تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
کد مطلب : ۱۲۵۹۱۴
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: از طرحهای نخبگان علمی و دانشگاهی کشور حمایت می شود و هر استانی که در این طرح ها 50 تا 60 درصد هزینه اجرا را پرداخت کند، این معاونت مابقی هزینه را تعهد خواهد کرد.
۰
plusresetminus
اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد مغز، ایده‌ها و اشتغال‌آفرینی است
به گزارش بلاغ، سورنا ستاری در مراسم امضای توافق نامه اجرای طرح ملی فناوری قزل آلای رنگین کمان عاری از بیماری در آمل افزود : در این راستا چند پروژه ملی در استان های کشور به زودی اجرایی می شود و می توان با فعال کردن پتانسیل و منابع انسانی که در استان های کشور وجود دارد ،زمینه اشتغال فارغ التحصیلان را در بخش های مختلف فراهم کرد.

طرح قزل آلای رنگین کمان عاری از بیماری  به امضا سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ، اسکندر زند معاون وزیر و رییس سازمان آموزش تحقیقات و ترویج وزارت جهاد کشاورزی و ربیع فلاح استاندار مازندران رسیده است.

در طرح قزل آلای رنگین کمان عاری از بیماری که با 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرایی می شود 50 درصد هزینه اجرا توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، 25درصد معاونت آموزشی و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی و 25 درصد توسط استانداری مازندران تعهد شده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت : این معاونت در طرحهای کلان ملی هماهنگ کننده است , هزینه زیر ساخت را پرداخت نمی کند ،اما تسهیلات حمایتی را در این بخش پشتیبانی و پرداخت خواهد کرد.

وی هدف از اجرای این طرح ها دراستان ها را حمایت از نخبگان علمی و دانشگاهی و استفاده از ظرفیت بومی در قالب آمایش سرزمینی عنوان کرد و بیان داشت: مشارکت استانداری مازندران در عملیاتی شدن طرح کلان ملی قزل آلای رنگین کمان عاری از بیماری ستودنی است.

ستاری با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان ، اقتصاد مغز و ایده ها و اشتغال آفرینی است ، گفت: هم اکنون مواد اولیه صنایع بالا دستی از جمله تولید بچه ماهی قزل آلا و برخی از بذرهای محصولات کشاورزی نیازمند بومی سازی و تولید داخل است که با عملیاتی شدن این طرح زمینه اشتغال زیادی در کشور فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه رویکرد دولت دراین بخش مثبت است و با تکنولوژی هایی که توسط نخبگان ملی در حال انجام است ،آینده روشنی قابل پیش بینی است.

معاون رییس جمهوری اضافه کرد : اکنون در بازار آی تی کشور امکانات خوبی وجود دارد که برای توسعه از شرکت های دانش بنیان دراین حوزه حمایت جدی می شود

 


 آماده اجرای طرح های کلان ملی با همکاری نخبگان در استانها هستيم
 آماده اجرای طرح های کلان ملی با همکاری نخبگان در استانها هستيم
 آماده اجرای طرح های کلان ملی با همکاری نخبگان در استانها هستيم
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰