد اولیه برای آن می شویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین نگاه به اقتصاد را به 2 دسته نگاه به داخل یا اقتصاد مقاومتی و وابسته به خارج که همان اقتصاد عاریتی است، تقسیم کرد و گفت: ریشه نگاه دوم آمریکاست چرا که پیام نوروزی باراک اوباما گواه آن است که تلاش می کند کسانی را که مخالف ارتباط با آمریکا هستند، مخالف بهبود معیشت مردم معرفی کند.

این مسئول شناخت اقتصاد عاریتی را لازمه شناخت اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: مولفه های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مولد، درون زا، پیشرو و برون گرا است در حالی که مولفه های اقتصاد عاریتی، اقتصاد مصرفی، برون زا، دنباله رو و درون‌گرا است.

نقدی فعال کردن ظرفیت‌ها و اصلاحات اقتصادی برای هموار کردن زمینه جلـب سـرمایه داخلی و خـارجی را راهکار اقتصاد مقاومتی عنوان کرده و تغییر سیاست خارجی
و کنار آمدن با استکبار برای جذب سرمایه هـای خـارجی را راهکار اقتصاد عاریتی برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه به دنبال سود می‌گردد، نه به‌دنبال سیاست، خاطرنشان کرد: سرمایه‌دار می‌بیند سود کجاست، آنجا سرمایه گذاری می کند، غالباً کاری به خیر و شر سیاسی ندارد؛ همانطور که بُراده های آهن، جذب آهنربا می شود نه جذب دسته گل، سرمایه به جایی می رود که سود بیاورد نه لبخند سیاسی.

نقدی تصریح کرد: اگر شرایط اقتصادی را برای سرمایه گذاری مهیا کنیم سرمایه های داخلی و خارجی به طور خودکار به سوی ما سرازیر می شود و هیچ نیازی به تغییر سیاست خارجی نداریم؛ ولی اگر شرایط اقتصادی را برای سرمایه گذاری فراهم نکنیم، ولو اینکه سیاست خارجی مان را کاملاً عوض کنیم و با استکبار به سازش برسیم، سرمایه گذاری خارجی که هیچ، حتی سرمایه های داخلی هم به سوی اقتصاد مولد نخواهند آمد.

وی راهکار ورود سرمایه به تولید و صنعت اشاره کرد و گفت: باید قوانین دست و پاگیر و ضد تولید برداشته شود، نیروی کار ارزان قیمت باشد، مثل چین که بیشتر از صد میلیون نیروی کار با دستمزد سه وعده غذا دارد،اقتصاد مردمی و کم هزینه باشد نه جایی که اقتصاد دولتی با اقتصاد مردمی رقابت می
کند، کار آفرینی حمایت شود نه آنجا که سنگین ترین مالیات ها به بخش تولید بسته شود و دلالان برای گریز مالیاتی آنقدر راحت باشند که بگویند ایران بهشت مالیاتی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: سرمایه جایی می رود که دولت با نظارت بر قیمت ها و کنترل بازار طوری عمل می کند که سود اصلی به تولید کننده برسد، نه کشوری که بخش اعظم سود آن نصیب دلالان شود و به تولید کننده ها سود بسیار کمی برسد.

وی به تعطیلی بیشتر از 15 هزار کارخانه و واحد تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی و خارج از آن در سراسر کشور که به طور کامل تعطیل است یا در شرف تعطیلی کامل است اشاره کرد و افزود: این واحدها کارخانه هایی هستند که تجهیزات، کارگر و امکانات داشته و تولید می کردند ولی بخاطر ضعف برنامه ریزی و مدیریت تعطیل شدند، امروز این واحد ها که تعطیل هستند، بیشتر از 50 میلیارد دلار ارزش دارند.

نقدی تاکید کرد: هنر این است که با مدیریت جهادی این مشکلات و موانع مزمن را از سر راه اقتصاد کشورمان برداریم و این مشکلات را که دولت ها یکی پس از دیگری آن را دست کم گرفتند، جدی بگیریم و آنها را با تدابیرعالمانه، به صحنه آوردن مردم و استمداد از آنان و مدیریت جهادی حل کنیم و با این همه سرمایه و ظرفیت موجود، کارخانه های
راکد و مزارع متروکه را دوباره به راه اندازیم.

وی تصریح کرد: هنر این نیست که از مبارزه با قاچاق، مهار دلال بازی، کاهش سود بانکی، مهار واردات بی رویه، اصلاح قوانین کار و تولید، مبارزه با فساد اقتصادی، چابک سازی دولت، سالم سازی دستگاه های اداری، نظارت بر بازار و ... طفره برویم و به جای این کارهای واجب و احیاگر اقتصاد تصور باطل بهبود اقتصادی با تغییر سیاست خارجی را در پیش بگیریم و نهایتاً با روش های انتخاباتی و عوام فریبانه رأی جمع کن با فروش قدری بیشتر نفت خام، چند صباحی کوتاه برای مردم رفاه کاذب درست کنیم.

مشکلات اقتصادی راه حل اقتصادی دارد، از راه سیاسی حل نمی شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر زمینه های را برای سود آوری سرمایه گذاری درست شود، سرمایه دارها برای ورود سرمایه به کشور ما التماس می کنند، تحریم ها را دور می زنند و به سیاست و دولت های خود بی توجهی می کنند و اگر زمینه های اقتصادی خراب باشد باید برای آمدن سرمایه، کاسه گدایی دست بگیریم منابع زیر زمین را مفت بدهیم، نفت و گازمان را مفت بدهیم، آبرو، ارزش ها و دینمان را هم بفروشیم، خارجی ها دو سه میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند.

وی به حوزه فناوری نیز اشاره کرد و افزود: پیشتازی اقتصاد دانش بنیان متکی به پیشرفت علمی کشور رویکرد اقتصاد مقاومتی در حوزه فناوری است در
حالی که واردات فناوری و دانش متکی به دوستی با غرب راهبرد اقتصاد عاریتی است.

نقدی به خیال خام واردات فناوری تاکید کرد و افزود: اگر آنها برای دادن تکنولوژی تحت فشار قرار گیرند فناوری های قدیمی خود را خواهند داد نه فناوری روز ، آنها تکنولوژی های دسته چندم خودشان را که دیگر بازدهی ندارد به ما با قیمت گزافی می فروشند و با پول آن فناوری پیشرفته تری را برای خودشان می سازند و بعد ما در رقابت با خودشان می بازیم.

وی تصریح کرد: اگر به جای وابستگی به تکنولوژی خارجی خودرو را خودمان طراحی می کردیم و می ساختیم به مصیبت های امروز گرفتار نبودیم؛ کیفیت بهتری داشتیم، قیمت ارزان تری داشتیم و به هر بهانه ای هم دچار تنش نمی شدیم؛ با هر مشکل قیمت ها بالا نمی رفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: نمونه بارز آن سرنوشت غم انگیز صنعت وابسته خودرو سازی است که بعد از 50 سال هنوز وابسته است و به هیچ وجه توان رقابت با تولیدات خارجی را ندارد.

سردار نقدی با اشاره بر اینکه اعتبار صنعت هوافضا پول توجیبی صنعت خودروسازی است، گفت: با این وجود امروز در صنعت هوایی از زیر سطح تا ماوراء جو انواع تسلیحات و تجهیزات را داخلی می سازیم و خودمان در اغلب موارد حتی به مرحله طراحی هم رسیده ایم؛ با وجود آنکه هزینه هایی که در این بخش کرده ایم به مراتب کمتر از سرمایه گذاری در خودروسازی بوده است، چون تحریم بودیم و هیچ چیز نمی دادند و اراده کردیم در مقابل تحریم ها مقاومت کنیم و ظرفیتهای داخلی را فعال نماییم.
منبع : اروم‌نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰