تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۱۱۰۴۰۴
نمایندگان مجلس ساز و کار نحوه حضور احزاب در انتخابات مجلس را تعیین و تصویب کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان جزییات طرح یک فوریتی استانی شدن انتخابات مجلس را مورد بحث و بررسی قرار داده و ماده 4 این طرح را پس از رسیدگی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه این مجلس، احزاب می‌توانند پس از تأیید صلاحیت داوطلبان نامزدی حوزه‌های انتخابیه موجود استان، فهرست خود را تنظیم و حداقل تا 24 ساعت قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی نامزدها به هیأت اجرایی استان اعلام کنند.

وکلای ملت در تبصره این ماده مقرر کردند ارائه فهرست از سوی احزابی صورت می‌گیرد که طبق قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی اقلیت‌های دینی شناخته شده مصوبه 1360 مجوز فعالیت داشته باشند. ارائه فهرست ائتلافی توسط احزاب بلامانع است. احزاب موظفند در هنگام ارائه فهرست به هیأت اجرایی استان موافقت کتبی نامزدها مبنی بر عضویت در فهرست را ارائه کنند.

وکلای ملت همچنین مقرر کردند ائتلاف‌های ملی که توسط احزاب شکل می‌گیرد باید به اطلاع ستاد انتخابات کشور برسد.

خانه ملتی‌ها در این مصوبه مقرر کردند چنان که فردی یا افرادی از نامزدهای مذکور در فهرست‌ها به دلایل قهری یا به درخواست کتبی نامزد پس از ثبت‌نام و حداقل 24 ساعت پیش از برگزاری انتخابات از فهرست خارج شوند، حزب یا احزاب ارائه‌کننده فهرست می‌توانند از میان سایر داوطلبان تأیید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه موجود استان با رعایت مفاد این ماده فهرست خود را تکمیل کنند/م

منبع : سايت خبری مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴