تاریخ انتشاردوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۲۴۴۴۸
در نظام مدیریتی هر کشور، تقدیر و تجلیل از مدیران در حال تغییر، اگر صرف‌نظر از آموزه‌های اخلاقی هم بخواهد انجام شود، حداقل دارای یک انگیزه و دلیل می‌تواند داشته باشد و آن هم این‌که، تکرار سناریوی تعویض مدیران، روزی گریبان مدیر جدیدالانتصاب را هم خواهد گرفت.
۱
plusresetminus
بداخلاقی‌ها در مازندران همچنان قربانی می‌گیرد
به گزارش خبرنگار بلاغ، چندی قبل فرماندار بابل با هو و جنجال اصلاح‌طلبان به‌دلیل حضور در برنامه‌ای که سخنران مهمان آن، رئیس‌جمهور قبلی کشورمان بود، با فشار‌های سنگین و ممتد، باوجود این که در دولت تدبیر و امید منصوب شده بود، جای خود را به فرد دیگری داد و از آنجا که با تلاش‌های یک نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی به فرمانداری بابل گمارده شده بود، در ادامه همان تلاش‌ها، استانداری مازندران هم برای دلجویی از آن نماینده مترصد بود تا برای فرماندار معزول، که به زمان بازنشستگی او یکسالی مانده بود، جایگاهی بیابد تا فرد موردنظر آن نماینده را مسئولیت دهد.

بخش دیگر ماجرای مرتبط با این موضوع در سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران رخ داد.

این سازمان 10 ماه قبل مدیرعامل خود را که شهردار قبلی قائم‌شهر بود، معارفه کرد، طی این مدت به گفته کارشناسان و کارکنان این سازمان، مدیرعامل جوان توانست با ابتکار و خلاقیت خود، مشکلات سازمان را مرتفع کند و این سازمان را به جایگاه مناسب با زیرساخت‌های تثبیت‌شده ارتقاء دهد.

در یکی از روز‌های اخیر، جلسه هیئت مدیره سازمان با دستور ارائه گزارش از سوی مدیرعامل به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

با آغاز جلسه، به‌جای این که مدیرعامل به ارائه گزارش‌هایی را که آماده کرده بود، بپردازد، رئیس جلسه شروع به صحبت کرد و به ناگاه و بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای، از زحمات و تلاش‌های مدیرعامل ساعی و خوش‌فکر تشکر کرد و درمیان تعجب حضار؛ فرماندار سابق بابل را به‌جای مهندس جوان معرفی کرد.

* قانون چه می‌گوید؟

در ماده 16 فصل پنجم اساسنامه سازمان همیاری شهرداری‌ها، ابلاغی وزارت کشور، در ارتباط با انتخاب و وظائف مدیرعامل آمده: مدیرعامل سازمان از افراد ذیصلاحیت که علاوه بر داشتن مدارک علمی و تخصصی (حداقل لیسانس) دارای تجربیات کافی در مسائل مربوط به شهر و شهرداری و مالی و ساختمانی و یا مدیریت باشد، توسط رئیس‌شورا برای خدمت تمام وقت از بین اعضاء اصلی یا علی‌البدل هئیت مدیره سازمان (در صورتی که مغایر مقررات موضوعه نباشد) و یا خارج از سازمان برای مدت سه سال به شورا معرفی و در صورت انتخاب با حکم رئیس شورا منصوب می‌شود.

رئیس شورا، مدیرعامل را به وزارت کشور معرفی و مدیرعامل بلافاصله پس از معرفی شروع به کار می‌کند، مشخصات کامل مدیرعامل می‌بایستی همراه با فرم معرفی نامه ارسالی از وزارت کشور به وزارت کشور اعلان شود.

در تبصره دو همین ماده اساسنامه، برکناری مدیرعامل توسط شورای سازمان با رعایت مقررات این اساسنامه باید انجام بپذیرد.

* آیا قانون به اجرا درآمد؟

استاندار به عنوان رئیس هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران در سفر قزاقستان به‌سر می‌برد و به جای او، معاون عمرانی او در جلسه شرکت کرد.

هیچ یک از اعضاء هیئت مدیره از موضوع تعویض مدیرعامل اطلاع نداشتند و حتی هیچ حرکتی برای پیمودن مسیر قانونی تغییر و تحول جدید برداشته نشد. تنها تلاش، به‌کارگیری فرماندار قبلی بابل در یک جایگاه و اجابت خواسته نماینده مردم این شهر بود که برای انجام این‌کار، حتی ساده‌ترین اصول حرفه‌ای، که مطلع‌کردن از قبل مسئول در آستانه تعویض است، رعایت نشد.

* گور و گریبان بهرام

در نظام مدیریتی هر کشور، تقدیر و تجلیل از مدیران در حال تغییر، اگر صرف‌نظر از آموزه‌های اخلاقی هم بخواهد انجام شود، حداقل دارای یک انگیزه و دلیل می‌تواند داشته باشد و آن هم این‌که، تکرار سناریوی تعویض مدیران، روزی گریبان مدیر جدیدالانتصاب را هم خواهد گرفت. به عبارت دیگر، آسیاب به نوبت است و به قول آن شاعر ظریف الطبع:

بهرام که گور می‌گرفتی همه عمر
دیدی که چگونه گور بهرام گرفت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
United States
کارمند سازمان همياري
واقعا خوب تحليل کردي
واقعا تصميمات اينجوري ريشه دولت تدبير را مي زنه و....
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴