کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انار، معدن آنتی اکسیدان

ایسنا , 22 شهريور 1394 ساعت 14:06

رنگ قرمز موجود در میوه‌ها ناشی از بالا بودن آنتی اکسیدان بوده و این ماده علاوه بر کاهش فشار خون و کلسترول، عاملی قوی برای جلوگیری از سرطان پروستات است.


به گزارش بلاغ، معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه گفت: انار سرخ به عنوان محصول شاخص این شهرستان سرشار از آنتی‌اکسیدان است که ارزش غذایی بالایی دارد.

 

"محمودرضا خلیلی" افزود: میوه‌هایی نظیر انار که به رنگ سرخ یا قرمز هستند نسبت به میوه‌هایی دیگری که رنگ تیره دارند، از آنتی اکسیدان بالایی برخوردار است.

 

وی بیان کرد: آنتی‌اکسیدان بالایی که در یاقوت سرخ وجود دارد، عامل مهمی برای جلوگیری از بیماری سرطان است و مصرف این میوه خوش آب و رنگ به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد می‌تواند از ادامه پیشرفت سرطان جلوگیری کند.

 

به گفته وی، رنگ قرمز موجود در میوه‌ها ناشی از بالا بودن آنتی اکسیدان بوده و این ماده علاوه بر کاهش فشار خون و کلسترول، عاملی قوی برای جلوگیری از سرطان پروستات است.

 

خلیلی خاطرنشان کرد: به گفته کارشناسان تغذیه، خوردن یک عدد انار یا 100 سی‌سی آب انار تامین کننده 16 درصد نیاز روزانه به ویتامین c است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است.

 

وی تصریح کرد: با مصرف میوه‌های قرمز دانه‌دار نظیر انار می‌توان به مبارزه با بیماری‌هایی نظیر سرطان پرداخت و آب انار به دلیل بالا بودن آنتی اکسیدان در صدر میوه‌های قرمز دانه‌دار از لحاظ برخورداری از این ماده است.

 

وی گردش خون مناسب، تمیز کردن سرخرگ‌ها، جلوگیری از بروز حملات قلبی و مغزی، شستشوی کلیه‌ها و مبارزه با چربی خون را از دیگر امتیازات مصرف آب انار به لحاظ برخورداری از آنتی‌اکسیدان بالا دانست. /آ


کد مطلب: 133864

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/133864/انار-معدن-آنتی-اکسیدان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com