تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
کد مطلب : ۴۳۱۳۴۸
نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی نگاه مجلس را در سیاست خارجی منطبق بر اصل عزت، مصلحت و حکمت بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: عزت ما ایجاب می‌کند که با اقتدار نسبت به آنچه کره جنوبی برابر ایران اسلامی انجام می‌دهد برخورد شود.
۰
plusresetminus
مطابق اصل عزت، حکمت و مصلحت با کره جنوبی برخورد می‌شود/ احضار سفیر کره جنوبی در دستور کار
غلامرضا شریعتی در گفت‌‌وگو با بلاغ، با اشاره به رشد کشور کره جنوبی بعد از جنگ جهانی دوم با پول آمریکایی‌ها، اظهار کرد: کره جنوبی در طول سالیان گذشته با در اختیار قرار دادن پایگاه نظامی به آمریکا و سیاست‌های اقتصادی خود در تابعیت سیاست‌های آمریکا نشان داده که کشوری کاملاً وابسته مانند کشورهای عربی خلیج فارس بلکه بیشتر از آنها است.

وی افزود: کشورهایی مانند کره جنوبی بدون اجازه آمریکا حتی امکان آب خوردن نیز ندارند بنابراین تمام فشارهای اقتصادی که در راستای تحریم‌های آمریکا از سوی کره جنوبی بر ایران وارد می‌شود براساس سرسپردگی آن‌ها است چراکه تابع دستورات آمریکایی‌ها هستند و اینگونه نیست که از خود اختیاری داشته باشند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی عملکرد کره جنوبی را نشانگر این دانست که دست کمی از سایر کشورهای مرتجع منطقه و خلیج فارس در وابستگی و سرسپردگی به آمریکا ندارد.

این مسئول در ادامه با بیان رصد دقیق و ریزبینانه مجلس یازدهم نسبت به عملکرد همه کشورهای جهان، نگاه مجلس را در سیاست خارجی منطبق بر اصل عزت، مصلحت و حکمت بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: عزت ما ایجاب می‌کند که با اقتدار نسبت به آنچه کره جنوبی برابر ایران اسلامی انجام می‌دهد برخورد شود.

وی گفت: بنابراین عزت جمهوری اسلامی نباید در برخورد خصمانه کشورها با کشور ما همراه با رفتاری باشد که ناخواسته واکنش ذلیلانه‌ای تلقی شود بلکه باید با اقتدار کامل با این موضوع برخورد شود.

شریعتی به اقدامات و راهکارهای قابل انجام درقبال تحرکات کره جنوبی در کشور ازجمله مجلس شورای اسلامی پرداخت و تصریح کرد: ما هم برخی ابزارهای اقتصادی مهمی در اختیار داریم که باید از آن به نفع خودمان استفاده کنیم.

وی افزود: همچنین احضار سفیر کره جنوبی در همین راستا بررسی جدی خواهد شد تا با برخورد محکم درقبال رفتارهای این کشور بتواند به ما کند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: همانطور که این کشورها از همه ابزارهای خود علیه ما استفاده می‌کنند ما نیز باید از تمام ابزار خود در این راستا براساس اصل عزت، حکمت و مصلحت برای مقابله آگاهانه استفاده کنیم که یک نمونه آن از طریق دیپلماسی فعال منطقه‌ای باتوجه به در نظر گرفتن مسائلی که از لحاظ سیاسی و امنیتی کشور کره جنوبی را تهدید می‌کند خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: در همین راستا شاید لازم باشد کره جنوبی به جای دخالت در مسائل دیگر کشورها و ایجاد فشار همسو با تحریم‌های ناعادلانه آمریکا بر کشوری دیگر ابتدا به مسائل و مناقشات با کشورهای همسایه خود مانند ماجرای جزیره تاکاشیما بپردازد.

وی گفت: کشور کره جنوبی در ایران منافع زیادی داشته و دارد و برندهای زیادی از این کشور در ایران فعال هستند برهمین اساس تحریم کالاهای تولیدی این کشور در ایران منافع اقتصادی این کشور در غرب آسیا را به خطر می‌اندازد که نشان می‌دهد دست ما برای مقابله محکم در قبال رفتارهای خصمانه این قبیل کشورها بسته نیست.

شریعتی تأکید کرد: هم دولتمردان و هم مردم در راستای حفظ عزت کشور و عدم اجازه به کشورهای دیگر برای همسویی با آمریکا علیه منافع ایران، باید آگاهانه پای کار باشند و دولت کره جنوبی را تحت فشار قرار دهند تا دیگر شاهد گستاخی‌های چنین کشورهایی نباشیم.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴