فرمانده سپاه بابل عنوان کرد

نقش بسیج در تهاجم فرهنگی

تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۱۰۷۹۹
فرمانده سپاه ناحیه بابل گفت: ارتقای مبانی اعتقادی و تقویت معنوی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،حسن فلاح امروز در گفت‌وگو با فارس در بابل اظهار داشت: بسیج در دوران تهاجم فرهنگی به خصوص در تبیین فرهنگ ناب اسلامی و ایجاد فضای معنوی در جامعه به وی‍ژه در بین نسل جوان نقش ارزنده‌ای دارد.
وی بیان داشت: مقابله با ابتذال فرهنگی غرب با آگاه‌سازی پیامدهای مخرب فرهنگ غرب در جامعه و بصیرت‌افزایی در جامعه خصوصا در بین نیروهای بسیج از مهم‌ترین وظایف بسیج است.
این مسئول افزود: ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی، کارآمدسازی و بهره‌گیری از اوامر رهبری در خصوص تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، استفاده درست و بهینه از امکانات از جمله راهکارهای مقابله با تحریم اقتصادی است.
فلاح ویژگی مهم بسیجیان را در هر موقعیتی، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی، امام‌شناسی و داشتن بصیرت دینی و سیاسی در پاسداری از انقلاب و نظام دانست و اذعان داشت: بسیجیان دوران جنگ، در یک بستر و فضای مناسب و معنوی در دفاع از انقلاب فعالیت می‌کردند، اما بسیجیان امروز در جامعه‌ای که دشمنان انقلاب انواع و اقسام توطئه‌ها به ویژه ابتذال فرهنگی را در جامعه ترویج می‌کنند به سر می‌برند و رسالت سنگین‌تری بر دوش دارند.
وی اظهارداشت: جنگ نرم از مهم‌ترین نوساناتی است که امروز متوجه بسیج است زیرا دشمن فضای مجازی و ابتذال فرهنگی را در جامعه ترویج می‌کند، دنیاگرایی و رفاه‌طلبی می‌تواند آفتی برای بسیج باشد و تنها راه مقابله با آنها ارتقا مبانی اعتقادی و تقویت معنوی از طریق تشکیل حلقه‌های شجره طیبه صالحین در امر تعمیق معرفت دینی در بسیج است.
فلاح تصریح کرد: شهرستان بابل افتخار دارد که با یک هزار بسیجی و بیش از پانصد پایگاه مقاومت و هزار و 704 شهید همواره حامی ولایت‌فقیه و نظام بوده است.
وی به دستاورد مهم سپاه در هفته بسیج اشاره و بیان داشت: افتتاح نمایشگاه دستاورد بسیج در 12 غرفه در داخل موزه شهرستان بابل در طول هفته بسیج، ویزیت رایگان توسط درمانگاه سپاه در مناطق  محروم، افتتاح پرو‍ژه‌های بسیج سازندگی اعم از ساخت 12 واحد ساختمانی در استان زلزله‌زده آذربایجان شرقی، شهرستان هریس، بخش خواجه واقع در روستای شهرک پایین، افتتاح پایگاه‌های مقاومت و برگزاری همایش فرماندهان پایگاه‌ها، ائمه جماعات و هیات امنای مساجد به صورت مشترک دانست.  
فلاح اذعان داشت: دیدار با خانواده‌های شهدا، دیدار با جانبازان قطع نخاع، غبارروبی گلزار شهدا، همایش بصیرتی بسیجیان، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در پایگاه‌ها، برگزاری دستجات عزاداری و دسته‌روی توسط هیات رزمندگان اسلام در روز جمعه به صورت شهرستانی، سازماندهی اکیپ‌های مختلف با تعامل و هماهنگی نیروی انتظامی در جهت ایجاد آسیب اجتماعی در مراکز تجمع دستجات عزاداری، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در روز هشتم محرم، برگزاری مراسم تجلیل از بسیجیان نمونه در پایگاه‌ها، ارسال پیامک‌های متعدد ایام سوگواری امام حسین (ع)، برگزاری مسابقات ورزشی و وبلاگ‌نویسی، حضور بسیجیان در نماز جمعه شهر و بخش‌ها و برنامه‌های متنوع دیگر  از جمله برنامه‌های سپاه ناحیه بابل در هفته بسیج و ماه محرم است.
وی به نقش بسیج در اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: بهره‌گیری از تسهیلات در امر تولید ملی، بهره‌گیری از گفتمان ولایت در صرفه‌جویی، درست مصرف کردن در جامعه و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین بسیجیان و مردم و همچنین جلوگیری از اسراف و تبذیر دانست.
فلاح به اقدامات سپاه ناحیه بابل در زمینه متخلفان اشاعه فرهنگ بی‌حجابی در روز تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و افزود: با تشکیل گروه‌های ضابطین و امر به معروف و نهی از منکر با همکاری  نیروی انتظامی و دادگستری در نقاط مختلف شهر و بخش‌ها از طریق حوزه‌های مقاومت بسیج ابتدا با تذکر لسانی به بدحجاب‌ها و در صورت اصرار افراد خاطی به بدحجابی معرفی آنان به دستگاه قضایی درصدد جلوگیری از اشاعه فرهنگ بی‌حجابی دراین ایام کردیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴