اندیشکده آمریکایی بنیاد دفاع از دموکراسی توصیه کرد

بهره‌گیری از توافق هسته‌ای برای نفوذ در ایران!

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۳۰۶۲۸
اندیشکده آمریکایی «بنیاد دفاع از دموکراسی» نزدیک به لابی صهیونیستی در یادداشتی به قلم «بنجامین وینتال» عضو ارشد این مؤسسه نوشت: توافق هسته‌ای باید ابزار غرب برای نفوذ و تغییر حکومت در ایران باشد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، در ادامه گزارش آمده است: شاید انجام مبارزات پایدار حقوق بشری به‌ویژه در اروپا، در درون حکومت ایران انشقاق پدید آورد.

وینتال می‌افزاید: هدایت مسیر منتهی به تغییر ایران دشوار خواهد بود، اما توافق هسته‌ای فرصت منحصربه‌فردی را برای تمرکز بر تغییر ایران به دست می‌دهد.

پیش از هرگونه تخفیفی در تحریم‌ها، ایران باید تعهداتش را کامل انجام دهد

«مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت: شدت تحریم‌های ایران در روز اول پس از اجرای توافق هسته‌ای، کم نمی‌شود و پیش از هرگونه تخفیفی در تحریم‌ها، ایران باید تعهداتش را کاملا انجام دهد.

به گزارش فارس، «نیکلاس برنز» دیپلمات سابق آمریکایی در یادداشتی در روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشت: توافق هسته‌ای باید بخشی از یک راهبرد بلندمدت برای رویارویی با ایران باشد.

برنز افزود: راهبرد جامع ایالات متحده برای مهار حمایت ایران از تروریسم! و جلوگیری از تبدیل این کشور به یک قدرت هسته‌ای است.

در ادامه یادداشت آمده است: فشار سیاسی به تهران برای پایان دادن به حمایت از دولت سوریه نیز از دیگر موارد ضروری است.

رد توافق یعنی تقویت ایران و تضعیف اعتبار جهانی آمریکا

نیویورک‌تایمز افزود: رد توافق، تنها به تقویت ایران و تضعیف اعتبار جهانی آمریکا منجر می‌شود.
برنز در ادامه نوشت: اوباما نباید به حفظ حق وتو در کنگره قانع شود. هدف مهم‌تر او، فرای رأی، باید پیروزی در نبرد بلند‌مدت قدرت در خاورمیانه با ایران، باشد.

این یادداشت می‌افزاید: آمریکا باید بر تعهد خود برای شکل‌ دادن به یک ائتلاف متشکل از کشورهای عربی، ترکیه، اروپایی‌ها و آسیایی‌ها جهت تحریم ایران در صورت نیاز، تأکید کند.

«بن کاردین» عضو ارشد دموکرات‌های سنای آمریکا گفت: رئیس‌جمهور آمریکا احتمالا تا پایان هفته(یکشنبه) به آرای لازم برای حفظ حق وتو و اجرای توافق هسته‌ای با ایران دست می‌یابد.

بر اساس قوانین آمریکا، رئیس‌جمهور این امکان را دارد که مصوبات کنگره را رد کند، مشروط بر اینکه تعداد حامیان آن از دو‌سوم مجموع نمایندگان در سنا و مجلس نمایندگان بیشتر نباشد.

سنای آمریکا جمعا 100 عضو دارد و اوباما در تلاش است تا با همراه کردن 34 سناتور با خود، از رسیدن تعداد مخالفان به دو سوم و لغو حق وتو، جلوگیری کند.

تاکنون 33 سناتور آمریکایی، که همگی دموکرات هستند، اعلام کرده‌اند که از توافق حمایت می‌کنند.  کاردین گفت که به عقیده وی، شمار حامیان توافق تا پایان هفته به 34 نفر می‌رسد.

کنگره آمریکا تا روز 26 شهریور (17 سپتامبر)برای اظهارنظر در مورد توافق زمان دارد. در صورتی که  تا آن تاریخ کنگره یک طرح «عدم حمایت از توافق» تصویب کند، در آن صورت اوباما می‌تواند آن را وتو کند.

گزارش 16 سرویس امنیتی آمریکا درباره فعالیت صلح‌آمیز ایران

لس‌آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: نه گفتن به توافق هسته‌ای به معنای نه گفتن به اعتبار آمریکاست.

در ادامه گزارش آمده است: رد توافق هسته‌ای توسط کنگره، کاری عبث و تنها عاملی برای تحقیر حیثیت آمریکا است.

لس‌آنجلس تایمز افزود: طبق گزارش 16 سرویس امنیتی در آمریکا، ایران از سال 2003 تاکنون در برنامه هسته‌ای خود، هیچ جنبه نظامی را دنبال نکرده است.

وزیر دفاع آمریکا: توافق هسته‌ای خوب است چون ایران را محدود می‌کند

واشنگتن تایمز نیز در گزارشی اعلام کرد: «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در یک سخنرانی در شهر بالتیمور ضمن خوب توصیف کردن توافق هسته‌ای با ایران گفت: در حالی که توافق بر روی ایران محدودیت‌هایی را اعمال می‌کند، هیچ محدودیتی را بر قدرت نظامی ما برقرار نمی‌کند و گزینه نظامی ما واقعی است و واقعی باقی خواهد ماند.

اذعان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عدم تغییر رفتار ایران

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: ایران با نصب سامانه‌های راداری، شرایط دفاعی در تاسیسات هسته‌ای خود را تقویت کرده است.

ایران همچنین با برگزاری یکسری مانور، موشک‌های ضدهوایی را بر فراز نیروگاه بوشهر آزمایش کرده است.

در ادامه گزارش آمده است: «محمدعلی جعفری» فرمانده سپاه پاسداران ایران تاکید کرده که خطراتی که اسرائیل را تهدید می‌کند هر روز افزایش می‌یابد.

«موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری گفت: ایران از تجهیز تسلیحاتی دشمنان اسرائیل عقب‌نشینی نکرده و در آینده نیز عقب‌نشینی نخواهد کرد.
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴