تاریخ انتشارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۱۰۸۸
خوارج ومختصات رفتاری و فرم تشکیلاتی آن ازبین نمی رود و از زمانی به زمان دیگر با ادبیات وعناصری دیگر ظهور می کند.
۰
plusresetminus
"حکمیت"علی مطهری و ابوموسی اشعری
بلاغ - گروهی از باقی ماندگان خوارج در عصرحاکمیت حضرت علی (ع)،به دلیل فقدان"بصیرت" و نوع نگاه عمیق سیاسی در رصد جریان های سیاسی "فتنه ساز"،در مکه یک جلسه محرمانه ای برقرار کرده اند ودر آن مذاکره محرمانه برای دو طرف نزاع بین دو جریان حق و باطل ،"حکم واحدی"صادر نمودندکه عبارت بود ازاینکه:3نفر باید ترور شوند:
-علی (ع)درکوفه
-معاویه در شام
-عمروعاص درمصر
و سه نفر از خوارج به نام های عبدالرحمن ابن ملجم و ترک ابن عبدالله وعمرابن بکر،شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در سال چهل هجرت، اولی درکوفه ،دومی درشام و سومی درمصر ،برنامه عملیات ترور را برعهده گرفتند،که دراین بین فقط  ترور مولی علی (ع) انجام شد و مابقی ناکام بودند.
خوراج ،یک جریان بدخیم در "شعورسیاسی"بود که در آن مقطع از فتنه عظیم "سازمان سیاسی اموی"که از سقیفه شروع و به کربلا ختم شد،به دلیل فقدان استعداد تحلیل "فتنه ،به این نتیجه رسیده بودند که برای "دفع فتنه"باید برای دو طرف نزاع ،"حکم واحدی"صادر نمود.
آن بازماندگان نهروان ،سهم امام علی (ع)را معادل سهم معاویه و عمروعاص می دانستند و این عامل صدور"حکم واحد"برای جریان "حق" وجریان"باطل" به صورت یکسان بود.
مختصات خوارج به دلیل جهل جمعی شان اقتضاء می کرد که در جریان جنگ صفین ،"فتنه پذیر" و در جریان جنگ نهروان "فتنه ساز"شدند و مولی (ع) هم در خطبه 40نهج البلاغه در باره فرم سیاسی این جریان فرمودند:شعار "لاحُکمَ الّا للّه" حرف حقی است که در آن اراده باطلی بود"الحَق یُرادَبه الباطِل".
در فتنه صفین که تئوری عمروعاص عملیاتی شده بود ،خوارج تحت تاثیر نیرنگ قرار گرفتند و فتنه را پذیرا و تبدیل به کارگزار فتنه شدند و بعد آثار آن را به حضرت علی (ع)نسبت داده اندو او را مقصر فتنه دانستند.
گزاره دوم در درک معکوس از فتنه در خصوص "حکمیت "ابوموسی اشعری بود که پازل دوم تئوری عمروعاص بواسطه او شکل گرفت چرا که برای دو طرف نزاع در صفین "درشور با عمروعاص،"حکم واحدی"صادرکرد،واین درحالیست که در یک طرف جریان حق با محوریت امام علی(ع)و طرف دیگر سازمان طاغوتی اموی با محوریت  معاویه و معاونت عمروعاص بود وحکم واحد این بود که برای رفع فتنه باید علی(ع)و معاویه ،همزمان از حکومت وحاکمیت عزل گردند و فرجام این "کلاه برداری سیاسی"به نفع جریان "فتنه شامی"شکل گرفت وجهل اشعری ،شمع حق را "ناسو"نمود.
خوارج ومختصات رفتاری و فرم تشکیلاتی آن ازبین نمی رود و از زمانی به زمان دیگر با ادبیات وعناصری دیگر ظهور می کند.
فتنه 88 ،یکی از آن فتنه های پیچیده یا بهتر است بگوییم یکی از پنهان ترین فرم براندازی، نه تنها در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران، بلکه در طول تاریخ حاکمیت اسلام بود چرا چنین استعدای داشت که تنها نظام سیاسی مبتنی براسلام در جهان و مقتدرترین کشوراسلامی را براندازد که  البته نشد .
این "فتنه"بزرگ ،یک طرف آن یک جریان بسیاربزرگ "ضد انقلاب"در حوزه داخلی وخارجی اعم از جریان سکولار رادیکال فتنه در داخل وسازمان های برون مرزی مانند سازمان منافقین،انجمن پادشاهی با محوریت پهلوی ،فراریان اصلاح طلب ،سلطنت طلبان،تشکیلات تروریستی عبدالمالک ریگی و جبهه سلفیون ،با محوریت سران فتنه و"لجستیک"هماهنگ وبی نظیر مثلث آمریکا،انگلیس و رژیم صهیونیستی و کوتوله های اروپایی شان و همیاری بیش از 60موسسه و اتاق فکرفعال غربی مثل :سوروس،ویلسون،ایکس چنچ،کمیته خطرجاری و...ورسانه های پشتیبان جهانی مانند:بی بی سی،وی اوای،فیس بوک و...قرار داشت که بی نظیرترین "ناتوی سیاسی" با تجربه  مثبت در"انقلاب مخملین"و براندازی نرم درحوزه آسیای شمال غرب را ،در سال 88برای نابودی "نظام ولایت فقیه" وجمهوری اسلامی ایران ،با کلید واژه "تقلب"شکل داد ودر مقابل این جریان باطل، یک امام ویک امت اسلامی ،تنهای تنها دریک جهان استکباری بودند.
طبیعی است که شناخت جوانب این فتنه بزرگ که مجرمان بزرگی هم داشت کمی سخت و فهم درک جغرافیای آن ،مستلزم "عنصرمرور زمان" و"بصیرتی مکفی"باشد لیکن حکایت مواضع برخی ها مثل آقای علی مطهری قابل بحث وقابل تامل است که در شرایط "عجز"از درک موضوعی فتنه88،حکمیتی مثل حکمیت "ابوموسی اشعری " و"خوارج را شکل می دهند و از تریبون مجلس شورای اسلامی،برای دو طرف تخاصم در فتنه که یک طرف نظام اسلامی وطرف دیگر یک جریان هماهنگ "سلطه جهانی"،"حکم واحدی "راصادر و می گوید: هر دو طرف باید محاکمه شوند.
 فرم این چنین "حکمی"همچنان که مورد بهره برداری "عمروعاص"در عصرفتنه صفین قرارگرفت امروز هم ،سوداگران فتنه  88در داخل وخارج را شاد می سازد و این چنین شد که "بی بی سی"ارگان سلطنتی استعمار پیربه آقای علی مطهری لقب"اصلاح طلب نوین"می دهد .
شخصیت هایی مثل آقای علی مطهری به دلیل انتسابشان به وزنه هایی همچون استاد شهید مطهری باید بدانند : آنها مثل انگور شیرین هستند که اگر "غفلت "کنند ،دشمن از آنان "شراب شیرین"استخراج میکند چرا که انگور هرچه "شیرین تر"،"شراب"مهتری بایدست".
میثم معافی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴