کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

4 میلیون دختر مجرد عربستانی در انتظار باز شدن بخت‌شان

العالم , 10 مرداد 1394 ساعت 1:17

یک پژوهش سعودی از افزایش 270 درصدی شمار دخترانِ مجرد خانه‌نشین عربستانی در 5 سال گذشته و رسیدن شمار آنان به 4 میلیون نفر طی سال جاری پرده برداشت.


به گزارش بلاغ، احمد السنانی جامعه شناس سعودی تاکید کرد: شمار دختران مجرد خانه نشین، در سال جاری به 4 میلیون دختر افزایش یافته است و این در حالی است که در سال 2010، این تعداد تنها 1.5 میلیون دختر بود.

السنانی، بالا بودن مهریه، هزینه های سنگین ازدواج، تشویق دختران به پذیرش همسران ثروتمند، افزایش بیکاری در میان پسران و مردان سعودی در سال های اخیر و همچنین بحران مسکن و عدم ایفای نقش نهادهای اجتماعی و خیریه در حمایت از ازدواج، را از عوامل شکل گیری این پدیده در عربستان دانست.

روزنامه عربستانی "مکه" روز پنج شنبه به نقل از السنانی نوشت: افزایش هزینه تالارهای ازدواج نیز یکی از عوامل افزایش پدیدۀ دختران مجرد است.

السنانی تاکید کرد: هزینه تالارها از 50 تا 90 هزار ریال سعودی (45 تا 80 میلیون تومان) متغیر است و این مبلغ برای جوانان سعودی که در سن ازدواج به سر می برند، بسیار سنگین است.

گفتنی است، افزایش غیر معمول شمار دختران مجرد در عربستان در شرایطی است که چند همسری در این کشور امری معمول است و برخی از مردان عربستانی همزمان تا 4 همسر دارند.


کد مطلب: 122167

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/122167/4-میلیون-دختر-مجرد-عربستانی-انتظار-باز-شدن-بخت-شان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com