تاریخ انتشارجمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۱۳۳۱۷۶
بیماری اسکلرودرمی بیشتر در خانم‌ها و در سنین 20 تا 40 سالگی اتفاق می‌افتد.
۰
plusresetminus
این بیماری خطرناک سیستم دفاعی پوست را درگیر می‌کند
به گزارش بلاغ، دکتر ساکت، متخصص پوست و مو در خصوص بیماری اسکلرودرمی گفت: اسکلرودرمی یکی از بیماری‌هایی است که سیستم دفاعی پوست را درگیر می‌کند که به دو شکل و در بدن ظاهر می‌شود یا به صورت موضعی است که با قرمز و سفت شدن موضعی پوست در ناحیه دست و پا و صورت همراه است و در این مرحله به صورت لکه‌های قرمز یا کبود ظاهر شده و به تدریج شفاف، سفید و سفت می‌شود و پس از بهبودی پوست نازک‌تر و شُل‌تر می‌شود.
 
وی افزود: گاهی نیز ممکن است به صورت عمومی ظاهر شود و تمام احشاء بدن مثل کلیه و ریه، معده و مری و ... را درگیر و سفت کند که در این مرحله فرد نمی‌تواند دهان خود را به راحتی حرکت دهد و انگشتان خود را جمع کند. پوست بدن به طور عمومی سفت و احشاء داخلی بدن مثل مری به خوبی حرکت نمی‌کند بنابراین فرد در غذا خوردن دچار مشکل می‌شود. همچنین زمانی که ریه درگیر شود فرد دچار مشکل تنفسی می‌شود و گاهی منجر به ذات‌الریه می‌گردد.
 
این متخصص پوست و مو در مورد علت بروز بیماری اسکلرودرمی عنوان کرد: معمولاً علت این بیماری ژنتیکی است و در اثر جهش ژن‌ها در بدن موجب بروز علائم می‌گردد. این بیماری بیشتر در خانم‌ها و در سنین 20 تا 40 سالگی ظاهر می‌گردد.
 
وی در مورد راه‌های درمان می‌گوید: راه‌های مختلفی برای درمان وجود دارد. اگر بیماری موضعی باشد با روش‌های موضعی درمان می‌کنیم و بسته به عضوی از بدن که درگیر شده باشد درمان‌های لازم صورت می‌گیرد و عموماً درمان‌ها به شکل موضعی، و تزریقی تا خوراکی تجویز می‌گردد‌. دوره‌ی درمان بسته به توانایی بدن بیمار و شدت گسترش آن در بدن فرد معمولاً طولانی مدت است.
 
دکتر ساکت با تأکید بر جدی گرفتن این بیماری اظهار کرد: با انجام تست‌های تشخیصی به وسیله‌ی متخصصان پوست و روماتولوژی مشخص می‌شود که احشاء داخلی بدن فرد هم درگیر شده یا نه و اگر احشاء داخلی درگیر شده باشد و در درازمدت درمان صورت نگیرد موجب بیماری‌هایی همچون نارسایی کلیوی، قلبی، ریوی و گوارشی می‌گردد و حتی ممکن است منجر به مرگ بیمار گردد پس باید درمان در زمان مناسب جدی گرفته شود./آ
 
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴