تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۳۲۷۰۰
امام جمعه میاندورود با بیان اینکه مکان مناسب برای برگزاری نمازجمعه نداریم، گفت: مسجدجامع سورک پاسخگوی ظرفیت نمازگزاران نیست چون در مناسبت‌های خاص مثل محرم، رمضان و عید فطر کمبود فضا داریم.
۰
plusresetminus
مسجد جامع سورک پاسخگوی ظرفیت نمازگزاران نیست/امکانات درمانی میاندورود در حد یک بخش!
حجت الاسلام رضا محمدنسب در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب به فرمان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: نماز جمعه یعنی ارتباط امت با ولایت که در نمازجمعه خطبه اول مربوط به تذکرات اخلاق و خطبه دوم آگاهی نسبت به مسائل روز است که امام جمعه باید با توجه به ظرفیت منطقه خود آن را تشریح کند.

وی بیان کرد: پیامبر در سال اول هجرت وقتی از مکه به سمت مدینه می‌رفتند اولین نماز جمعه را در منطقه بنی سالم نرسیده به مدینه امروزی داشتند و این حرکت پیامبر نشانگر اهمیت جایگاه نماز جمعه‌ است.

امام جمعه میاندورود خاطرنشان کرد: همه تحلیلگران خارجی می‌گویند که یک هفته تلاش می‌کنیم که علیه جمهوری اسلامی نقشه بکشیم اما در یک روز تمام نقشه‌های ما نقش برآب می‌شود و همچنین اذعان دارند که یک سال تلاش می‌کنیم که جمهوری اسلامی را از بین ببریم ولی با ورود به محرم تمام نقشه‌های ما نقش بر آب می‌شود.

محمدنسب تصریح کرد: نمازجمعه یک کنگره هفتگی است که در تمامی ممالک اسلامی در زمان و مکان مشخص برگزار می‌شود و مانند حج که کنگره سالانه در زمان و مکان مشخص است.

وی با اشاره به اینکه میاندورد شهرستانی تازه تاسیس است و خیلی از زیر ساخت‌ها را ندارد، افزود: اکثر نمازگزاران ما روستایی هستند و رفت و آمد آنها مشکل است اما با این حال با شوراها و پایگاه‌ها برای رفت و آمد هماهنگی کردیم اما باید مسولان تلاش کنند که این مشکل را برطرف کنند.

مکان مناسب برای برپایی نماز جمعه نداریم
رئیس شورای فرهنگ عمومی میاندورود با بیان اینکه مکان مناسب برای برگزاری نمازجمعه نداریم، گفت: مسجدجامع سورک پاسخگوی ظرفیت نمازگزاران نیست چون ما در مناسبت‌های خاص مثل محرم، رمضان و عید فطر کمبود فضا داریم و مجبور می‌شدیم در سرما و گرما داربست بزنیم.

محمدنسب بیان کرد: مصلایی را بیش از 10 سال قبل پیش بینی کردند اما متاسفانه نقشه استاندارد و درست برای آن تهیه نشد و با توجه به اینکه پی پر شد اگر بخواهیم آن را به هم کف برسانیم چند ده میلیارد هزینه دارد با این حال اگر مسجد جامع توسعه داده شود تا یک قرن پاسخگوی نیاز ما است.

مسئولان شهری تعامل خوبی با روستاها ندارند

وی با بیان اینکه این شهرستان تازه تاسیس است تقریبا هنوز هم‌گرایی چندانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با تلاشی که همراه با روحانیون دیگر داشتیم سعی کردیم واگرایی را به هم‌گرایی تبدیل کنیم اما باز هستند کسانی که هنوز هم‌گرا نشدند.

محمدنسب با انتقاد از مسئولان شهری سورک، گفت: ضعف در مسولان شهر سورک وجود دارد که تعامل خوب با روستاهای دیگر ندارند و این واگرایی باید حل شود.

وی با بیان اینکه در ستاد نمازجمعه از هر روستاها نماینده داریم، تصریح کرد: باید مدیریت کلان را در روستاهای بزرگ شهرستان داشته باشیم که کمتر از سورک نیستند باید حضور فعال در ستاد نمازجمعه داشته باشند، اما بعضی از اهالی شهر سورک نسبت به حضور افراد روستاهای شهرستان ناخشنود هستند و برخورد نامناسبی از مسولان شهری و بعضی از افراد با نفوذ شاهد هستیم اینجاست که باید واگرایی را تبدیل به هم‌گرایی کنیم.

سعی کردیم افرادی را به ستاد بیاوریم که جامع باشند و نفوذ استانی و شهرستانی دارند و قطعا یک عده برنمی‌تابند که افراد قوی باشند و ما این را می‌فهمیم افرادی مخالفت می‌کنند در حالی که جایگاه چندانی در شهر ندارند و فقط به فکر حضور خودشان هستند.

پیشرفت روستاها به نفع سورک است
امام جمعه میاندورود تاکید کرد: وضعیت امروز نسبت به 5 سال گذشته بسیار بهتر شد و اگر این روند ادامه داشته باشد امیدواریم که هم‌گرایی بیشتر شود.

محمدنسب با اشاره به اینکه برای پیشرفت شهرستان، سورک باید هم‌گرایی را افزایش دهد، افزود: پیشرفت روستاها اطراف به نفع سورک است چون اینجا مرکز شهرستان است، باید ظرفیت را بالا ببریم و این را فرهنگ سازی کنیم، هرجا مشکل اقتصادی وجود دارد به‌دلیل فقر فرهنگ است و دلیل آن عدم هم‌گرایی است.

وی درباره نقش خبرنگاران در توسعه فرهنگی، خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگی ما این است که خبرنگاران پای کار باشند، باید تلاش کنیم آنچه درست انجام می‌شود را خبرنگاران به اطلاع مردم برسانند و از حاشیه سازی جلوگیری کنند.

امام جمعه میاندورود تاکید کرد: باتوجه به شرایط بیماری کرونا و اقتصادی کشور، خبرنگاران می توانند آن بخشی از کارهای انجام شده را به اطلاع مردم برسانند و از آن طرف درخواست های مردم را به گوش مسولان برسانند.

امکانات بهداشت و درمان میاندورود در حد یک بخش است
محمدنسب با بیان اینکه بسیاری از مشکلات شهرستان با همفکری مردم قابل حل است، اظهار کرد: ما در سیل بیشترین خسارت را داشتیم و با مشارکت مردم حل شد، در خصوص کرونا مردم شهرستان نکات بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند، بهداشت و درمان میاندورود بسیار خوب عمل کرد چون امکانات در حد یک بخش و عملکرد در حد یک شهرستان بود.

وی درباره مطالبات مردم از نمایندگان مجلس یازدهم، اظهار کرد: این مطالبات را رهبری در پیام به مجلس بیان کردند، اقتصاد و فرهنگ موضوعای بود که رهبری بر روی آن تاکید کردند و اگر می‌خواهیم اقتصاد درست و بدون فساد باشد باید یک فرهنگ صحیح اسلامی بنا شود.

محمدنسب بیان کرد: اقتصاد کشور باید بر مبنی فرهنگ غنی اقتصاد اسلامی باشد اگر این کار انجام شود بسیار از مسائل اقتصادی حل خواهد شد.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه برای جلوگیری از فساد نمایندگان باید توجه ویژه به اصل هشتم قانون اساسی که امر به معروف و نهی از منکر است داشته باشند، گفت: اگر این اصل رعایت شود بسیاری از مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و....حل می‌شود.

پیشرفت اقتصادی و فرهنگی با اجرای امر به معروف و نهی از منکر
محمدنسب تصریح کرد: برای اینکه یک مدیر شایسته‌تر را بشناسیم باید معروف را در جامعه رواج دهد و جلوی منکرات را بگیرد، از این دو واژه بزرگتر نداریم به وسیله این دو فریضه است که تمام قوانین الهی قابل اجرا است، برای اینکه تمام قوانین در مجلس بر اساس احکام الهی تصویب و اجرا شود باید به اصل هشتم قانون اساسی توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم بدون توسعه فرهنگ توسعه اقتصادی داشته باشیم، افزود: پیشرفت و رشد اقتصادی و تولید برمی‌گردد به فرهنگ جامعه، باید زیر ساخت‌های فرهنگی را افزایش دهیم.

محمدنسب خاطرنشان کرد: مردم هم طبق اصل هشتم قانون اساسی به آنها هم اجازه داده شده و طبق آیین نامه‌ها که در ستاد امر به معروف آمده با مشارکت مردم و سه قوه می‌شود جلوی بسیاری از فساد را گرفت، تا این اصل اجرا نشود نمی‌توان پیشرفت چندانی داشت و جلوی بسیاری از فساد را گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴