تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۲۴۶۵۶
تمام علومی که نزد امام صادق(علیه السلام) بود، کشف نشده و برای ظهور قائم به تاخیر افتاده است که امام زمان تمام احکام را بیان کرده و آنچه گذشتگان از امامان و پیامبران اهلیت و شایستگی آن را در مردم ندیدند، فاش خواهد کرد.
۰
plusresetminus
کشف علوم امام صادق(ع) با ظهور امام عصر(ع)
به گزارش بلاغ، "مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت‏ اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه(عج) که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏ شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.

اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در مقدمه مى‏ نویسد:

"چون ما نمی ‏توانیم حقوق آن حضرت(علیه السلام) را ادا نماییم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، بجا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم. . . بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت(عج)، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، می ‏باشد."

شباهت امام عصر(علیه السلام) به امام صادق(علیه السلام)

امام جعفر صادق(علیه السلام) بارزترین صفاتش کشف علوم و بیان احکام برای مردم بود به طوری که برای امامان پیش از آن حضرت این امر میسر نشد، یکی از اهل حدیث گفته: چهار هزار نفر از افراد مورد اعتماد از آن حضرت روایت کرده اند.

می گویم: با این حال تمامی علومی که نزد آن حضرت بود کشف نشده و برای ظهور قائم به تاخیر افتاده که آن حضرت تمام احکام را بیان خواهد ساخت و آنچه گذشتگان از امامان و پیامبران اهلیت و شایستگی آن را در مردم ندیدند فاش خواهد کرد.

امیر المومنین علی(علیه السلام) گاهی به سینه خود اشاره می کرد و می فرمود: ان هیهنا لعلما جما لو اصبت له حمله... یعنی در اینجا علم بسیاری است اگر برای آن حاملانی بیابم./آ
منبع : شبستان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴