تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۱۳۴۸۶
«مقامات امریکایی گفته بودند که فاش شدن وجود پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین، نبرد علیه القاعده را سخت‌تر خواهد کرد و ممکن است همکاری دولت عربستان با آن کشور را کاهش دهد.»
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) در طول دو سال گذشته یک پایگاه سری برای هواپیماهای بدون سرنشین خود در خاک عربستان سعودی در اختیار داشته است.

به نوشته بی بی سی فارسی ، از این پایگاه برای حملات هوایی علیه شورشیان در یمن استفاده می‌شده است.

این منبع یادآوری کرده است که هواپیمایی که در سال ۲۰۱۱ برای کشتن "انور العولقی" سرکرده القاعده در یمن، مورد استفاده قرار گرفت، از این پایگاه بلند شد. العولقی در اصل یک شهروند امریکایی بود که به شبکه القاعده پیوسته بود. به غیر از انور العولقی، سه شهروند امریکایی دیگر هم در خاک یمن توسط هواپیماهای بدون سرنشین کشته شده اند.

رسانه های امریکایی از وجود این پایگاه نظامی کشور خود در عربستان خبر داشته اند ولی از گزارش آن خودداری کرده اند. بنا بر گزارش بی بی سی، «مقامات امریکایی گفته بودند که فاش شدن وجود پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین، نبرد علیه القاعده را سخت‌تر خواهد کرد و ممکن است همکاری دولت عربستان با آن کشور را کاهش دهد.»

هنوز موقعیت دقیق جغرافیایی این پایگاه در عربستان فاش نشده است.

رسانه دولتی انگلیس خاطرنشان می کند: «امریکا در طول چهار سال ریاست جمهوری باراک اوباما، بیش از پیش از تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین برای کشتن مخالفان خود در پاکستان، افغانستان و یمن استفاده کرده است. منتقدان می گویند که حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مثابه اعدام بدون محاکمه است و در عین حال تعداد زیادی از شهروندان غیرنظامی را در کنار شورشیان مورد هدف امریکا می کشد.»

دولت یمن اجازه استفاده از فضای خود را برای این پروازها به امریکا نداده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴