چند روز پس از بمباران شیمیایی یمن

عربستان رئیس حقوق بشر سازمان ملل شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد مطلب : ۱۳۶۳۴۸
شش ماه پس از آغاز تهاجم همه جانبه عربستان به یمن و درست چند روز پس از بمباران شیمیایی یمن از سوی سعودی‌ها، نماینده عربستان به عنوان رئیس یکی از پنل‌های مهم حقوق بشر سازمان ملل منصوب شد!
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حقوق بشر در دنیای امروز طنزی تلخ شده است. حامیان واقعی حقوق بشر، ناقضان حقوق بشر معرفی می‌شوند و ناقضان، متولیان اجرای حقوق بشر. نمونه کوچکی از این قاعده تاسف برانگیز سعودی‌های کودک‌کش هستند که در روزهای گذشته با بمباران شیمیایی در استان‌های شمالی یمن، ده‌ها نفر را قتل عام کردند. اما سازمان ملل به جای محکومیت این رفتار، با سپردن مسئولیت آن هم در شورای حقوق بشر این سازمان از سعودی‌ها به خاطر جرائمشان تشکر و قدردانی کرد! به گزارش فارس، اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد، «فیصل تراد» نماینده موقت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل به عنوان رئیس یکی از پنل‌های کلیدی شورای حقوق بشر سازمان ملل منصوب شده است.

این پنل، مقامات ارشدی را منصوب می‌کند تا استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر را شکل دهند و درباره نقض حقوق بشر در سراسر جهان گزارش ارائه دهند!

طبق اسناد شورای حقوق بشر سازمان ملل که در اختیار دیده‌بان سازمان ملل قرار گرفته است، عربستان برای ریاست گروه پنج عضوی سفرا که موسوم به «گروه رایزنی» است، منصوب شده است و هم‌اکنون قدرت این را به دست آورده تا نمایندگانی را از سراسر جهان برای بیش از 77 جایگاه منصوب کند تا به مسائل حقوق بشری جهان رسیدگی کنند. انتصاب این سعودی به عنوان رئیس یکی از پنل‌های مرتبط با حقوق بشر در حالی است که کشور عربستان در زمینه نقض حقوق بشر کارنامه بسیار سیاهی دارد.

اعتراض دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل

در واکنش به این خبر، دیده‌بان سازمان ملل که یک سازمان دیده‌بانی غیردولتی مستقر در ژنو است، تأکید کرد که «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا باید این اقدام را محکوم کنند و انتصاب نماینده عربستان به عنوان رئیس یکی از پنل‌های کلیدی شورای حقوق بشر سازمان ملل را لغو کنند. «هیلل نوئر» مدیر اجرایی دیده‌بان سازمان ملل در این باره گفت: «افتضاح است که سازمان ملل کشوری را به عنوان رئیس یک پنل کلیدی حقوق بشر برگزیده که در مقایسه با داعش در سال جاری میلادی افراد بیشتری را سربریده است. دلارهای نفتی و سیاست، حقوق بشر را مغلوب ساخته‌اند.»

البته انتصاب نماینده عربستان به این سمت چندان عجیب نیست، چرا که دلارهای نفتی این کشور گاهی بزرگ‌تر از سازمان ملل را نیز تسلیم این رژیم منحوس کرده است!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷