تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۱۱۹۰۱
عضور ارشد بنیاد حمایت از دموکراسی در نشست تخصصی این اندیشکده درباره چگونگی انتخابات در کشورهای مسلمان، با حمله شدید به روحانیت در ایران، آیت الله مصباح یزدی را به عنوان یکی از افراد شاخص در مبارزه با دموکراسی معرفی می کند، وي همچنين چندي پيش صراحتا به سازمان هاي آمريكايي دستور مي دهد ترور فرمانده سپاه پاسداران را در دستور كار خود قرار دهند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از مشرق، در نشست تخصصی اندیشکده دفاع از دموکراسی، "رئول مارک گرشت" عضو ارشد این اندیشکده در نشست تخصصی انتخابات در کشورهای اسلامی، با دسته بندی کردن کشورهای اسلامی، ایران را در زمره کشورهایی قرار می دهد که دموکراسی در این کشور وجود ندارد و توسط روحانیون مختلفی از جمله آیت الله مصباح یزدی از بین رفته است.

وی در ادامه نظرات خود می گوید، مصباح یزدی یکی از روحانیون خاص و استثنا در ایران است و قاتل دموکراسی در این کشور محسوب می شود.

 گرشت همچنین مدعی می شود: روحانیون و اکثریت انقلابیون سرسخت در ایران به دلیل پافشاری بر روی حکومت تئوکراسی عملا از مسیر انقلاب منحرف شده اند.

 گرشت پیش از این نیز درباره سپاه پاسدارن و حاج قاسم سلیمانی گفته بود: سپاه پاسداران ایران از همان منطقی که آمریکا بر اساس آن عمل می‌کند، استفاده نمی‌کند.

وی تاکید کرد که آنان [سپاه ایران] را نمی‌توان مرعوب کرد مگر اینکه "یکی از آنان کشته شود"؛ این مقام آمریکایی صراحتا به نام قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران اشاره و تصریح کرد که وی را باید دستگیر کرد یا کشت.

گرشت در این خصوص می گوید: "قاسم سلیمانی بسیار سفر می‌کند... « تکان بخورید... تلاش کنید یا دستگیرش کنید یا بکشیدش"

.
 
بنیاد دفاع از دموکراسی اندیشکده­ای نومحافظه­ کار است که در واشنگتن دی سی قرار دارد و پس از حوادث 11 سپتامبر و با هدف توسعه مبارزه ­ای سلطه­ جویانه علیه تروریسم و کمک به دفاع از کشورهای دموکراتیک علیه تهدیدهای آشکار "رادیکالیسم اسلامی"، تاسیس شده است.


این بنیاد ادعا می­ کند "یک بنیاد فراحزبی است که منحصرا به توسعه پلورالیسم، دفاع از ارزش­ های دموکراتیک و مبارزه با ایدئولوژی­ هایی که دموکراسی را تهدید می­ کنند، می­ پردازد."[1] این موسسه در وبسایت خود نوشته است: "جنگی جهانی در حال لرزاندن [پایه­ های] جوامع دموکراتیک است. در حالی که ارتش با سلاح ­ها می ­جنگد، بنیاد دفاع دموکراسی با ایده­ ها و فکرها جنگ می ­کند. ... ما با مسلمانان جنگ­ طلب و دیگر نیروهای غیردموکراتیک از طریق اطلاعات، تحقیقات سیاسی، روزنامه ­نگاری تحقیقی، ارتباطات استراتژیک و آموزش­های ضدتروریسم، مبارزه می­ کنیم.[2]


منابع و مأخذ

 
[1]Foundation for Defense of Democracies, "Who We Are”, http://www.defenddemocracy.org/index.php?option=com_content&view=article&id=516504&Itemid=374.

 
[2]Foundation for Defense of Democracies, "Why We’re Here,” http://www.defenddemocracy.org/index.php?option=com_content&view=article&id=516484&Itemid=364.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴