تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۴۳۱۷۸۲
مدیر آب‌وفاضلاب نکا نکا مصرف بالای مشترکان را سبب کاهش فشار یا مشکلات آب برخی از روستاهای شهرستان برشمرد و گفت: تنها روستای ملاخیل از بخش هزارجریب شهرستان نکا از مشکل نبود منابع آبی رنج می‌برد که به زودی با حفر چاه این مشکل برطرف خواهد شد.
۰
plusresetminus
روستای ملاخیل هزارجریب نکا منبع تأمین آب ندارد/ مصرف بالای مشترکان عامل مشکل آب برخی روستاها
الیاس صحراگرد در گفت‌وگو با بلاغ، با اشاره به مشکلات منابع و شبکه آب در برخی از روستاهای شهرستان نکا، اظهار کرد: ازجمله مناطق دارای مشکل در این زمینه روستاهای چلمردی و خیرآباد از بخش هزارجریب نکا به شمار می‌آیند.

وی افزود: این دو روستا حدود ۴۵۰ مشترک دارند که معضل اصلی این منطقه مربوط به منابع آبی نیست بلکه مربوط به میزان مصرف مشترکان می‌شود چراکه میانگین مصرف در روستای چلمردی ۱۹ مترمکعب است درحالی که استاندارد ظرفیت مصرف یک خانواده روستایی ۱۴ متر مکعب باید باشد.

مدیر آب‌وفاضلاب شهرستان نکا با بیان دیگر معضلات آبی روستای چلمردی، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی این روستا شبکه‌های آبرسانی است که از داخل زمین‌های کشاورزی عبور می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: عبور غیر کارشناسی لوله‌ها از داخل زمین‌های کشاورزی نیز سبب استفاده غیرمجاز برخی از روستائیان از شبکه ازجمله با کشیدن آب از پشت کنتورها شده است که تنها در مدت نزدیک به یک سال گذشته حدود ۴۰ انشعاب غیرمجاز در این روستا را قطع کرده‌ایم.

وی گفت: تعویض برخی از لوله‌های شبکه تعدادی از مشتکران روستای چلمردی در ستور کار قرار دارد تا مانع از انتقال آب از لوله‌های عبور کرده از زیر خاک زمین‌های کشاورزی شویم تا بیش از این باتوجه به مناسب بودن منابع تأمین آب در این روستا مشکل در مصرف نداشته باشیم.

صحراگرد دیگر مشکل آب این روستا را درمورد مخزن ذخیره برشمرد و تصریح کرد: روستای چلمردی از نظر مخزن ذخیره نیز کمبودهایی دارد که در بلند مدت پیگیر هستیم که یک مخزن جدید برای این روستا فراهم شود.
 
* برخورد با بی‌قانونی مشترکان
وی افزود: برای رفع مقطعی مشکل این روستا، آب زمین‌های خالی و خانه‌باغ‌ها را قطع کرده و از سال گذشته تاکنون نزدیک به ۹۰۰ متر شبکه غیرمجاز یا بدون نیاز را از مدار خارج کردیم که اکنون نسبت به روزهای گذشته روستا وضعیت بهتری پیدا کرده است.

مدیر آبفا شهرستان نکا اذعان کرد: نوع مصرف مشترکان در این روستا نیز دارای مشکل اساسی است چراکه باتوجه به کشت توتون در اغلب خانواده‌های روستا، بیشتر خانه‌ها مخازنی به ابعاد ۳۰ در یک در حدود نیم متر ایجاد می‌کنند که هرکدام به تنهایی در ماه نزدیک به چهار هزار لیتر آب را اضافه مصرف می‌کنند و همین سبب فشار بر شبکه می‌شود.
 
* تأمین آب از چشمه
این مسئول در ادامه به دیگر روستای درای مشکل آب در شهرستان پرداخت و اضافه کرد: در روستای ملاخیل از بخش هزارجریب اصلا منابع آبی وجود ندارد و آب به صورت سنتی از چشمه‌های اطراف تهیه می‌شود.

وی در پایان گفت: برای رفع مشکل آب روستای ملاخیل نیز در حال رایزنی با پیمانکار برای حفر چاه در این روستا هستیم تا هرچه سریعتر با تأمین یک منبع آبی مطمئن مردم روستا از نظر برخوردرای از آب دیگر مشکل جدی نداشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴