تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۱۱۸۴۶۰
باید تیز بین بود و به طرف مقابل اعتماد نکرد تاریخ پر است از نیرنگ های آمریکا نه فقط در خصوص ایران بلکه در برابر همه‌ی مظلومین عالم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمد باغبانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه تیم دیپلماتیک ایران مورد تایید مقام معظم رهبری بود خاطر نشان کرد: بد عهدی آمریکا بر همه ثابت شده است و زمان، اثبات خواهد کرد که توافق خوب و یا بدی حاصل شد.

باغبانی با اشاره به پاسخ نامه رئیس جمهور توسط رهبر انقلاب اظهار داشت: باید تیز بین بود و به طرف مقابل اعتماد نکرد تاریخ پر است از نیرنگ های آمریکا نه فقط در خصوص ایران بلکه در برابر همه‌ی مظلومین عالم.

وی با بیان اینکه به این توافق نمی توان به عنوان یک پیروزی نگاه کرد اذعان داشت: این توافق صرفا یک بده بستان سیاسی بود ما مذاکره و توافق را پذیرفتیم تا فضای خصمانه ایی که توسط آمریکا در نظر جامعه جهانی بر ایران حاکم شد شکسته شود.

کارشناس مسائل سیاسی بزرگ ترین ره آورد این توافق را گرفتن ابتکار عمل از طرف مقابل دانست و افزود: ملت و نظام ما مستاصل و مجبور به مذاکره نبود، راه‌های بسیاری جهت رفع و دور زدن تحریم وجود داشت اما آنکه توان این مقابله را نداشت همانطور که خودشان اذعان کرده اند آمریکا بود، کشورهای بسیاری در این تحریم آسیب دیدن نظیر هم پیمانان آمریکا، ژاپن، کره، هند که مشتری نفت ایران بودند.

باغبانی در ادامه افزود: در لوزان بد عهدی ونیرنگ آمریکا بر همه واضح بود خودشان توافق کردند و چند ساعت بعد کاخ سفید بیانیه صادر کرد نباید به این توافقات خوش بین بود آنها بهانه و مانع هایی همچون مجلس و کنگره را دارند و باید منتظر ماند.

وی با اشاره به تفسیر های متفاوت از توافق ارائه شده، بیان کرد: نباید برای رضایت داخلی و جوسازی‌های رسانه ایی چشم را از حقیقت بست، باید موشکافانه این توافق بررسی شود تا از عزت ملت ما کاسته نشودف اینکه عده ایی هنوز توافق اجرا نشده خوشحالی می‌کنند و زنده باد برای این و آن میفرستند اشتباه است.

کارشناس مسائل سیاسی با تشریح بندهای این توافق اظهار کرد: اینکه می گویند اسرائیل و آمریکا از نتیجه این توافق نا راضی اند جو رسانه ایی کشورهای غربی و روزنامه های زنجیره ایی داخل است، آنها چرا باید از متوفق کردن رشد علمی و هسته ایی ایران ناراحت باشند آنها خودشان هم از تحریم اقتصادی زیان دیدند و به دنبال رفع تحریم بودند.

باغبانی در پایان خاطر نشان کرد: تثبیت حقوق ملت فقط با ادبیات پایداری و ایستادگی ملت و دولت امکان پذیر است.

 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴