تاریخ انتشارشنبه ۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۱۱۲۷۴۹
فرمانده سپاه چالوس از رواج مصرف قلیان در دکه‌ها و کافه‌های ساحلی چالوس انتقاد کرد و گفت: دخانیات به فرهنگ جوانان تبدیل شده است و اماکنی که قلیان ارائه نمی‌دهند، مشتری چندانی ندارند، باید خطرات استعمال دخانیات به ویژه قلیان برای مردم توجیه شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ علی رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگارچالوس‌آنلاین با اشاره به روز مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است که امروزه به یکی از توطئه‌های دشمن برای متلاشی کردن اراده جوانان جامعه تبدیل شده است.

وی شرایط اقلیمی کشور را یکی از عوامل مؤثر در گسترش اعتیاد در کشور دانست و افزود: همسایه شرقی ایران مرکز کشت خشخاش دنیا است و کشور ما بر سر راه ترانزیت مواد مخدر به اروپا قرار دارد و از سویی درآمد هنگفت آن، مشکلات فراوانی را برای کشور ما ایجاد کرده است.

فرمانده سپاه چالوس در ادامه به برنامه‌های سپاه در مورد نقاط آسیب‌پذیر کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر ایجاد امنیت نسبی در مرزهای ایران اسلامی، سپاه برای خانواده‌ها و جوانان برنامه‌های زیادی دارد.

رئیسی ادامه داد: مهم‌ترین برنامه سپاه در نقاط آسیب‌پذیر، برنامه‌های فرهنگی و تلاش برای اعتیادزدایی است، البته در کنار این برنامه‌ها، باید برای ایجاد اشتغال نیز طرحهایی اجرا شود، زمین‌هایی هم برای تأسیس باشگاه‌های ورزشی در نظر گرفته شده است تا اوقات فراغت جوانان نیز با ورزش پر شود.

این مسئول با انتقاد از برخورد پلیسی با معتادان، تصریح کرد: اعتیاد نوعی بیماری است و باید درمان شود، شاید بتوان با دستگیری و مجازات معتادان در کوتاه مدت مشکل را برطرف کرد، ولی کافی نیست و اعتیاد باید به صورت ریشه‌ای مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: البته باید با فروشندگان کلان و باندهای توزیع مواد مخدر برخورد مناسبی صورت گیرد، اما مهم‌تر از آن توجیه و فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها است.

وی از رواج مصرف قلیان در دکه‌ها و کافه‌های ساحلی چالوس انتقاد کرد و گفت: دخانیات به فرهنگ جوانان تبدیل شده است و اماکنی که قلیان ارائه نمی‌دهند، مشتری چندانی ندارند، باید خطرات استعمال دخانیات به ویژه قلیان برای مردم توجیه شود./ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴