تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۱۱۹۸۵۱
حضرت ایوب(ع) ۷ سال بر بلا صبر کرد. چنانکه خداوند متعال می فرماید: همانا ما او را صبر کننده یافتیم. خوب بنده ای بسیار توجه کننده به سوی خدا. امام مهدی(ع) نیز از هنگام وفات پدرش تاکنون صبر کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،"مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت‏ اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه(عج) که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏ شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.

اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در مقدمه مى ‏نویسد:

"چون ما نمی ‏توانیم حقوق آن حضرت(ع) را ادا نماییم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، بجا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم. . . بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت(عج)، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، می ‏باشد."

شباهت به ایوب نبی(ع)

 ایوب نبی(ع)؛ هفت سال بر بلا صبر کرد چنانکه از امام صادق(ع) روایت شده؛ خداوند متعال می فرماید: همانا ما او را صبر کننده یافتیم خوب بنده ای بسیار توجه کننده به سوی خدا.

حضرت قائم(عج)؛ از هنگام وفات پدرش تا کنون صبر کرده و نمی دانم تا کی این صبر ادامه خواهد داشت. ایوب (ع) یک یا دو چشمه از زمین برایش جوشید. خداوند متعال می فرماید: پای خود را محکم بر زمین بزن که این چشمه آبی برای شستشو و نوشیدن است.

حضرت قائم(عج)؛ نیز برایش چشمه از زمین جوشیده است. شیخ طوسی در کتاب غیبت خود نقل کرده است: ابوسوره روایت کرده که وی حضرت حجت را هنگام مراجعت از کربلا در زیارت عرفه ملاقات کرده. ابوسوره می گوید آن شب راه می رفتیم ناگاه بر قبرهای مسجد سهله رسیدیم فرمود: این منزل من است سپس فرمود: تو به نزد ابن الزراری علی بن یحیی می روی و می گویی آن مالی که چنین و چنان علامت دارد و در فلان جا قرار دارد و ... را به تو بدهد.

عرض کردم: تو کیستی؟ فرمود: من محمد بن الحسن هستم سپس راه رفتیم تا هنگام سحر به نواویس رسیدیم و با دست زمین را کند ناگاه آب بیرون آمد وضو گرفت و سیزده رکعت نماز خواند.

پس از آن نزد ابن الزراری رفتم درب را کوبیدم گفت: تو کیستی؟ گفتم: ابوسوره هستم شنیدم با خود می گفت: مرا با ابوسوره چه کار؟ وقتی بیرون آمد جریان را برایش گفتم. با من مصافحه کرد و صورتم را بوسید و دستم را بر صورتش کشید سپس مرا داخل خانه برد و از پایین پای تخت کیسه را بیرون آورد و ابوسوره حق را شناخت و بعد از این جریان شیعه شد زیار او زیدی بود.

ایوب نبی(ع)؛ خداوند متعال مردگانی را برایش زنده کرد خداوند چنین فرمود: و خاندانش را باز آوردیم و همانندشان را با آنها به او دادیم رحمتی از سوی ما و یادآوری برای عبادت کنندگان. قائم(عج) نیز خداوند مردگانی را برایش زنده می کند./آ
منبع : شبستان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴