تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۱۱۹۶۳۲
رئیس ستاد اقامه نماز کشور در خصوص تأثیرات خواندن دعا گفت: انسان گرفتار انواع غفلت‌ می‌شود و انسان غافل پست‌تر از چهارپایان و بسیار خطرناک بوده و نقش دعا این است که انسان را از غفلت دور می سازد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام قرائتی در گفتگویی در خصوص نقش خواندن دعا در زدودن غفلت‌ها اظهار داشت: انسان گرفتار انواع غفلت‌ها از جمله فراموشی خدا، قیامت، وظایف و همچنین فراموشی استعدادها و ظرفیت‌های خود می‌شود که طبق آیات قرآن انسان غافل از چهارپایان پست تر بوده و این در حالی است که اگر انسان غافل شود بسیار خطرناک می‌شود.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه نقش دعا این است که انسان را از غفلت دور می سازد، افزود: همه ادعیه را می‌توان در سه بحث کلی تقسیم بندی کرد که این مباحث کلی باعث رهایی انسان از غفلت می‌شود.

وی ادامه داد:  بخشی از دعاها،‌ الطاف و اوصاف خداوند را بیان می‌کند و از این طریق بزرگی و محبت‌های خداوند را به انسان گوشزد می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور درباره‌ی اثر یادآوری صفات و الطاف خداوند در زدودن غفلت توضیح داد: همان‌گونه که اگر پدری به فرزندش زحمت‌هایی را که برای او کشیده یادآوری کرده و محبت‌هایی را که نسبت به او روا داشته بازگو کند در این صورت دیگر آن فرزند نسبت به پدر و مادرش بی‌احترامی نمی‌کند، بنابراین دعاها با یادآوری الطاف خداوند انسان را از غفلت خارج می‌کند.

وی یادآوری خطرات را بحث دومی دانست که در ادعیه به آن پرداخته شده و ادامه داد: این خطرات شامل مرگ، سؤال و جواب مشکلات قیامت و عذاب و عواقب است به طوریکه دعا به انسان یادآور می‌شود در مقابل اعمال رفتار و گفتارمان مسئولیم و باید توجه داشته باشیم که همه‌ی اعمال ما ثبت و ضبط شده و روزی پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یادآوری استعداد‌ها و ظرفیت‌های انسان بحث سومی است که در ادعیه به آن اشاره می شود، تصریح کرد: وقتی انسان در نظر داشته باشد که با توجه به استعدادها و شرایطی که خداوند برای او فراهم کرده می‌توانست به چه وضعیتی دست پیدا کند در این صورت متوجه می‌شود که علت نرسیدن به بهترین شرایط ممکن در اثر غفلت بوده است و به این ترتیب از غفلت خارج می‌شود./آ
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴