تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۱۳۳۵۱
پژوهشگر سياسي عربستاني تعيين «مقرن بن عبدالعزيز» را به عنوان نايب دوم نخست وزير عربستان، نشانه تشديد منازعات در داخل خاندان آل سعود دانست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،«فواد ابراهيم» در گفت وگو با شبكه العالم گفت: تعيين مقرن بن عبدالعزيز در اين سمت غافلگيركننده بود، زيرا ظاهر امر بيانگر نوعي هماهنگي ميان جناح ملك عبدالله و جناح السديري براي تعيين محمدبن نايف وزير كشور به عنوان نايب دوم نخست وزير عربستان بود و قرار بود «متعب بن عبدالله» هنگام غيبت پادشاه از صحنه سياسي، نايب دوم نخست وزير عربستان باشد اما با اين اتفاق مشخص شد كه اختلافات بين جناح هاي رقيب در عربستان تشديد شده است.
 
 زيرا مقرن چندي پيش از رياست سازمان اطلاعات اين كشور بركنار شد و بندربن سلطان جاي او را گرفت و همين امر حاكي از آن است كه هرگاه كسي از منصبي بركنار مي شود بدي هايش را بيان مي كنند و هرگاه دوباره منصوب شود محسناتش را برمي شمرند.
 
ابراهيم خاطرنشان كرد: مقرن نزد عموم مردم عربستان به بي مبالاتي و دائم الخمر بودن معروف است و بيشتر وقتش به بطالت مي گذرد اما امروز ناگهان وي به انساني با اراده تبديل شده كه مسئوليت مهمي را مي پذيرد.
 
پژوهشگر سعودي افزود: مقرن از شخصيت قوي برخوردار نيست و تعيين او در سمت جديد باعث گشايش باب اختلاف ميان جناح هاي رقيب مي شود و اين بدان معناست كه با توجه به وخامت حال وليعهد و احتمال حذف او از صحنه سياسي عربستان مرحله بعدي ممكن است بسيار پيچيده شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴