تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۱۳۴۴۸
همزمان با دهه مبارک فجر،پروژه گازرسانی به 6 روستای بخش مرکزی شهرستان ساری با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،"محسن عرب مقصودی" مدیرعامل شرکت گاز مازندران عصر دیروز 17 بهمن ماه در جمع مردم روستای پایین کولا،دهه فجر را پیروزی خون بر شمشیر و انفجار نور در ظلمت ستمشاهی عنوان کرد و گفت:انقلاب شکوهمند اسلامی ارمغان های بسیاری را برای ملت غیور و دیندار ایران به ارمغان آورده که از جمله آنها می توان به استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی اشاره کرد.
وی با بیان این مطلب که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی،فضای ایران برای رشد فضائل اخلاقی باز شد،افزود:پس از انقلاب،وابستگی ایران به استکبار جهانی قطع و دست اجانب از سرمایه های ملی کشور کوتاه شد و امروز این سرمایه ها برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی هزینه می شود.
عرب مقصودی استقرار نظام ولایت فقیه را یکی از نعمات انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه پس از انقلاب،توسعه و آبادانی در کشور با سرعت بسیار زیادی در حال انجام است،ادامه داد:پیش از انقلاب،هیچ گونه خدمات گازرسانی در شهرها و روستاها وجود نداشته و هرچه بوده به برکت پیروزی انقلاب و ثمره خون شهدای گرانقدر بوده است.
وی یادآور شد:دهه فجر امسال در مجموع 49 پروژه گازرسانی به روستاهای استان به بهره برداری خواهد رسید که 6 روستا امروز در ساری افتتاح می شود.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران،46 شهر از 57 شهر مازندران را گازدار برشمرد و گفت:در حال حاضر در پنج شهر استان پیمانکار در حال فعالیت اجرایی است و 280 کیلومتر لوله کشی گاز در این پنج شهر انجام خواهد گرفت.
عرب مقصودی با بیان اینکه 98 درصد خانوار شهری مازندران از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند،ادامه داد:گازرسانی به 6 شهر باقی مانده کوهستانی استان نیز در دست مطالعات فنی قرار دارد.
وی با بیان اینکه یکهزار و 341 روستای استان گازدار هستند،افزود:با احتساب 49 روستای افتتاحی دهه فجر امسال،تعداد روستاهای گازدار استان به یکهزار و 390 روستا افزایش خواهد یافت.
عرب مقصودی ادامه داد:در 397 روستای استان نیز پیمانکار داریم و دو هزار 600 کیلومتر لوله گذاری در این روستاها انجام خواهد شد که در صورت به ثمر رسیدن این 397 روستا،49 هزار و 74 خانوار روستایی دیگر نیز از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
وی یادآور شد:در حال حاضر 73 درصد روستاهای استان گازدار هستند که با افتتاح 397 روستای فوق الذکر با اعتباری 1500 میلیارد ریالی ، درصد بهره مندی روستاهای استان به 90 درصد افزایش خواهد یافت.
عرب مقصودی با اشاره به 14 هزار و 812 کیلومتر لوله گذاری خط تغذیه و توزیع گاز در استان افزود:تاکنون بیش از 586 هزار علمک روی شبکه گازدار نصب شده است.
وی خاطرنشان کرد:دو نیروگاه،582 واحد صنعتی و 91 جایگاه CNG در مازندران تحت پوشش گاز طبیعی هستند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران سهم استان از پروژه های مهر ماندگار را دو شهر و 60 روستا دانست و گفت:برای این پروژه ها 289 کیلومتر لوله گذاری با حجم 199 میلیارد ریال انجام شده و 10 هزار و 53 خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.
عرب مقصودی تصریح کرد:با افتتاح پروژه های گازرسانی روستاهای استان در دهه فجر امسال،کلیه تعهدات دو شهر و 60 روستای مهر ماندگار گاز مازندران به طور کامل محقق شده است.
وی با اشاره به مشخصات 49 روستای افتتاحی دهه فجر امسال در استان افزود:برای این پروژه ها در ساری،آمل،بابل،چالوس،تنکابن و چمستان نور 271 کیلومتر لوله گذاری با اعتباری 154 میلیارد ریالی انجام شده که در این راستا هفت هزار و 870 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد. 
عرب مقصودی در خصوص وضعیت گازرسانی شهر ساری نیز اظهار داشت:در حال حاضر 99 درصد خانوار شهری ساری در قالب 160 هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
وی ادامه داد:در حال حاضر 83 درصد روستاهای ساری گازدار هستند که از متوسط استان بالاتر است،در 22 روستا نیز پیمانکار داریم که انشاا... با افتتاح آنها یکهزار و 740 خانوار ساروی دیگر از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به افتتاح همزمان پروژه های گازرسانی به روستاهای تنگ لته،خان عباسی،پرچیکلاء،وارد محله،پایین کولا و سانخیل محله افزود:برای این 6 روستا در مجموع 35 هزار متر شبکه اجرا شده و با افتتاح آن سه هزار و 187 نفر در قالب 968 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
وی در خاتمه بر رعایت اصول ایمنی و استفاده از وسایل گازسوز استاندارد و دارای ترموکوپل تاکید کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴