تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۱۱۷۳۴۸
شهردار نکا با خطرناک توصیف کردن ساختمان فعلی شهرداری نکا آن را یکی از ناامن‌ترین نقاط شهر معرفی کرد و گفت: این ساختمان با سابقه 60 ساله اکنون از حداقل ویژگی‌های یک ساختمان امن نیز در برابر خطرات برخوردار نیست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از نکاآنلاین، سیدعیسی میری در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تشکر حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: کشور و ملت سرافراز ایران اسلامی دیگر کشوری مظلوم نیست بلکه ما ملتی سربلند و مقتدر هستیم.

وی افزود: لذا اگر صلح حسنی داشته‌ایم، شهادت حسینی را هم داریم و نشان دادیم که با لطف خدا و بصیرت رهبری اجازه ضایع شدن حق مظلومین در هیچ جای دنیا را نمی‌دهیم.

شهردار نکا در تشریح پروژه‌های انجام شده و در دست اجرا از ابتدای سال 94 تا کنون به انجام آسفالت معابر و خیابان‌های اصلی و فرعی از جمله لکه‌گیری و ترمیم مسیر حفاری، زیرگذر جاده نیروگاه، منطقه شهید اندرزگو، شهرک سیمان و منطقه شاه عباسی با به‌کارگیری 3 هزار و 273 تن آسفالت اشاره کرد.

این مسئول با بیان پیشرفت 60 درصدی زیرگذر نیروگاه که قرار است به نام 175 شهید غواص نیز نام گذاری شود، خاطرنشان کرد: فاز اول این پروژه یک میلیارد تومانی تا پایان این هفته به اتمام می‌رسد و با شروع فاز دوم در هفته آینده پیش‌بینی می‌شود ظرف 2 ماه آینده شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.


میری کانال هدایت آب‌های سطحی جاده اومال و میدان امام حسین (ع)، خط کشی سطح شهر در تمام خیابان‌های اصلی و فرعی، رنگ‌آمیزی بلوارها و جدول کشی معابر را از دیگر برنامه‌های اجرا شده و در دست اقدام برشمرد و اذعان داشت: سیل‌بند غربی پارک شهید بهشتی نیز با پیشرفت 90 درصدی که داشته است تا 15 روز آینده اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اتمام طراحی پل 30 متری و آمادگی برای اجرای پروژه باتوجه به توزیع اسناد مناقصه، پروژه‌های زیباسازی شهری و برنامه‌ریزی برای ایجاد فضای سبز 16 متری دو طرف رودخانه نکا را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام شهرداری نکا برشمرد.

شهردار نکا درباره تعیین تکلیف منطقه گردشگری قرمرض نکا نیز افزود: با توجه به اینکه مالکیت قرمرض با شهرداری نیست، با رایزنی
به عمل آمده میان امور اراضی و منایع طبیعی، در تلاش برای مالکیت در آن نقطه هستیم تا بتوانیم پس از مالکیت، سرمایه‌گذاری لازم را صورت دهیم.
 
نشست خبری شهردار نکا
 

این مسئول با تقدیر از پرسنل آتش نشانی شهرداری نکا، گفت: کمبود آب منطقه دامن شهرداری را هم گرفت که منجر به خشک شدن چاه آب خود شهرداری شد، لذا از آب شهری و شالیزارهای اطراف شهر به منظور تامین آب آتش نشانی استفاده شد و پرسنل آتش نشانی نکا در روزهای آتش سوزی‌های گسترده در سطح جنگل‌های شهرستان همگی به صورت شبانه‌روزی در محل کار حاضر بوده و خدمت کردند.

میری از آغاز طرح دریافت تاییدیه نمای بنا از شهرداری به منظور ساخت‌وساز در معابر اصلی خبر داد و بیان کرد: زمین خالی چهارراه نکا پس از حدود 14 سال بلاتکلیفی با پیگیری شهرداری نکا برای واگذاری زمین‌ها تا حدود 80 درصد انجام شده، اما به منظور ساخت و ساز در این نقطه، صاحبان باید تاییدیه نمای خود را از شهرداری نکا دریافت کنند.

وی با استقبال از ارائه طرح از سوی شهروندان و صاحبان ایده، اذعان داشت: با توجه به برآوردهای بالغ بر 180 میلیون تومانی بابت زیباسازی شهری، در نهایت با همکاری سازمان نظام مهندسی استان مازندران، طراحی این پروژه انجام خواهد شد.


شهردار نکا بودجه سال گذشته شهرداری نکا را 15 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با تلاش های فراوان موفق شدیم با کسب اعتبارات دولتی و مدیریت جهادی، مبلغ 16 میلیارد و 200 میلیون تومانی را برای بودجه سال گذشته محقق کنیم که نیمی از این میزان، صرف پروژه‌های عمرانی شهر شد.


این مسئول ارزش افزوده را یکی از درآمدهای پایدار شهرداری‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در طول سال کمتر از یک و نیم میلیارد تومان از این حوزه عاید شهرداری نکا می‌شود که نمی‌توان آن را به عنوان یک منبع درآمدی پایدار تلقی کرد.


میری رفع مشکلات خدمات شهری مسکن مهر را منوط به تعیین تکلیف حوزه خدماتی آن به عنوان یک شهرک، روستا و یا عنوان دیگری دانست و گفت: مسکن مهر جزو حوزه مسئولیت شهرداری نبوده و نخواهد بود اما شهرداری نکا از روی اختیار و داوطلبانه تاکنون در این مکان ارائه خدمات کرده است.


وی افزود: برای حل مشکلات مسکن مهر باید راه و شهرسازی و وزارت کشور سریعتر نسبت به تعیین شهرک، روستا و یا حوزه تقسیمات شهرستانی این مکان تصمیم‌گیری کنند تا سریع تر نهاد مسئول آن مشخص شده و به رفع مشکلات آن بپردازد.

شهردار نکا
درباره کندن و جایگذاری سرعت‌گیرها در سطح شهر خاطرنشان کرد: تمام این اقدامات در خصوص  با مصوبه و نظارت شورای ترافیک بوده که سرعت‌گیرهای لاستیک فشرده باید جمع آوری می‌شد، اما در آینده نزدیک نسبت به رنگ‌آمیزی و نصب علائم برای سرعت‌گیرهای جدید اقدام لازم انجام می‌شود.

این مسئول
به توضیح مطالبات شهرداری از برخی نهادها و شرکت‌های خصوصی پرداخت و تاکید کرد: تنها یک شرکت نزدیک به 10 میلیارد تومان بدهی به شهرداری نکا دارد که درصورت دریافت این مبلغ، شهرداری بدون نیاز به کمک و اعتبار جداگانه خارجی، قادر به اتمام پروژه 30 متری شهرستان است.

میری از خرید 300 میلیونی تجهیزات سد لاستیکی بر روی رودخانه نکا خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه به دلیل وجود برخی مشکلات، کمی آهسته به جلو حرکت می‌کند که پیش‌بینی می‌شود ظرف یک سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

وی
با ابراز تاسف از عدم بهره‌مندی آتش‌نشانی نکا از تجهیزاتی مانند بالابر، تشک و سایر اقلام، هزینه یک دستگاه خودرو آتش نشانی و پله اضطراری آن را 4 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اکنون 3 خودرو در اختیار آتش‌نشانی نکا است که در عمل یک خودرو در حوادث مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار نکا با اعلام تخصیص بودجه 60 میلیون تومانی جهت خرید تجهیزات اولیه آتش نشانی نکا و تلاش برای دریافت عنوان سازمان آتش‌نشانی برای آن را از دیگر اقدامات در دست اجرا برشمرد و خاطرنشان کرد: در هفته آینده برای امضا توافقنامه دریافت یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با همکاری معاونت عمرانی وزارت کشور اقدام لازم انجام می‌شود و در ایستگاه شماره 2 شهری مستقر می‌شود.

 
1 42
 

این مسئول از برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان و مراسم شب های بندگی با حضور استاد دانشمند در ماه مبارک رمضان به عنوان برنامه‌های اجرا شده فرهنگی شهرداری نکا نام برد و اظهارداشت: در بخش ورزشی نیز کمک‌هایی به برخی باشگاه‌ها صورت گرفته است.

میری از شروع پروژه ساختمان جدید شهرداری نکا درصورت دریافت تسهیلات لازم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این پروژه با تخمین اعتبار 7 میلیاردی نیازمند تسهیلات مورد نیاز است که درصورت دریافت آن ظرف 2 سال قابل اجرا و بهره‌برداری بوده و سعی می‌کنیم در این زمینه از منابع داخلی استفاده نکرده و از سازمان‌های مربوطه نیز کمک بگیریم.

وی
با خطرناک توصیف کردن ساختمان فعلی شهرداری نکا آن را یکی از ناامن‌ترین نقاط شهر معرفی و تاکید کرد: این ساختمان با سابقه 60 ساله اکنون از حداقل ویژگی‌های یک ساختمان امن نیز در برابر خطرات برخوردار نیست.

شهردار
بخش اعظمی از درآمد و بودجه شهرداری را از جانب مردم عنوان کرد و در توصیه به شهروندان اضافه کرد: در حفظ و نگهداری امکانات شهری کوشا باشد چراکه این اموال از جیب و هزینه کرد شما بوده و از آن خود شما است.

این مسئول
از تغییر برنامه جمع آوری زباله از درب منازل شهروندان خبر داد و گفت: در برنامه  جدید، تمام زباله‌ها به صورت شبانه جمع‌آوری می‌شوند، لذا همشهریان حتما زباله‌ها  را پیش از ساعت 9 شب در مکان‌های مشخص شده قرار دهند، لذا مشخصاً پس از این ساعت جمع‌آوری صورت نمی‌گیرد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴